Gå til innhold

Tenner på gang, baby 3måneder!!!!???!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det ingen tvil om at det kløøøøøri inni munnen hvertfall, her skal helst hele hånden skal inn, og det sikles som bare det!

Om jeg tar inn lillefinger i gommen og gnir forsiktig i munnen så stopper den konstante sutringen med EN eneste gang!!!

Noen andre som har opplevd at den lille får tenner så tidlig?

Blir KJEMPEGLAD for noen råd eller tips :) :) :)

Anonymous poster hash: 27b63...653

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, det begynte jeg også å lure på. Har holdt på slik i periodevis og er nå 7 mnd og ingen tenner så langt :-)

Tips er dentinox og slike biteringer man kan ta i kjøleskap, kulde lindrer kløende gommer :-)

Skrevet

Begge mine har fått tenner da de var mellom 3 og 4 mndr. Klarer baby å holde en liten rangle selv? Hvis så kan du kjøpe en bitering som du legger i kjøleskapet eller fryseren slik at den blir kald. Det lindrer godt. Hvis baby ikke klarer å holde selv, må du vel nesten bare hjelpe h*n.. Jeg brukte dentinox en del, men etter hva jeg har forstått så er ikke det godkjent lenger?

Anonymous poster hash: d1fce...3e3
Skrevet

Åja, det er MEGET mulig!

Min jente fikk sin første tann når hun 14 uker. Det var tøffe dager med mye gråt og dårlig søvn.

Mine tips:

- biteleker som kan ligge i kjøleskapet

- jeg lot alle smokkene ligge i en kopp kaldt vann i kjøleskapet

- på noen fungerer Dentinox, mange er skeptiske men for oss var det redningen de alle verste nettene.

Anonymous poster hash: ce0dd...f9c
Skrevet

Ungene her fikk første tanna når de var 3-4 mnd. Søsteren min fikk sin første tann når hun var 3 uker gammel! :o Så joda, fullt mulig..

Kjølig bitering hjalp her, og mye kos..

Anonymous poster hash: 9719c...96d
Skrevet

Hos oss dukket første tann opp ved ca.4mnd. Jeg har kjøpt bitering som kan legges i kjøleskapet. Har også frosset ned MME i isterningposer. Putter så dette i en "Food feeder" (sånn nett av silikon som man putter fruktbiter i). Dette blir som en liten ispinne av MME :) Her lindrer det veldig fint og babyen elsket det!

Det har vært et par netter hvor det det har gått ut over nattesøvnen. Da har jeg penslet med Dentinox. Dette må imidlertid brukes med varsomhet.

Skrevet

Går også an å fryse smokkene. Varer ikke så lenge, men kjøler med en gang.

Anonymous poster hash: 1bee0...7ad
Skrevet

Store muligheter det er på gang ja.

Noen er jo tilogmed født med tenner.

Anonymous poster hash: 530d6...9d0

Skrevet

Min hadde to tenner nede når han var 3, 5 mnd gammel, så fult mulig :-)

Skrevet

minstemann her hadde to tenner nede da han var 4 mnd. Han startet å sikle da han var 4 uker og det ga seg ikke før han var over 1 år. Ved 8 mnd hadde han 8 tenner :)

Anonymous poster hash: ea273...021
Skrevet

Min begynte sånn rundt 3 mnd, er 6 mnd nå, og fortsatt ingen tenner ;)

Anonymous poster hash: 4329f...e6f

Skrevet

Begge mine har startet med å putte hele hånda i munn fra de var rundt 3 mnd, men ingen av dem fikk tenner før de var ca 9-10mnd, så det trenger ikke å ha noe med det å få tenner å gjøre.

Anonymous poster hash: 79e97...6ec
Skrevet

Min yngste begynte også å stikke hele hånden inn i munnen ved den alderen. Nå er han 7,5 mnd og fortsatt ingen tenner. De to andre fikk rundt 9 mnd så regner med det er det samme med han her. Men det blir mye sikling og bytting av smekker ;)

Skrevet

De fleste babyer putter hånden i munnen og sikler som bare det fra den alderen der, selv om det ikke er tenner på gang. Men begge mine fikk sine første tenner da de var 3 mnd gamle, riktignok uten noen særlige symptomer eller gnaging på hånden :)

Anonymous poster hash: b47dd...6e1
Skrevet

min var 3 og halv mnd, smør på som skal hjelpe på kløe,fås kjøpt på apoteket funka bra her,men vet det ikke funger på alle,men greit og gi det en sjans :)

Skrevet

Eldste jenta mi fikk første tann da hun va 6 uker!! Neste tann kom to uker etterpå. Så gikk det 8 mnd før tann nummer tre kom :)

Skrevet

Oiiii, så det kan godt være tenner på gang her-eller ikke, med andre ord ;)

Uansett, alle tipsene tas imot med et stort takk :) :) :) for det er ingen tvil om at det klør i gommen dakkar!

Skal helt klart kjøpe bitering som kan kjøles ned, Dentinox og tipset med frosset mm i isterningposer i 'Food Feeder' var jo genialt, må prøve det også! Alt for å forsøke å lindre, er ikke bare-bare å være 3 måneder liten å klø som besatt da gitt :(

Veit ikke helt hvorfor jeg var anonym først forresten :(

Skrevet

Begge mine barn var 4 måneder da to tenner nede kom. De likte godt å bite på ting/hånda/fingre, men ikke verre enn barn flest. Heldigvis så det ikke ut til å prege dem veldig, bortsett fra når jekslene kom senere.. Da blødde det ofte fra tannkjøttkjøttet 😕

Tips er det dårlig med herfra, men det er i hvert fall normalt at tennene kan komme ved den alderen. Håper noen av tipsene over her funker 😊

Anonymous poster hash: 5861f...a63

Skrevet

Hos oss dukket første tann opp ved ca.4mnd. Jeg har kjøpt bitering som kan legges i kjøleskapet. Har også frosset ned MME i isterningposer. Putter så dette i en "Food feeder" (sånn nett av silikon som man putter fruktbiter i). Dette blir som en liten ispinne av MME :) Her lindrer det veldig fint og babyen elsket det!

Det har vært et par netter hvor det det har gått ut over nattesøvnen. Da har jeg penslet med Dentinox. Dette må imidlertid brukes med varsomhet.

Food feeder med mme/mm-isbit høres rett og slett genialt ut:) Det må jeg huske på når minsten begynner å klø på gommene. 

Skrevet

Samme her, og min er 1 måned! Skjønte ingenting da jeg så de bittesmå prikkene i munnen, men joda det var tenner. Hva i alle dager skal han med tenner nå liksom? Han får jo bare melk i nesten et halvår til..

Anonymous poster hash: d0588...c89
Skrevet

Food feeder med mme/mm-isbit høres rett og slett genialt ut:) Det må jeg huske på når minsten begynner å klø på gommene.
Nøden lærer nøgen kvinne at spinne ;)
Skrevet

Min eldste begynte få / fikk tenner når han var 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...