Sjokoman Skrevet 17. desember 2013 #26 Skrevet 17. desember 2013 Hehe, jeg kan fort bli litt høy på meg selv når jeg er på en snurr:) Får jeg komplimenter på byen er jeg ikke sen om å proklamere det høyt og tydelig til venninner;) (jeg er normalt sett relativt utadvendt, men ikke en som går rundt å skyter av meg selv til vanlig...) så jeg skjønner virkelig ikke problemet med at kollegaen din hadde en hyggelig kveld!
Mrs Smith Skrevet 17. desember 2013 #27 Skrevet 17. desember 2013 Var nok bare akevitten som snakket, det har skjedd meg flere ganger, og tro meg mine betroelser er mye saftigere;) Helt uskyldig, hun var sikkert bare glad for komplimenter og litt beruset. Ingenting å henge seg opp i
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #28 Skrevet 17. desember 2013 Slike ting har venninna mi sagt til meg i edru tilstand. Jeg har også stusset over dette. Jeg velger aldri å dele noe som på en måte direkte bringer den andre ned og meg selv opp. For eksempel ville jeg delt at jeg fikk veldig mye skryt av sjefen. Men, jeg ville ikke sagt at sjefen sa at jeg var den beste i gruppa dersom personen jeg fortalte det til var i den gruppa. Jeg er veldig var på slike ting og blir overrasket når andre ikke tar samme hensyn. Når det er sagt ville jeg nok ikke reagert noe særlig dersom hun hadde sagt dette godt beruset. Man har ikke de samme filtrene da. Anonymous poster hash: 079f1...8e2
Mamma4livet Skrevet 18. desember 2013 #29 Skrevet 18. desember 2013 Ja, det var merkelig av kollegaen din. Alkohol eller ikke. Syns ikke det vitener om smålighet eller misunnelse å reagere på en merkelig oppførsel av en person man ellers liker godt. Har du aldri sagt dumme ting når du har vært beruset? Jeg vet i hvertfall med meg selv at jeg kunne funnet på å si noe lignende i beruset tilstand, selv om jeg aldri ville sagt noe slikt i edru tilstand.
overlord Skrevet 19. desember 2013 #30 Skrevet 19. desember 2013 Ja, det var merkelig av kollegaen din. Alkohol eller ikke. Syns ikke det vitener om smålighet eller misunnelse å reagere på en merkelig oppførsel av en person man ellers liker godt. Har du aldri sagt dumme ting når du har vært beruset? Jeg vet i hvertfall med meg selv at jeg kunne funnet på å si noe lignende i beruset tilstand, selv om jeg aldri ville sagt noe slikt i edru tilstand. Joda, hver eneste gang konsumet overskrider en flaske vin. Men har enda ikke følt behov for å fremheve meg selv på bekostning av andre. Det er stor forskjell på å si til venninner "han syntes jeg var vanvittig pulbar" til å si "han syntes jeg var den absolutt mest pulbare av oss".
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #31 Skrevet 20. desember 2013 Ha ha, litt kjipt at "den grå musen" på jobben fikk så mye oppmerksomhet? Håper det fortsetter!!! Anonymous poster hash: 790f7...af0
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #32 Skrevet 20. desember 2013 Jeg tenker at det er du som fremstår som tåpelig og litt misunnelig ved å tolke det verst mulig og henge deg opp i dette... Anonymous poster hash: c9bc0...1e5 Da misforstår du. Jeg er ikke misunnelig, får ofte komplimenter selv. Og på lørdag manglet det heller ikke det. Men jeg forteller det ikke videre på en måte som om jeg vil overgå andre. Jeg har ingen behov for å fortelle om sånt i det hele tatt. HIAnonymous poster hash: f59f8...e80 Hun var vel litt glad og opprømt, og gjenfortalte vel nettopp det han hadde sagt til henne. Han nevnte at det var langt hår han likte, og det blir bare absurd og smålig å tolke det som noe hun sier "for å overgå deg". Slik tolkning tyder heller på dårlig selvtillit og jantelov... Kunne fint delt det samme med en venninne, hvis jeg hadde opplevd det. Anonymous poster hash: c9bc0...1e5 Ser hva du mener, og sier fortsatt at det ikke er misunnelse fra min side. Det var hele pakka jeg reagerte litt på. Det kom liksom ikke bare en eller to kommentarer, men flere. Og samtlige fikk fram hvor mye bedre hun egentlig var. Det er mange måter å gjenfortelle noe på, uten å "disse" andre. Jeg forteller gjerne mannen eller ei venninne at **** sa jeg var utrolig pen ikveld. Istedetfor å si til venninna mi at **** sa at jeg var den peneste av oss. See?HI HIAnonymous poster hash: f59f8...e80 Så om hun faktisk siterer noe *** sa, så burde hun endret det når hun gjenfortalte det for å ikke gjøre deg misunnelig???Anonymous poster hash: 54afd...282 Nei, du må lese det jeg skriver. Jeg kunne også ha sagt noe til henne, som ville stilt meg i et bedre lys enn henne. Men jeg gjør det jo ikke. Jeg har ingen behov for det.Og dersom du gjør som henne, og skryter av komplimenter på samme måte overfor din egen venninne. Så bør du kanskje tenke deg om før du formulerer deg. Det virker bare utrolig stusseslig synes jeg. HIAnonymous poster hash: f59f8...e80 Hvor i all verden får du det til at jeg skryter av komplimenter og bør omformulere meg? Ja, kanskje var det stusselig av din kollega å i et opprømt øyeblikk i lettere beruset tilstand å komme med sitater på den måten, men at du sitter hele 3 dager etterpå og er bitter er mer enn stusseligAnonymous poster hash: 54afd...282 Du skriver jo selv at du fint kunne delt det samme med en venninne om det hadde vært deg. Da regner jeg med at du gjør dette på samme skrytemåte som min kollega.Anonymous poster hash: f59f8...e80 Gud bedre.. Det er du som tre dager etter fremdeles tenker på dette og vi skjønner at du gjerne vil overbevise oss om at din venninne må være er slem og selvopptatt, men vi har ikke det inntrykket. Ja, jeg kunne sikkert selv litt smigret og opprømt delt dette med en venninne i den tro at hun ble glad på mine vegne og syntes det var litt morsomt, eller delt det med sambo hvis jeg indirekte ville fortelle ham at jeg ble oppfattet som attraktiv av andre menn og gjerne hadde satt pris å litt mer oppmerksomhet fra ham også. Jeg hadde selv ledd og vært glad på en venninnens vegne hvis hun opplevde dette, så lenge det ikke kom fra en mann jeg selv hadde følelser for. Anonymous poster hash: c9bc0...1e5 Men, ville du ha fremlagt det overfor din venninne på en måte som impliserte at kollegene syntes at "du var den peneste av dere"? Det er faktisk ikke hyggelig sagt, full eller ikke, dårlig selvtillit eller ikke. Jeg skjønner hva HI mener, og det er ikke misunnelse som er temaet her. Temaet er at venninnen fra jobb sier noe som jentene sa til hverandre på barne-og ungdomsskolen. Uansett hvor full hun var så var formuleringene på grensen til det infantile. Anonymous poster hash: 7fd2a...6a9
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. desember 2013 #33 Skrevet 20. desember 2013 Jeg skjønner at du reagerte, særlig når du ikke kjenner henne slik fra før. Hun mente nok ikke noe vondt, det var bare tankeløst og litt feil formulert av henne. Jeg hadde en kollega som skrøyt slik av seg selv, men da var hun edru. Hver gang hun hadde vært ute fortalte hun i mange dager hvem som ville ha henne med hjem, at de nesten kranglet om henne. Når det gjentar seg over tid, og blir det eneste hun vil snakke om blir det bare patetisk. Fordelen er at de ser bare seg selv, og man selv får oppmerksomhet man helst ikke vil snakke om dagen derpå, så har de ikke fått det med seg😏
Gjest Bjørketreet Skrevet 20. desember 2013 #34 Skrevet 20. desember 2013 (endret) Jeg synes ikke du virker misunnelig eller smålig, jeg Det er jo kjempe rart å si f.eks ''han syntes jeg var penere enn deg!'' og ''han syntes jeg var den mest pulbare av oss!'' Jeg ville blitt veldig satt ut over det hele. Det er ikke noe galt å skryte av komplimenter, men man trenger ikke tråkke ned andre mens man gjør det?? Når ble det greit Ellers tenker jeg også at hun antakeligvis var god og full, og da mener jeg man er unnskyldt for ganske mye Så synes ikke du skal henge deg opp i det! Endret 20. desember 2013 av Bjørketreet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå