Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Endelig skilt:) Ikke mere penger å hente. hvor mye får jeg som alenemor med tre barn? Har ikke jobb så nav sponser. Noen som vet? Anonymous poster hash: e1617...d74
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Herregud! Spør på en ordentlig måte og du skal få svar!! Anonymous poster hash: 43fa3...a3f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Herregud! Spør på en ordentlig måte og du skal få svar!! Anonymous poster hash: 43fa3...a3f Prøver på nytt. litt usikker på hvor mye jeg får utbetalt fra Nav? Har blitt alenemor til tre fine barn. Har ikke jobb så jeg er avhengig av å finne en løsning. Noen som kan hjelpe? Anonymous poster hash: e1617...d74
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Finn deg en jobb du, NAV sponser uansett ikke mer enn et år. Anonymous poster hash: 2c48a...ecc
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Når yngste barnet er over 1 år stilles det krav til minimum 50% aktivitet (arbeid eller skole) så det er bare å kaste seg rundt og få en jobb dersom du vil at NAV skal hjelpe deg. Anonymous poster hash: 4edaf...7ff
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 folk trenger ikke være så bukkekjekke.. jeg har vært alenemor til to lenge. vet ikke med deg, men jeg har aap..pga nedsatt yrkesevne.som er 6000 hver 14 dag.. 12 000 i mnd, får 4000 i barnebidrag fra far, 3000 i barnetrygd. du har rett på dobbel barnetrygd når du er alene. du kan få dekket/satt ned barnehhage utgiftene. jeg fikk iallefall det når jeg hadde det vanskelig en periode. ellers får man ca 3500 i mnd til barnehageutgifter/barnepass. /gjelder under utdanning eller hvis du er i jobb, men du får ikke det hvis du ikke er i aktivitet. du kan få bostøtte. jeg fikk ca 500 i mnd. så du kan vel asere deg på at du får i overkant av 19 000 i mnd. spørs hvor små barna dine er. når barna mine var mindre fikk jeg også kontantstøtte. får du dagpenger må du ha opparbeidet deg rett til det først, ellers får du verken dagpenger eller noe. da må du få sosialhjelp og det skal jeg love deg at det er ikke noe å stå etter. Anonymous poster hash: 77d35...7fa
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 folk trenger ikke være så bukkekjekke.. jeg har vært alenemor til to lenge. vet ikke med deg, men jeg har aap..pga nedsatt yrkesevne.som er 6000 hver 14 dag.. 12 000 i mnd, får 4000 i barnebidrag fra far, 3000 i barnetrygd. du har rett på dobbel barnetrygd når du er alene. du kan få dekket/satt ned barnehhage utgiftene. jeg fikk iallefall det når jeg hadde det vanskelig en periode. ellers får man ca 3500 i mnd til barnehageutgifter/barnepass. /gjelder under utdanning eller hvis du er i jobb, men du får ikke det hvis du ikke er i aktivitet. du kan få bostøtte. jeg fikk ca 500 i mnd. så du kan vel asere deg på at du får i overkant av 19 000 i mnd. spørs hvor små barna dine er. når barna mine var mindre fikk jeg også kontantstøtte. får du dagpenger må du ha opparbeidet deg rett til det først, ellers får du verken dagpenger eller noe. da må du få sosialhjelp og det skal jeg love deg at det er ikke noe å stå etter. Anonymous poster hash: 77d35...7fa Her ble det mye krøll. Først av alt: Man får ikke dobbel barnetrygd. Man får en ekstra barnetrygd. Bostøtte avhenger av hvilken kommune man bor i. Dagpenger får man dersom man har opparbeidet retten til det og har tilgjengelig barnepass til ungene slik at man kan stille på møter, kurs og arbeidstrening i regi av NAV. Man kan ikke få dagpenger og kontantsøtte samtidig, bortsett fra i de tilfeller der man bruker kontantstøtten til å betale dagmamma. Det er ikke slik at ca.3500,- er det man får i stønad til barnetilsyn. Det er 64% av regningen, minus kost. Det faller ned på at du må være i aktivitet på en aller annen måte. Så du bør finne på noe å gjøre dersom du forventer at NAV skal hjelpe deg. Anonymous poster hash: 4edaf...7ff
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Googler man hovedspørsmålet her. Så kan det jo se ut som at alenemødre lever et ganske avslappende liv. Kan jo lese om de som får fra 20000 til 28000.- i måneden. Det er jo kjempe bra for en som ikke gjør noe som helst for samfunnet. De leverer vel barn i barnehage,skole ved åtte tiden, fri til å gjøre de dem vil frem til to,tre. De får faktisk betalt for å kose seg sammen med barna å leve sitt liv,også har de vel barnefri slik at de kan feste. Tror alenemødre er egoister tvers igjennom, ikke alle, men de fleste. Tror alle kunne gjort mye mer for å kunne komme seg ut i jobb, eller beholde mannen sin, slik at de hadde et familieliv. Alenemødre tenker først på seg selv, så barna. Anonymous poster hash: e1617...d74
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Googler man hovedspørsmålet her. Så kan det jo se ut som at alenemødre lever et ganske avslappende liv. Kan jo lese om de som får fra 20000 til 28000.- i måneden. Det er jo kjempe bra for en som ikke gjør noe som helst for samfunnet. De leverer vel barn i barnehage,skole ved åtte tiden, fri til å gjøre de dem vil frem til to,tre. De får faktisk betalt for å kose seg sammen med barna å leve sitt liv,også har de vel barnefri slik at de kan feste. Tror alenemødre er egoister tvers igjennom, ikke alle, men de fleste. Tror alle kunne gjort mye mer for å kunne komme seg ut i jobb, eller beholde mannen sin, slik at de hadde et familieliv. Alenemødre tenker først på seg selv, så barna. Anonymous poster hash: e1617...d74 Hehe! Hvor mye man har inn kommer mye an på hva far betaler i bidrag. Far til mitt barn døde i en bilulykke så han betaler naturligvis ikke noe bidrag. Jeg har naturligvis heller ikke "barnefri". Jeg får overgangsstønad, men det stilles krav til aktivitet. Jeg studerer 100% på universitet. Er ferdig til våren. Har "innyekt" på ca.15000,- i mnd. Er svært takknemdlig for det, men vær så snil: Ikke kall meg en egiost. Det er urettferdig. Anonymous poster hash: 4edaf...7ff
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Googler man hovedspørsmålet her. Så kan det jo se ut som at alenemødre lever et ganske avslappende liv. Kan jo lese om de som får fra 20000 til 28000.- i måneden. Det er jo kjempe bra for en som ikke gjør noe som helst for samfunnet. De leverer vel barn i barnehage,skole ved åtte tiden, fri til å gjøre de dem vil frem til to,tre. De får faktisk betalt for å kose seg sammen med barna å leve sitt liv,også har de vel barnefri slik at de kan feste. Tror alenemødre er egoister tvers igjennom, ikke alle, men de fleste. Tror alle kunne gjort mye mer for å kunne komme seg ut i jobb, eller beholde mannen sin, slik at de hadde et familieliv. Alenemødre tenker først på seg selv, så barna. Anonymous poster hash: e1617...d74 Hehe! Hvor mye man har inn kommer mye an på hva far betaler i bidrag. Far til mitt barn døde i en bilulykke så han betaler naturligvis ikke noe bidrag. Jeg har naturligvis heller ikke "barnefri". Jeg får overgangsstønad, men det stilles krav til aktivitet. Jeg studerer 100% på universitet. Er ferdig til våren. Har "innyekt" på ca.15000,- i mnd. Er svært takknemdlig for det, men vær så snil: Ikke kall meg en egiost. Det er urettferdig. Anonymous poster hash: 4edaf...7ff Ser jo den. Du er kjempe flink som gjenomfører studier som alenemor. Du er ikke en egoist. Men ser her jeg bor, så sitter de mødrene på cafe eller treningsenter, eller ute i helgene, de studerer ikke, jobber heller ikke. Anonymous poster hash: e1617...d74
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 finn deg en jobb som resten av oss og slutt å kreve kreve kreve Anonymous poster hash: c18c5...47a
studVest Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 Begynne å studere? Da oppfyller du i det minste aktivitetskravet. Mange studier som ikke stiller krav til obligatorisk oppmøte.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #13 Skrevet 18. desember 2013 Fy så mange stygge svar! For å få overgangsstønad må du jobbe eller være arbeidssøker eller studere minst 50%. Stønaden blir regnet ut fra hvor mye du evt jobber. Ellers får du en ekstra barnetrygd og dekt ca 60% av utgiftene til barnepass (så sant du er en av delene over) Så er det bidrag fra far, som også kommer an på hvor mye far tjener. Mitt tips til deg er å benytte anledningen til å ta en utdanning som gir deg god lønn. Det kommer godt med når overgangsstønaden går ut:) Anonymous poster hash: 8ae70...b6c
Kaima Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 Fy så mange stygge svar! For å få overgangsstønad må du jobbe eller være arbeidssøker eller studere minst 50%. Stønaden blir regnet ut fra hvor mye du evt jobber. Ellers får du en ekstra barnetrygd og dekt ca 60% av utgiftene til barnepass (så sant du er en av delene over) Så er det bidrag fra far, som også kommer an på hvor mye far tjener. Mitt tips til deg er å benytte anledningen til å ta en utdanning som gir deg god lønn. Det kommer godt med når overgangsstønaden går ut:) Anonymous poster hash: 8ae70...b6c Takk for et bra svar. Ordner seg nok, utdannelse er kanskje veien å gå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå