Gå til innhold

Har dere noen tradisjoner på lille julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her så har vi de som kan av familie på grøt og gløgg på ettermiddagen. Rett før leggetiden til fireåringen så setter vi ut grøt til nissen. Etter barnet er lagt aå er det på med sterarinlys også koser vi oss med spekeskinke mens vi ser kvelden før kvelden. I år er jeg gravid, så da blir det ikke skinke da. Også måå jeg ha dyna i sofaen :)

Anonymous poster hash: d0946...eb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar siste husvasken og pynter både hus og juletre.

Anonymous poster hash: d48b3...e0f

Skrevet

Pynte juletre

Taco til mat

Kvelden før kvelden

Og selvsagt grevinnen og hovmesteren :-D

Skrevet

Pynter juletre, handler de siste tingene vi trenger i butikken (noen år er det kun en melk, mens andre år er det storhandel), leverer ut noen pakker og sier god jul, så drar jeg til foreldrene til en kompis og spiser pizza - med en fast vennegjeng - og moren hans ;)

Anonymous poster hash: 838ca...29a
Skrevet

Spise grøt på dagen og koldtbord på kvelden :) Og se Home Alone! :tre:

Skrevet

Grøt hos svigers, og på kvelden er det familietid foran tv :)

Anonymous poster hash: 70b2a...4a1
Skrevet

Og pynte juletre, såklart! :)

Anonymous poster hash: 70b2a...4a1
Skrevet

Pynte juletre, kjøre rundt julegåver og ete julebrød og gløgg til kveldsmat hjå tanta mi.

Skrevet

På morgenen henter vi pakkene til de som skal være hos oss og gjør siste juleforberedelsene(f.eks vasker opp all klesvask, vasker litt over gulv). Så bruker vi dagen på å pynte juletreet som vi satt opp dagen før, mens vi koser oss med pepperkaker, julebrus og klementiner.

Om kvelden inviterer vi noen over for å spise god mat, drikke gløgg, skravle og se grevinnen og hovmesteren. På kvelden etter barnet er lagt så legger vi alle pakkene under treet.

Ja, og så henger vi opp julestrømpene tidlig på dagen og fyller de opp om kvelden:)

Skrevet

Da tenner vi bål ute sammen med hele nabolaget, uansett vær, vi har møttes i alt fra regnvær til snøstorm.

Vi griller pølser, drikker gløgg og julebrus, svir marshmallows og koser oss sammen noen timer. Ungene elsker opplegget, blir gjerne 12-15 unger som leker mørkegjemsel, lager snømenn, leker sisten eller hva nå været tillater.

Vi har gjort huset klart til jul før vi går ut og møter naboene så når vi kommer inn med røde roser i kinnene er det pledd i sofaen, fyr på peisen, lys på juletreet og jul for alvor.

Anonymous poster hash: 26a6f...ebd
Skrevet

Pynte tre og hus. Senke skuldrene foran tv.

Anonymous poster hash: be165...dae

Skrevet

Da tenner vi bål ute sammen med hele nabolaget, uansett vær, vi har møttes i alt fra regnvær til snøstorm.

Vi griller pølser, drikker gløgg og julebrus, svir marshmallows og koser oss sammen noen timer. Ungene elsker opplegget, blir gjerne 12-15 unger som leker mørkegjemsel, lager snømenn, leker sisten eller hva nå været tillater.

Vi har gjort huset klart til jul før vi går ut og møter naboene så når vi kommer inn med røde roser i kinnene er det pledd i sofaen, fyr på peisen, lys på juletreet og jul for alvor.

Anonymous poster hash: 26a6f...ebd

Det hørtes fantastisk ut :)

Skrevet

Handler mat for noen dager, pynte treet, lage god mat og ser på polar expressen (på engelsk selvsagt). Også legger vi gavene under juletreet

Skrevet

Stresser som helvete med å få huset i stand, treet opp. Krangler og koser oss. Julefreden senker seg nok ikke før dagen etter :)

Anonymous poster hash: 92741...7f7
Skrevet

Har alle fri lille julaften?

Vi pleier å rydde og vaske det siste og pynte både juletre og resten av huset. I år skal jeg ikke bare jobbe, men jeg skal jobbe lenge sånn at jeg kommer hjem omtrent til leggetiden til barna, så i år tror jeg vil tar de fleste lille julaftentradisjonene på bittelillejulaften og gjør minst mulig lille julaften. Det er hvertfall planen, men antagelig må vi "bare" vaske over noen gulv, vaske rakst over badene osv osv når jeg kommer hjem fra jobb... Julaften skal vi ikke ha noen ting å gjøre, for da har vi planene klare fra vi står opp om morgenen.

Anonymous poster hash: 4d513...497
Skrevet

Treet pyntes, enten tidlig eller seint, utifra om vi jobber tidlig eller seint. Dagen går til å pusle rundt med de siste gjøre mål. Jeg er som regel på jobb tidlig eller seint, i år er det seint o mannen har gått av nattevakt så i år det det seint pynting. Da har vi på tv for jeg må få med meg grevinnen og hovmesteren for å få julestemning. Er ikke jul uten å se på den.

Men utover det bare koser vi oss, ingen store ting som skjer i heimen, men blir mye sofakosing. Når juletrret er ferdig pyntet, finnes gaver frem og unger legger under treet. De må klemmes på, det må gjettes osv. Dette syns ungene nesten er gøyere enn å åpne gavene, så det holder de på med langt ut i de sene nattetimer.

Anonymous poster hash: 67cb0...103

Skrevet

Koker grøt, drar ut i skogen for å finne tre (når eldste blir litt eldre blir det nok kakao og bål i seansen også), pynter tre og slapper av :)

Skrevet

Måå se Miraklet på Manhattan og "alene hjemme" ellers blir det ikke jul :P

Skrevet

Opp kl 0630 og avgårde på jobb. Lillegutt har fri fra bhg og skal kose seg hos besteforeldren.

Kl 16 ferdig på jobb, endelig juleferie :)

Reiser til mamma og pappa og spiser grøt og koser oss.

Tar med litt grøt hjem som vi setter ut til nissen.

Koser oss med kvelden før "kvelden før kvelden" på tv. Lillegutt slokner i sofaen etter kort tid regner jeg med. 

Før jeg legger meg sniker jeg meg  inn på rommet og  fyller strømpa til lillegutt :)

Anonymous poster hash: 49c12...c0a
Skrevet

Jeg gjør siste forberedelsene til jul, rydde, vaske, finne frem klær ol. Handler litt om det er behov. Barna gleder seg og prøver spent på å få tiden til å gå. Vi spiser lett middag og når barna er i seng er det kvelds kos for de voksne med nybakt brød, godt pålegg, kakao, frukt og en god film.

Før vi legger oss gjør vi klar julestrømpene som barna har lagt under treet :)

Skrevet

Stresser som helvete med å få huset i stand, treet opp. Krangler og koser oss. Julefreden senker seg nok ikke før dagen etter :)

Anonymous poster hash: 92741...7f7

He he....kjenner meg mest igjen i denne...

Anonymous poster hash: 73bad...890

Skrevet

Da har vi julselskap med mamma sin side av ffamilien.Dette går på rundgang og i år skal vi til mamma. Når vi kommer hjem pynter vi tre og koser oss🎅

Anonymous poster hash: b32b5...bf4

Skrevet

Vi har fullt hus den dagen :)

Startet for noen år siden med å invitere et vennepar på pinnekjøtt, og hvert år blir vi bare flere og flere. En kjempe koselig ettermiddag for både små og store.

Skrevet

Fikser kalkunen Gordon-Ramsey-stil med sitronsmør/krydder osv under skinnet og lager stuffing, legger pinnekjøttet i vann,så lar vi den ligge å godhvile seg over natten-.Lager en gryte med julegrøt og pynter litt i heimen, henger opp julelys ute,så er det å puste ut å få kicka inn den gode julestemninga med en disneyfilm med unga og home alone på kvelden.Obligatorisk med pysj pg dyna på sofa og tente stearinlys i stua:).

Skrevet

Her pleier vi og levere ut siste gavene til nærmeste familie ;)
Pluss at vi pynter juletreet hjemme og spiser julegrøt hos svigerfar :)
Koselig juletradisjon :)

Julaften er det julefrokost hjemme hos svigermor <3
Nam-nam-nam.
Er så heldig at de er suuuuper flinke til og lage mat svigerfamilien min <3
Svigersøster er kokk :)

Anonymous poster hash: eb8d6...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...