Gå til innhold

Raynauds fenomen! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått påvist raynauds fenomen etter 4 ukers ammehelvete..

Trenger sårt hjelp av de som har erfaring, NÅR BLIR DET BEDRE???

Og hva gjore dere for å få bukt med det? Har prøvd alt som varme før og etter amming, drikke svart te, magnesium/kalsium blablabla. Akkurat nå pumper jeg i stedet for å amme da dette er hakket bedre enn om han suger på puppen. Men har lyst å gi opp hele ammingen :( Er bare det at stakkars lille gullet mitt på 5 uker er ekstremt glad i puppen og er urolig dagen lang når han ikke får suge, det gjør vondt i mammahjertet!

Anonymous poster hash: 5c7a4...957

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg slitet med det når jeg har ammet, men har syndromet i fingre, tær, nese, rumpe hehe ja you name it :-p

Det som hjelper med det hvertfall er å passe på at du er varm hele tiden!!! Du må ikke fryse.

Ammeinnlegg i ull regner jeg med at du har. Og det kan være noe å tenke på å ikke lufte brystvortene etter amming...

Skrevet

Har du vært i kontakt med ammehjelpen, de har noen gode råd.

Ellers så kan jeg si av egen erfaring at det var ekstremt ille de første månedene så ble det gradvis bedre.

Etter amming synes jeg det var vondt med direkte kontakt på brystvortene så klarte feks ikke ha dyna inntil. Jeg lot også amme- bhen være oppe rett etter amming slik at det ikke skulle stramme. Jeg hadde den fortsatt på, men hektet den ikke fast.

Når jeg kjente at smertene kom la jeg ofte hendene over (må være varme) og klemte hardt innover, det hjalp av og til.

Har du sår? Det blir ofte mye værre ved sårhet og når sårene gror så blir det også bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...