Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Er så utrolig redd for å måtte føde et stort barn. Er det sånn at barnet blir mindre hvis man holder seg unna søtt og er aktiv i svangerskapet? Anonymous poster hash: bcfaf...1b9
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Tror dessverre det henger like mye sammen med gener som hva du propper i deg i svangerskapet... Men hvorfor er du så redd for å føde et stort barn? Min siste var 4900 g- og fødselen gikk helt fint- det er hodestr som har mest å bety ikke vekta;) Og til opplysning jeg levde helt normalt gjennom svangerskapet - hverken overdrevent sunt eller usunt;) Anonymous poster hash: f2cc9...69b
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Jeg var fryktelig usunn i svangerskapet. Jeg var helt gal etter sjokolade, alt med sjokolade. Jeg spiste mye av det hver eneste dag. Jeg la ikke særlig på meg likevel, og babyen ble født 10 dager på overtid, 3200 gram. Hun over her skriver at hodestørrelsen har mest å si, og ikke vekta, har litt rett. Men jeg syntes faktisk at det var verst da skuldrene skulle ut, ikke hodet. Skuldrene føltes spisse og brede, og de presset ikke likt over det hele, så jeg kjente det mye bedre enn jeg kjente hodet. Og skulderbredden kan man ikke akkurat gjøre noe med... Jeg tror nok også det er snakk om gener. Anonymous poster hash: d4c9b...49d
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Sukker og fet mat kan gjøre babyen større. At noen opplever noe annet, et bare innenfor normalvariasjonen. Anonymous poster hash: 2bcc8...891
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Jeg er redd for det fordi forrige fødsel var lang og veldig hard og det var en liten unge på 3,1 kg. Så hvis den neste blir mye større så tror jeg at det blir enda hardere fødsel. Anonymous poster hash: bcfaf...1b9
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Jeg er redd for det fordi forrige fødsel var lang og veldig hard og det var en liten unge på 3,1 kg. Så hvis den neste blir mye større så tror jeg at det blir enda hardere fødsel. Anonymous poster hash: bcfaf...1b9 Fødsel nr to går som regel lettere uansett størrelse på barna. Mitt andre barn var en kg tyngre enn første, likevel tok fødselen et døgn kortere tid og var lettere på alle måter. Anonymous poster hash: 2bcc8...891
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå