Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #26 Skrevet 17. desember 2013 Tja... Er utrolig hva man klarer om man må.. Nå har jeg barna 100%, så det hadde blitt familien min som overtok ansvaret for barna.. De hadde vært trygge da:) Anonymous poster hash: dfcbd...227
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #27 Skrevet 18. desember 2013 Mulig det hadde blitt kaos ja. Samboeren min er ikke far til mitt barn men det er han som har oppdratt henne, ikke hennes biologiske far. Han var i livet hennes før men kuttet kontakten for ca 1 år siden (hun er 9 år nå) men vi har delt foreldreansvar fra fødselen noe jeg ikke får endret på. Så far har krav på å få full omsorg for henne vis jeg dør. Noe jeg ikke håper skjer. Men da ville min samboer kjørt rettsak for at hun skulle fortsette å bo sammen med han. Fortsette på samme skole og beholde sitt vante miljø. Istedenfor å måtte flytte til en far som bor 1 time unna og er mer opptatt av sin nye kone og barn. Så det hadde nok blitt kaos om jeg hadde dødd ja. Tør nesten ikke tenke på det. Anonymous poster hash: accc6...ad0
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #28 Skrevet 18. desember 2013 Og nå tenker jeg ikke på hvor trist det ville blitt, men om far (partner) hadde klart å holde fortet oppe? Jeg tenker på innkjøp av klær til barna, sunn mat, sesongmat (jul, påske osv), følge opp medisiner, skole, legebesøk, trening osv. Her hadde det blitt store problemer er jeg redd. Anonymous poster hash: 3679a...cf8 Absolutt! Det hadde vært ryddigere, mer strukturert og renere uten meg, forjeg er ingen husmor... Anonymous poster hash: 85623...c18
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #29 Skrevet 18. desember 2013 Det hadde mest sannsynlig vært kaos i begynnelsen, men det ville det vært hvis det motsatte skjedde også. Vi er vant til å dele på jobben med barna, både påkledning, matpakkesmøring og handling av klær, så de tingene hadde han helt sikkert klart. Det eneste jeg tror han aldri har kjøpt uten at jeg også er med, er dresser til barna og det hadde han helt sikkert klart om han var alene. Samtidig tror jeg ikke han skjønner helt hvor ofte jeg kjøper nødvendige klær ol til barna, så det hadde nok tatt litt tid før han kom inn i det. Jeg er nok også mer opptatt av tradisjoner enn han er, så jeg er ikke helt sikker på om han hadde klart å holde på alle de tradisjonene vi har nå. Anonymous poster hash: 1987a...7f0
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #30 Skrevet 18. desember 2013 Nå er ikke jeg sammen med barnefaren, men om jeg hadde dødd så hadde nok sønnen min endt opp hos min mor. Bf tar seg ikke av sønnen de to helgene har har han i mnd en gang, så jeg er rimelig sikker på at han ikke hadde klart å ta ansvar. Han hadde gutten ei uke en sommer og da var han så skutt at han hadde sovet flere dager i strekk etterpå Anonymous poster hash: 39957...028
Serepta Skrevet 18. desember 2013 #31 Skrevet 18. desember 2013 Det hadde gått helt knirkefritt. Det eneste jeg gjør som ikke han gjør, er å handle klær og utstyr til barna. Men det er jo en enkel sak å fikse.
Gemini77 Skrevet 18. desember 2013 #32 Skrevet 18. desember 2013 Ja det hadde ikke vært noe problem! Jeg og pappa'n til barna er ikke sammen lenger så han har barna 50% nå og han er super flink! Akkurat som meg Eneste det kunne bli litt provblemer med er å skjønne og følge opp leger og kronisk sykdom hos barn. Han følger medisineringer og ingen problem men han skjønner ikke så mye av det så han gjør som jeg forteller han. Og det er jeg som ringer og maser og ordner ting vi har krav på. Bortsett fra det så hadde det ikke vært noe problem for han å være heltidspappa alene.
<3 2G <3 Skrevet 18. desember 2013 #33 Skrevet 18. desember 2013 Sikkert litt tull innimellom, men det meste hadde gått fint ja.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #34 Skrevet 18. desember 2013 Nei, han hadde ikke klart det! Han er lite villig til å gjøre noe som helst nå, så tror neppe han hadde klart det når jeg dør... Jeg har (etter en ide fra en film, eller en bok) skrevet en lang liste med viktige ting... Der alt av småting står, og huskelister på alt fra bursdager til handling av gaver.. Oppdaterer den iblandt. Der står og passord osv til facebook og sånne ting, slik at min samboer kan slette profilene mine.. Jeg liker å ha kontroll på ting. Haha. Følger han den ikke, så får jeg heller komme igjen som gjenferd. Anonymous poster hash: 11015...65f
BikkjeBisk Skrevet 18. desember 2013 #35 Skrevet 18. desember 2013 Det hadde gått kjempefint, han er en usedvanlig kjærlig far og god forsørger så den biten hadde gått helt fint. Men rotete... det hadde dem kommet til å ha.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #36 Skrevet 18. desember 2013 Siden jeg er familiens daglige leder og han alltid, uten unntak, glemmer noe hvis han en sjelden gang leverer (idag var det penallet til sønnen) så tror jeg faktisk ikke det! Anonymous poster hash: ca624...f6f
*SommerFrisk* Skrevet 18. desember 2013 #37 Skrevet 18. desember 2013 I dette huset med to barn og to voksne, så hadde det blitt et helvete og totalt kaos uansett hvem av oss som hadde dødd. Grusom tanke.Logistikken hadde jeg håndtert best om jeg var gjenlevende, men mannen min hadde klart det helt fint på sin måte! <3Huff, for en trist tråd
Vicky 83 Skrevet 18. desember 2013 #38 Skrevet 18. desember 2013 Det hadde gått fint. Det hadde vært tungt, men jeg tror han hadde klart det. Vi har mye familie rundt oss, så han hadde sikkert fått litt help av de.
★julestjerne★ Skrevet 18. desember 2013 #39 Skrevet 18. desember 2013 Hadde nok måtte fått mor si til å hente i bhg for at ikkje dagane skulle blitt for lange, han jobbar oftast til 16.30-17, resten hadde ordna seg fint.
Sint naken biltyv Skrevet 18. desember 2013 #40 Skrevet 18. desember 2013 Det hadde gått prikkfritt:-)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #41 Skrevet 18. desember 2013 Klærne ville ikke matchet til enhver tid og plantene ville nok fulgt meg i graven (har en jungel i stuen), men ellers ville han klart seg fint. Ville vært mindre orden generelt fordi han er mindre organisert enn meg, og gutten ville nok blitt ekstra sjefete siden jeg er den strenge i familien, men han er flinkere enn meg til å gi omsorg og leke med han, og jeg stoler 100% på han når det gjelder å ta seg av poden. At det praktiske ikke er helt tipp topp er bare en detalje i en slik situasjon. Jeg er jevnlig borte i 7-10 dager for studier, det er litt rotete når jeg kommer hjem men det går veldig fint. Og de drar ofte på guttetur for å ha "mammafri". Anonymous poster hash: e74cb...920
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #42 Skrevet 18. desember 2013 Ja det hadde han klart. Han takler alle 5 guttene topp. Han klarer det uten problem. Anonymous poster hash: 4cd9d...7f9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #43 Skrevet 18. desember 2013 Dere som har menn som ikke hadde fikset å ha ansvar for barn og hus, hvordan klarer de seg på jobben? Kan de ikke prioritere og ta ansvar der heller? Jeg kunne aldri levd med et menneske som ikke ytte på lik linje med meg. Klart det er travlere å være en forelder enn to, men alle friske og oppegående mennesker bør da klare å ta seg av egne barn om krisen skulle inntreffe! Anonymous poster hash: 9254b...e0f
Fru vims Skrevet 18. desember 2013 #44 Skrevet 18. desember 2013 Hadde nok blitt litt kaos til å begynne med. Ting hadde gått seg til tror og håper jeg. Men hadde nok ikke blitt samme standarden nei.
Elsker livet Skrevet 18. desember 2013 #45 Skrevet 18. desember 2013 Det hadde nok blitt mer på svigermor. I tillegg hadde han nok sluttet i jobben som lege mens barna bodde hjemme og vært bonde på heltid. Han hadde nok slitt med klesinnkjøp o.l. i starten, og de hadde nok ikke sett så flotte ut til enhver anledning. Men han er absolutt brukbar til det meste og lærer seg det han må.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #46 Skrevet 18. desember 2013 Han hadde fått store problemer med økonomi, fordi han ikke har vært inni nettbanken sin på sikkert et år. Jeg ordner alt med regninger og annet praktisk rundt økonomien. Mat hadde blitt et kapittel for seg selv, han har ikke peiling, kan nesten ikke lage noe. MEN han er flink på husarbeid, utrolig kjærlig og god pappa. Flink til å lære de ting, involverer seg masse i de og rett og slett en fantastisk pappa. Så det hadde vel gått seg til vil jeg tro. Ang klær, så hadde de sett fryktelig rare ut:) Jeg er over gjennomsnittet opptatt av barneklær så de er alltid fine i tøyet, mannen derimot har ingen ide om hva som er praktisk, hva som passer sammen eller hva de faktisk trenger hehe:) Anonymous poster hash: 2d72b...151
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #47 Skrevet 18. desember 2013 Han hadde nok taklet alt helt fint, utenom det som går på klær og hår. Jeg har gitt beskjed til min søster at hun får ansvaret for å kjøpe klær til barna om noe skulle skje meg Skal sies at jeg er den typen som får helt angst om barna kommer i barnehagen med klær som ikke passer sammen, to forskjellige sokker osv. Anonymous poster hash: 6ad41...689
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #49 Skrevet 18. desember 2013 Her er det litt omvendt. Hadde blitt mer kaos om mannen ble borte. Det er han som handler inn, husker på ting, gjør rent osv.. Jeg er god på å snakke med barna men det er vel nesten også det eneste.. Anonymous poster hash: b004d...e39
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #50 Skrevet 18. desember 2013 jeg tror det hadde gått fint, men vi har nr 2 på vei og hvis han skulle tatt seg av en nyfødt og en på 5, tror jeg saken hadde vært litt anderledes! Anonymous poster hash: be73f...073
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå