Gå til innhold

Barn på 3 år - 50/50-deling og 2 byer

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg og eksen hennes skal ha 50/50-delin på deres 3 år gamle datter. De bor 3 timer fra hverandre i hver sin by. Datteren skal være 1 uke hos hver og gå i 2 ulike barnehager.

Galskap, mener jeg, men da ble hun sur på meg. Javel, det får så være.

Er jeg helt på tur her?

Anonymous poster hash: d7110...b9e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars barn :(

Anonymous poster hash: c77f8...820

Skrevet

Det virker litt tidlig å gjøre det på den måten etter min mening.

Anonymous poster hash: dccef...633

Skrevet

En ting er 50-50 for et så lite barn, det kan sikkert fungere for noen, men gå i to ulike barnehager i tillegg???? Det er galskap!

Anonymous poster hash: 8ba95...57d
Skrevet

Jeg er enig med deg i at dette er galskap. Syns oppriktig synd på barnet.

Dette er ikke en ordning som er lagt opp for barnets beste, det er helt sikkert.

Anonymous poster hash: b8d15...a5e
Skrevet

For at man i det hele tatt skal vurdere 50/50, så bør man bo i samme by, helst i samme skolekrets og aller helst i samme nabolag, sånn at barna kan leke med de samme vennene utenom skole/barnehagetid uavhengig av hvem de er hos. To barnehager trodde jeg ikke man fikk plass i, for jeg trodde barnet måtte være folkeregisterregisterert i den kommunen det har barnehageplass. De eneste jeg vet om som har fått plass i en annen kommune, er de som har en jobb i et yrke det er mangel på, så de blir prioriert i en kommune mot at de jobber der. Bla vet jeg om en lærer som fikk plass i nabokommunen fordi hun jobbet der og da blir de prioritert til å få barnehageplass.

Anonymous poster hash: d38ba...136
Skrevet

Idioti og egoisme.

Anonymous poster hash: 20514...902
Skrevet

Er det mulig??

Stakkars barn! Får helt sikkert senvirkninger av den ordningen.

Får de i det hele tatt lov til det??

Anonymous poster hash: d3262...46b

Skrevet

Stakkar liten :(

Slutter aldri å bli overrasket over hvordan foreldre kan sette egne behov først og ikke evne å se hva som er best for barnet. Huff...

Håper dette fanges opp slik at foreldrene kan få veiledning og finne en løsning som er til barnets beste.

Anonymous poster hash: 13c7c...ddf

Skrevet

Dette kan da ikke være lov!? Håper virkelig ikke de klarer å få dette til. Stakkars, stakkars barn. Utrolig lite gjennomtenkt av foreldrene!

Anonymous poster hash: 8a634...ad7
Skrevet

Det tror jeg ikke de får lov til

Anonymous poster hash: 2d79e...672

Skrevet

Hvem skal de ikke få lov til dette av?

Barnet har allerede fått barnehageplass begge steder. Og de skal begynne med ordningen over jul.

Skrevet

Hvem skal de ikke få lov til dette av?

Barnet har allerede fått barnehageplass begge steder. Og de skal begynne med ordningen over jul.

Dette er noe både barnehagene og muligens barnevern vil kunne komme til å reagere på. Barnet kommer til å bli svært stresset og utagerende av dette.

Anonymous poster hash: 20514...902

Skrevet

Stakkars lille! Helt forferdelig!! :(

Hvorfor i alle dager syns mor dette er en god løsning for barnet?

Skrevet

Stakkars lille! Helt forferdelig!! :(

Hvorfor i alle dager syns mor dette er en god løsning for barnet?

Eh.... hvorfor i alle dager synes FAR at dette er en god løsning for barnet?!?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan dette skal være praktisk mulig jeg. Hva når barnet begynner på skolen?

Jeg og barnefar har barna være på 8 og 6 50-50 noe som fungerer. Men vi bor i samme nabolag og er veldig gode venner. Vi gjør ting sammen og vi støtter hverandre også i "friuka". Det krever vanvittig mye av alle parter egentlig og for at det skal fungere så må man være gode venner og bo i nærheten av hverandre.. Det er min erfaring iallefall.

De kommer nok til fornuft når de prøver det ut i praksis....forhåpentligvis.

Skrevet

Svigermor jobbet i bhg tidligere, og der var det også barn som gikk der annenhver uke, og i en annen bhg den andre uken.

Trist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...