Gå til innhold

Polycystisk ovarialsyndrom, manglende mens / eggløsning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått påvist dette, har ikke hatt menstrasjon siden april 2013.

Dette kan da umulig være bra å gå uten menstrasjon ?

Spurte legen sånn raskt men hun sa bare eneste medisinen for å bli bra er å gå ned i vekt.

Alltså det er ikke meg imot å ikke ha rød dager men tenker det kan umulig være bra å gå flere mnd uten mensen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også PCOS og kan gå et år eller to uten å få mensen, det er ikke bra å gå så lenge siden livmorslimhinnen kan bli tykk (den har ikke blitt det hos meg). Vil anbefale å gå til gynekolog en gang i året og ta innvendig ultralyd, gynekologen kan også gi deg tabletter som gjør at du får en blødning.

Å gå ned i vekt betyr dessverre ikke at du automatisk blir bra, jeg merker ingen forskjell selv om jeg har sultet meg ned 20 kg... Det finnes også normalvektige som har PCO/PCOS.

Anonymous poster hash: 8768b...de4
Skrevet

Usj, så da kan jeg alltså bare legge fra meg barn nr 3 om vektreduksjon heller ikke hjelper.

Brukte 1år for å få barn nr 1 og 4mnd på nr 2.

Kan jeg spørre hvor lenge du burkte på å få barn om du har det, og om hvordan utsiktene er vidre om du ønsker flere ?

Skrevet

Usj, så da kan jeg alltså bare legge fra meg barn nr 3 om vektreduksjon heller ikke hjelper.

Kan jeg spørre hvor lenge du burkte på å få barn om du har det, og om hvordan utsiktene er vidre om du ønsker flere ?

Det kan gå veldig fint å få barn selv om du har det! :) Jeg hadde som sagt ikke mens/eggløsning, så når jeg ville bli gravid så gikk jeg til gynekologen og fikk Pergo-kur (den gjør at du får eggløsning). Ble gravid på første forsøket og har termin om en måned :)

Har et barn i barneskolealder fra før, men det var før PCOS'n kom snikende, så da klaffet det på første forsøk uten problem.

Skrevet

Det kan gå veldig fint å få barn selv om du har det! :) Jeg hadde som sagt ikke mens/eggløsning, så når jeg ville bli gravid så gikk jeg til gynekologen og fikk Pergo-kur (den gjør at du får eggløsning). Ble gravid på første forsøket og har termin om en måned :)

Har et barn i barneskolealder fra før, men det var før PCOS'n kom snikende, så da klaffet det på første forsøk uten problem.

Åh så bra! :D Dette ga meg nytt håp ihvertfall, at muligheten ikke er helt borte.

Takker for svar, lykke til den lille.

Skrevet

Jeg har pcos og er normalvektig, men har aldri hatt menstruasjon. Jeg er gravid med nr 2 nå. Første spiren satt på trippel pergo kur og tredje forsøk. Apiren i magen satt på første kur med femar (etter å ha prøvd pergo to kurer først)

Anonymous poster hash: 97d9a...ee4

Skrevet

Jeg har pcos og er normalvektig, men har aldri hatt menstruasjon. Jeg er gravid med nr 2 nå. Første spiren satt på trippel pergo kur og tredje forsøk. Apiren i magen satt på første kur med femar (etter å ha prøvd pergo to kurer først)

Anonymous poster hash: 97d9a...ee4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...