Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Leste at man må tømme den sjeldnere enn man må bytte tampong. Hvor ofte tømmer dere den da? Har ikke prøvd den, men tenkte det kanskje var på tide å bestille en. Finnes de bare på nett, eller har de dem på apotek ? Anonymous poster hash: 87a20...a37
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Noen trenger å tømme morgen og kveld(minimum) og andre litt oftere. Jeg pleier å tømme en gang eller to på dagen i tillegg de første dagene av mensen. Jeg kjøpte på nett. Vet ikke om andre steder å få kjøpt den. Anonymous poster hash: b3a6a...f72
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Så praktisk det høres ut! Takk for svar. Anonymous poster hash: 87a20...a37
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Menskopp ???😳 Anonymous poster hash: 9b0b8...9d1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Jeg tømmer min ganske ofte når jeg blør heftig, men ikke så ofte ellers. Går helt fint å sove med den. Jeg elsker, elsker, elsker den. Men er allergisk mot tamponger og bind da, så menscuppen er en helt ny verden. Anonymous poster hash: 1bcaf...511
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Jeg tømmer min ganske ofte når jeg blør heftig, men ikke så ofte ellers. Går helt fint å sove med den. Jeg elsker, elsker, elsker den. Men er allergisk mot tamponger og bind da, så menscuppen er en helt ny verden. Anonymous poster hash: 1bcaf...511 Hva brukte du før da?? Jeg er interessert, men tanken på å gjøre noe feil og dermed få en Lekkasje med stor L skremmer meg stadig fra det.. Anonymous poster hash: 6e98a...eea
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. desember 2013 #7 Skrevet 17. desember 2013 Jeg tåler ikke bind, og får fort sopp i underlivet av tampong, men så oppdaget jeg menskopp og livet ble lekende lett hehe Tømte den 2-5 ganger pr dag, 5 ganger når jeg blødde på det meste den første dagen med mens, resten av tiden maks 3 ganger pr dag. Menskoppen er en tilvenningssak, man må lære å sette den inn rett for seg, er 2 metoder å gjøre det på, som begge vises i brosjyre som følger med den. Når du finner din metode, er du garantert å slippe lekkasjer (bare husk å kjøpe rett str, det er en for kvinner som ikke har født og en for de som har født/tatt KS) Bruk truseinnlegg/bind første gangen du bruker det, både for å slippe synlige lekkasjer, og for å sikre deg at det er helt tett
Jallow B Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Anbefales! Bruker selv Mooncup ( finens mange forskjellige menskopper ), og er strålende fornøyd. Må tømme ca hver 2-3 time de første to dagene, og ca 3-5 ganger om dagen resten av tida.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Menskopp er genialt. Utrolig fornøyd. Har ladycup som jeg bestilte på nett. Har blitt så mye enklere å ha mensen etter jeg begynte med koppen. Tømmer den 2-5 ganger om dagen avhengig av hvor mye jeg blør. Merker når den begynner å bli full ved at det begynner å boble litt når vakuumet forsvinner. Lurt å bruke bind i tillegg de første gangene til du har fått teken på det. Selv må jeg noen ganger ha bind i tillegg på natta når jeg blør som verst. Anonymous poster hash: d32e3...05c
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Et spørsmål til dere som bruker den, kjenner dere at den er der?
<3 2G <3 Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 Jeg kjenner den om den ikke sitter helt riktig. Ellers kan jeg fort glemme den. Elsker min kopp, kommer aldri til å bruke bind igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 Ser ikke for meg at jeg hadde klart å sette den på plass :-/ Anonymous poster hash: 89ad3...ce8
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #13 Skrevet 18. desember 2013 Tømmer den 2 ganger per dag, kan tømme bare en gang om dagen om jeg må. Jeg har to, så jeg kan vasken den ene etter å ha skiftet til den andre (litt langt unna til vasken hos oss). Kjenner ikke den mår den er satt inn riktig. Helt ærlig, jeg var skeptisk når jeg startet forsøksprosjektet, men jeg forstår egentlig ikke hvorfor man skulle bruke noe annet. Det er bare 1000 ganger mer praktisk og behagelig enn alternativene, og for meg som reiser en del og ikke alltid har god tilgang til nødvendig utstyr er det helt genialt med de 2 små koppene. Ikke trenger jeg å stresse med boss heller. Anonymous poster hash: 0589d...baf
Superdolly Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 Et spørsmål til dere som bruker den, kjenner dere at den er der? Nei, ikke når den er satt inn riktig. De første gangene fikk jeg den ikke riktig på plass, og da kjente jeg den. Men med litt trening går det fint. Ikke noe vanskeligere enn å sette inn enn en tampong. Som hovedregel kan jeg vente dobbelt så lenge før jeg tømmer den, sammenlignet med tampong eller bind. De to første dagene tømmer jeg flere ganger daglig, men resten av perioden bruker jeg bare å tømme den morgeno g kveld.
Jallow B Skrevet 18. desember 2013 #15 Skrevet 18. desember 2013 Et spørsmål til dere som bruker den, kjenner dere at den er der? Ikke når den er satt riktig. Og det tok tre-fire mens-runder før jeg følte meg helt trygg
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #16 Skrevet 18. desember 2013 Har vurdert menskopp i flere år, men alltid syntes at det virker litt vel alternativt for meg, men etter å ha lest deres tilbakemeldinger skal jeg definitivt kjøpe meg en når jeg er ferdig med svangerskapet. :-) Men noe jeg alltid har lurt på, er det veldig grisete å tømme den? Får man blod på fingrene? Og hvordan merker man at den må tømmes? Anonymous poster hash: 03137...c9a
Jallow B Skrevet 18. desember 2013 #17 Skrevet 18. desember 2013 Har vurdert menskopp i flere år, men alltid syntes at det virker litt vel alternativt for meg, men etter å ha lest deres tilbakemeldinger skal jeg definitivt kjøpe meg en når jeg er ferdig med svangerskapet. :-) Men noe jeg alltid har lurt på, er det veldig grisete å tømme den? Får man blod på fingrene? Og hvordan merker man at den må tømmes? Anonymous poster hash: 03137...c9a Litt gris blir det, men ikke noe jeg reagerer på. Jeg tømmer på papir i do, eller i vasken, og vasker før jeg tørker inn. Gjør helst dette FØR jeg tisser. Man må bli litt kjent med kroppen, og vite sånn ca hvor lang tid det skal gå mellom hver tømming. Jeg tok den ut hver 2 time den første gangen.
Gjest mphs Skrevet 18. desember 2013 #18 Skrevet 18. desember 2013 Og så kan det hende dere må klippe litt eller alt av tuppen på den. Det må hver enkelt finne ut. Jeg måtte klippe den helt av. Elsker menskoppen
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. desember 2013 #19 Skrevet 18. desember 2013 Et spørsmål til dere som bruker den, kjenner dere at den er der? Merket den når den satt litt feil, eller når den ble full før jeg tømte den, merket ikke den akkurat, men føltes ubehagelig "der nede".
Himmel og hav Skrevet 18. desember 2013 #20 Skrevet 18. desember 2013 ...og det aller, aller beste med den er at selv om man blør som en stukken gris, så kan man sove hele natta gjennom. Før hadde jeg gjerne to nattbind på og håndkle i senga. Allikevel gikk det ofte galt, og jeg våknet av at jeg kjente at det rant, og jeg måtte opp og skifte. Nå har jeg menskoppen inne, og har på et bind for sikkerthets skyld, og sover hele natta. Om morgenen er den da mer enn full, men den holder tett allikevel.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. desember 2013 #21 Skrevet 18. desember 2013 Ser ikke for meg at jeg hadde klart å sette den på plass :-/ Anonymous poster hash: 89ad3...ce8 Er ikke stort verre enn å sette inn tampongen, trenger jo litt trening på det, men hos meg var det bare snakk om første runden med mens, så var det innlært og unnagjort på null komma niks
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #22 Skrevet 18. desember 2013 Link? Anonymous poster hash: d132f...631
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 18. desember 2013 #23 Skrevet 18. desember 2013 Det høres jo kjempe ekkelt ut! Men jeg må innrømme at jeg vurderer å kjøpe en etter alle de positive erfaringene dere har skrevet. Masse penger å spare på den der.
Superdolly Skrevet 18. desember 2013 #24 Skrevet 18. desember 2013 ...og det aller, aller beste med den er at selv om man blør som en stukken gris, så kan man sove hele natta gjennom. Før hadde jeg gjerne to nattbind på og håndkle i senga. Allikevel gikk det ofte galt, og jeg våknet av at jeg kjente at det rant, og jeg måtte opp og skifte. Nå har jeg menskoppen inne, og har på et bind for sikkerthets skyld, og sover hele natta. Om morgenen er den da mer enn full, men den holder tett allikevel. Skriver under på denne.
Superdolly Skrevet 18. desember 2013 #25 Skrevet 18. desember 2013 Link?Anonymous poster hash: d132f...631 Du får kjøpt det flere steder. Jeg handlet på www.bleieboden.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå