Gå til innhold

Ei venninne av meg lyver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg "vet" hun smålyver om mye, men får ikke lagt fram tydelige beviser. Dette gjelder som oftest situasjoner som blir forklart av henne, og som da ofte er veldig dramatiske. Innimellom glemmer hun at jeg også har vært i denne situasjonen og jeg sier da at "Men sånn husker ikke jeg at det var" . Da virker det som om hun blir litt forfjamset og kan si f. eks "åja, jeg blander det sikkert med noe annet".

Og så.. Hun lyver om hva hun jobber med. Hun jobber som vaskedame, men når vi møter på ukjente sier hun at hun er lege, fysioterapeut, ingeniør eller andre statusyrker. Jeg sier ingenting på det, siden hun lett kan hisse seg opp.

Det er mye annet rart med henne også, men jeg har aldri hatt mot til å ta det opp med henne. Hun kan bli skikkelig forbanna :/

Når hun drikker blir personligheten hennes enda "sterkere". Hun blir provosert av den minste ting og lager dramatikk av ingenting.

Noen tanker rundt dette? Bør jeg snakke med henne om det, eller vil jeg da ødelegge vennskapet. Hun er ellers en god venninne og vi har det mye morsomt sammen, det er bare lyvingen og dramatikken som ødelegger 😕

Anonymous poster hash: d0d78...44d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en sånn jeg også.. Har vært modell, eier en butikk som går sabla bra, men har aldri penger.. Sier at samboeren slår henne, at sønnen til samboeren slår henne osv.. Jeg bare overser det og tar det med en klype salt.. Klarer ikke forholde meg til henne mer etter at hun la ut om livet mitt med løgner på en fest.. Har ingen tips annet enn å ta det hun sier lite alvorlig og ligg unna så langt du kan. Og for all del, ikke fortell henne noe privat eller i fortrolighet..

Anonymous poster hash: dbea7...e34

Skrevet

Lystløgner?