Gå til innhold

Sitte i en stue og lytte til Bob Marley og røyke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har på følelsen at jeg kommer til å gjøre det en dag. Og at det ikke vil bli lenge til.

Jeg har mange venner som har røkt eller røyker marijuana eller hasj. Snart sitter jeg nok sammen med dem.

Det ligger i min svake viljestyrke å holde meg unna dop. Har sprukket tidligere, er redd for å sprekke igjen. Men om jeg sprekker ønsker jeg heller å røyke hasj eller marijuana enn å ta farligere saker som jeg tidligere har prøvd...

Jah, that's my life, enten jeg liker det eller ei....

Anonymous poster hash: dc5b2...894

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er SÅ mye bedre ting å ta seg til her i verden. Jeg er sikker på at du vil føle deg bedre av å f.eks. gjøre noe for andre. Om du har barn lar du i alle fall være.

Anonymous poster hash: bf046...7a2

Skrevet

Du godeste. Ved å gjøre dette vil jeg påstå at du viser særdeles dårlig dømmekraft. Hasj/mariuana er faktisk forbudt i Norge. Vi skal heller ikke se bort i fra det helsemessige aspektet: det er faktisk helseskadelig å røyke "pot"!!

Jeg må også medgi at jeg sliter veldig med å akseptere musikkvalg. Man kan ikke bures inn for å ha dårlig smak, men jeg skulle virkelig ønske at lovens lange arm kunne gå inn og gjøre noen grep.

Reggae er forferdelig ulyd - helt grusomt!!!

Dersom du likevel insisterer på å bryte norsk lov og i tillegg skade helsen din synes jeg at du kan gjøre det til anstendig musikk.

Skrevet

Du godeste. Ved å gjøre dette vil jeg påstå at du viser særdeles dårlig dømmekraft. Hasj/mariuana er faktisk forbudt i Norge. Vi skal heller ikke se bort i fra det helsemessige aspektet: det er faktisk helseskadelig å røyke "pot"!!

Jeg må også medgi at jeg sliter veldig med å akseptere musikkvalg. Man kan ikke bures inn for å ha dårlig smak, men jeg skulle virkelig ønske at lovens lange arm kunne gå inn og gjøre noen grep.

Dersom du likevel insisterer på å bryte norsk lov og i tillegg skade helsen din synes jeg at du kan gjøre det til anstendig musikk.

Lol.

Det er fint man har forsjellig smak da ;)

TS; Om du har venner som presser deg til å ta valg du ikke vil ta, i dette tilfellet røyke hasj, så bør du finne deg nye venner.

Skrevet

Det har jeg gjort i 8 år. Ble rusfri for et år siden snart. Du går glipp av å glemme det gode i livet, glemme gode ting fra fortiden og du går glipp av det å ikke orke, gidde og gjøre dagen verdifull. Ved å røyke har du alle muligheter til og se realiteten i virkligheten på så dårlig måte at livet ditt aldri er mer enn halveis. Politi, barnevern, en krets barna dine aldri kan omgås med, livet i skjul. Synes du at du går glipp av noe flott her.. skjerp deg og finn deg bedre venner...

Anonymous poster hash: 8fbb4...a84

Skrevet

Det har jeg gjort i 8 år. Ble rusfri for et år siden snart. Du går glipp av å glemme det gode i livet, glemme gode ting fra fortiden og du går glipp av det å ikke orke, gidde og gjøre dagen verdifull. Ved å røyke har du alle muligheter til og se realiteten i virkligheten på så dårlig måte at livet ditt aldri er mer enn halveis. Politi, barnevern, en krets barna dine aldri kan omgås med, livet i skjul. Synes du at du går glipp av noe flott her.. skjerp deg og finn deg bedre venner...

Der er folk forskjellige.

Jeg røyket hver dag over noen år, men kunne like gjerne gå noen måneder uten.

Jeg jobbet fullt, var sosial så og si hver dag, kino, byen, shopping, cafè, you name it.

Noen som røyker røyker så mye at de bare synker ned grisestein i en sofa og ikke orker gjøre noe annet.

Andre lever livet vanlig, men med en joint eller to på dagen/kvelden.

Anonymous poster hash: 0efca...505

Skrevet

Uansett har ikke narkotika og barn noe sammenheng med hverandre

Skrevet

Uansett har ikke narkotika og barn noe sammenheng med hverandre

... og det er faktisk forbudt og farlig.
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Prøvd aversion terapi? Ta en gummistrikk rundt håndleddet (bare et eksempel), hver gang du tenker at du vil røyke, drar du i strikken og slipper den så den treffer håndleddet, det er ikke uhyre vondt, men ganske effektivt, etterhvert vil hjernen din forbine hasj med noe "vondt", og du kommer til å tenke mindre og mindre på det.

Ellers vil jeg anbefale deg å søke hjelp, anonyme rusmisbrukere har en hjelpe telefon, ring og snakk med noen, hold deg unna de vennene som gjør at du får lyst. Begynn med en hobby! Forferdelig synd hvis du skulle begynne med slikt nå. Jeg har tro på deg, dette klarer du å holde deg unna!!

Lykke til :)

Skrevet

Lol.

Det er fint man har forsjellig smak da ;)

TS; Om du har venner som presser deg til å ta valg du ikke vil ta, i dette tilfellet røyke hasj, så bør du finne deg nye venner.

Det er ingen som tilbyr meg noe eller presser meg. Jeg tror jeg bare er påvirket av min omgangskrets.

Mammaen til nurket, så dumt at du synes det er vanskelig å akseptere at andre liker noe annet enn du. Kan godt hjelpe deg med å lære å akseptere og å la ting som ikke kan forandres bli uforandret, samtidig som du har en god følelse inni deg. Så slipper du å ha vanskeligheter med å akseptere så mange menneskers forskjellige musikksmaker, stiler, valg osv. Bare si ifra hvis du ønsker litt veiledning:)

Anonymous poster hash: dc5b2...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...