Gå til innhold

Tanna til 7-åringen henger og dingler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene fortanna oppe. Den har vært løs lenge, men vi har ikke fått lov å røre den. Ser at den har sittet der så lenge nå at den nye tanna er for langt bak og veldig skjevt.

Bør vi prøve å få tatt den ut nå, eller skal den bare henge der å dingle i en evighet til?

Anonymous poster hash: 7aff0...d05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har vår seksåring det også! Ser helt rar ut med den nye tanna bak som presser melketannen skjevt ut. Vi har prøvd å rikke på den så mye vi får lov av han, samt oppfordrer han stadig vekk til å rikke på den selv. Vet ikke om man kan gjøre noe mer?

Anonymous poster hash: b3be5...f7f
Skrevet

Jeg lurer egentlig på om vi bør presse henne litt for å få den ut, eller om vi skal la det være?

Skrevet

Kan dere ikke ta den mens hun sover da?

Skrevet

Gi en tyggis eller karamell? Det mistet jeg noen tenner på.

Anonymous poster hash: 01dbc...b2f

Skrevet

Jentungen her har fått beskjed sv regulerungstannlegen å bare gjøre det hun kan for å få ut løse tenner så de under får plass,

Anonymous poster hash: ac77a...7bc

Skrevet

Hun våkner av det minste, så kan ikke ta den mens hun sover. Jeg ser jo at den bør ut så den nye får plass, men hun nekter. Tygger ikke med den tanna heller.

Så hva gjør man?

Skrevet

Fortalt henne om tannfeen?

Anonymous poster hash: 3d3fa...4a7
Skrevet

Den ene nye tanna sønnen min har fått kom også opp bak den som skulle mistes og den har vokst seg helt riktig nå når den har kommet helt ut, så det går seg som oftest til. Jeg tviler på at en tann som henger og dingler alene gjør at tanna under vokser frem feil...

Anonymous poster hash: 55ecd...7a2
Skrevet

Min 8 åring hold på slik med den siste løse tannen hun hadde nå. Har bare blitt verre for hver løse tann.Hun fikk til slutt betennelse og jeg ringte tannlegen Dagen før vi skulle dit klarte jeg til slutt å overtale henne til å få tatt den. Gikk mange uker før betennelsen var over.

Kanskje du burde få time hos tannlegen til ungen.

Anonymous poster hash: a181f...49f
Skrevet

Jeg sa til henne i dag at om vi ikke får tatt den så må vi til tannlegen. Hun slår seg helt vrang. Skal IKKE til tannlegen.

Den nye tanna presser ikke på nå. Nå henger den bare i litt tannkjøtt.

Skrevet

Ser for meg situasjonen hos tannlegen... en unge som hyler og skriker. Er de noe særlig da, med tanke på at hun ikke skal bli redd tannlegen?

Skrevet

Gi henne et eple å tygge på ;)

Anonymous poster hash: d9b85...b18
Skrevet

Skal prøve å gi henne et eple i mårra. Men, hun finner garantert på en annen måte å tygge på...

Skrevet

sønnen min er også slik. så til slutt knøyt jeg en tråd rundt tanna hans og han fikk dytte døra selv. (han gikk med på tråden altså) ;)

han måtte mannes opp litt, men det gikk til slutt.

jeg har også sagt at han ikke får lov til å legge seg med så løs tann, da han faktisk kan sette den i halsen. har sagt at der et det samme som å legge seg med et drops i munnen...

Anonymous poster hash: 82d66...993
Skrevet

5 åringen min hadde en slik forrige uke. Sa til slutt at om hun ikke fikk den ut kunne den dette ut om natta og da kunne hun svelge den.. Tok 3 timer så var den ute..

Anonymous poster hash: 3c4ea...78e

Skrevet

Maiskolber til middag i morgen? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...