Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Jeg synes min 7 mnd gamle gutt gulper så mye, men er litt usikker på hvor mye som er vanlig å gulpe. Dette er ikke mitt første barn, men mine andre barn gulpet i alle fall ikke så mye som han. (Men det kan jo være de gulpet mindre enn normalen) Han spiser grøt, middag og brødskiver, i tillegg til morsmelk. Han har gulpet like mye fra før han fikk fast føde, så tror ikke det har noe å si at han nå spiser fast føde. Han gulper ganske så ofte små gulp, men i alle fall et par ganger til dagen gulper han store gulp, slik at spruten står. Det er ikke nødvendigvis rett etter måltider, gjerne flere timer etterpå. Og han gulper like gjerne opp middag som melk. Det lukter i tillegg sterk magesyre av det innimellom. Noen ganger sutrer han litt, rett før det kommer opp, slik at det nesten virker som han har ubehag før det kommer opp. Når det har kommet opp, er han blid og fornøyd igjen. Er det normalt å gulpe så mye når han er så gammel som han er? Med de andre har liksom gulping vært noe de sluttet med i god tid før de begynte med fast føde. Han legger fint på seg, og er blid og fornøyd, men synes det er voldsomt med den gulpingen hele tiden.. Spesielt siden vi har gulvteppe i stua :S Anonymous poster hash: b31c0...a4e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Barnet mitt på 8 mnd gulper så å si aldri nå. Når hun var nyfødt og opp til 4 mnd var det en del. Anonymous poster hash: f5260...c6a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 jenta mi på 7 mnd gulper veldig sjelden,men nr to sluttet ikke å gulpe før han sluttet med puppen..og han gulpa MYE! Anonymous poster hash: bfcbb...4de
♥Madam Mim♥ Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Nå er nok jeg en av de heldige, men tro han har gulpet en gang siden han var 2 mnd. Alle barn er forskjellige :-)
♥Madam Mim♥ Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Kan han forresten ha problemer med lukkemuskelen eller mye magesyre? Tenker siden det ikke alltid er i forbindelse med måltider? Vet ikke hvordan dette virker på barn, men jeg vet dette er en svakhet hos de voksne på farsiden min :-)
LME1001 Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Min sønn gulpet myye til han var 11 mnd. "Alle" mente det var reflux og sa jeg måtte ta han til legen. Gikk aldri til legen, og gulpinga gikk over av seg selv. Ha tålmodighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå