Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 svigermor ønsker seg servietter og lys, mens min mor ønsker seg noe til 800 kr. vi er begge studenter. sært?? Anonymous poster hash: e8eb6...785
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 syns det er rarere å ønske seg servietter og lys Anonymous poster hash: e048c...b72
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Det er jo ingenting i veien for å ønske seg ting. Det betyr ikke nødvendigvis at man får det da. Anonymous poster hash: 95460...664
Elsker livet Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Kommer an på forventninger ut i fra tidligere erfaringer. Her er vi vant med å være raus med gavene, så jeg hadde ikke reagert selv om jeg var student. Men jeg hadde nok gått sammen med et søsken til for å slippe billigere unna.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Kommer vel helt an på hvilket prisnivå dere pleier å ligge på det? Du MÅ jo ikke kjøpe det hun ønsker seg. Anonymous poster hash: 3af59...a9d
★julestjerne★ Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Sært er det vel neppe, så lenge ein skjønar at eit ønske ikkje er ei kjøpsordre. Om mamma ønska noko til 800 ville eg spleisa med eit søsken. Men ho ville nok ikkje komt med ønsket utan å foreslå spleising, vi har tradisjon for litt nøktern gåvehandel i min familie.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Sært er det vel ikke, men litt tankeløst vil jeg si. Min mor ville aldri ha ønsket seg noe til en slik sum da vi var studenter. Svigermor gjorde det, og jeg husker jeg syntes det var ego.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 jeg og min søster kjøper alltid gave sammen og da bruker 500kr hver sånn ca. Så tenker at 800 kr ikke er så mye nei. Anonymous poster hash: c5b55...4eb
LeTwinsA Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Synes det er sært ja, og svigermor fremstår som den mest sympatiske og empatiske her. jeg tilpasser alltid mine ønsker til kjøper
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 På våre ønskelister står det gjerne ting fra 5,- til 5.000.000,- så for oss ville det ikke vært noe rart. Ingen som noen gang har fått de dyreste tingene, men det er lov å ønske. Anonymous poster hash: 4bc35...261
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 Har du råd så kjøper du det, du har jo bare en mor. Ellers så kan du spleise med et annet søsken eller familiemedlem. Har du ikke råd så sier du bare ifra. Hun forstår sikkert det. Anonymous poster hash: f5c63...b2c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 Synes det er sært ja, og svigermor fremstår som den mest sympatiske og empatiske her. jeg tilpasser alltid mine ønsker til kjøper Så om du ikke eier nåla i veggen, så kjøper du gave for den summen mottakeren ønsker seg? DET synes jeg er sært..... Anonymous poster hash: 9cbd0...c48
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #13 Skrevet 18. desember 2013 Synes det er sært ja, og svigermor fremstår som den mest sympatiske og empatiske her. jeg tilpasser alltid mine ønsker til kjøper Så om du ikke eier nåla i veggen, så kjøper du gave for den summen mottakeren ønsker seg? DET synes jeg er sært..... Anonymous poster hash: 9cbd0...c48 Hun mente nok heller at hvis en fattig student spør hva hun ønsker seg til jul, så svarer hun for eksempel telys, mens når mannen eller andre med grei inntekt spør, svarer hun de mer kostbare tingene på ønskelisten. Snilt er det, slett ikke sært. Anonymous poster hash: 72ede...d89
LeTwinsA Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 Synes det er sært ja, og svigermor fremstår som den mest sympatiske og empatiske her. jeg tilpasser alltid mine ønsker til kjøper Så om du ikke eier nåla i veggen, så kjøper du gave for den summen mottakeren ønsker seg? DET synes jeg er sært..... Anonymous poster hash: 9cbd0...c48 Føler du snakker om sært, bør du lese hva jeg skriver. Nei jeg kjøper ikke gave til den summen mottakeren ønsker seg. Det jeg skrev var at jeg tilpasser mine ønsker til kjøper. Altså om jeg vet at kjøper har dårlig råd, så ønsker jeg meg ikke noe dyrt da. For å tydeliggjøre så er jeg mottaker, om noen spør hva jeg ønsker meg så er de kjøper. Comprende?
LeTwinsA Skrevet 18. desember 2013 #15 Skrevet 18. desember 2013 Synes det er sært ja, og svigermor fremstår som den mest sympatiske og empatiske her. jeg tilpasser alltid mine ønsker til kjøper Så om du ikke eier nåla i veggen, så kjøper du gave for den summen mottakeren ønsker seg? DET synes jeg er sært..... Anonymous poster hash: 9cbd0...c48 Hun mente nok heller at hvis en fattig student spør hva hun ønsker seg til jul, så svarer hun for eksempel telys, mens når mannen eller andre med grei inntekt spør, svarer hun de mer kostbare tingene på ønskelisten. Snilt er det, slett ikke sært. Anonymous poster hash: 72ede...d89 Nemlig: akkurat slik var det jeg mente :)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #16 Skrevet 18. desember 2013 Synes det er spesielt. Mine foreldre ville aldri ønsket seg noe så dyrt av oss "barna". Hvis jeg skulle kjøpt en så dyr gave, ville jeg spleiset med flere. For for meg er 800kr faktisk MYE penger. Anonymous poster hash: 1d0b8...60c
Englenemine Skrevet 18. desember 2013 #17 Skrevet 18. desember 2013 Synes jeg er sært, om hun har fortalt dette ønsket til dere og kun dere. Om hun fortalte det og i tilleg sa dere kunne spleise med søsken av deg ( og sa det samme til dem) ville det vært noe annet. Jeg ville aldri ønsket meg lys og servietter men skjønner om svigermor sier det om hun bruker mye av dette og i tilleg tenker på lommeboka deres. Noe din mor ikke har gjort om hun har ment denne dyre gaven skal være fra kun dere. Snodig å skulle bruke mer penger på ei voksen dame med egen inntekt enn kanskje barna sine og( inspirert av poster om gaver til 2- 300kr til egne barn)
Gemini77 Skrevet 18. desember 2013 #18 Skrevet 18. desember 2013 Jeg kjøper til over 1000 kr hver til mamma og pappa og hadde ikke følt at det var sært om hun oppga et ønske til 800 kr. Man må jo ikke kjøpe alt der man ønsker seg heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå