Gå til innhold

Strekkmerkene gjør meg så nedfor :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at dette er et teit problem.... Men Jeg blir virkelig nedfor av hvordan magen min har blitt seende ut.... Jeg er gravid i uke 40, og strekkmerkene på magen blir tydeligere, flere og sintere for hver dag som går.... Og det er mange,....

Jeg prøver å berolige meg med at de blir så og si usynlige etterhvert - men jeg føler egentlig at jeg er merket for livet, som om magen har en stor tatovering som jeg aldri gikk med på å anskaffe meg.

Jeg vet jeg bare må finne meg i at de eksisterer, men har noen kanskje noen beroligende ord? Erfaring med at de blekner og ''forsvinner''? At de blir lysere i fargen? Og hvor mange år er det snakk om før det evt skjer? 

Jeg har så elendig selvtillit fra før av :(

Anonymous poster hash: 6cac9...63a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring, men apoteket har visst en krem som skal hjelpe til med å blekne strekkmerkene. i tillegg har jeg hørt at de med tiden lysner litt av seg selv. Men unngå å utsette de for direkte sollys det første året. Jeg har fått strekkmerker på hoftene og rumpa. Fikk litt sjokk da jeg oppdaga de, men det er en del av det å gå gravid og føde frem et barn. Sånn er det bare har jeg tenkt. Samboeren min synes jeg skal være stolt av de, det er jo ikke alle som får oppleve å gå gravid og føde sitt eget barn. Vær stolt av den jobben du og kroppen din gjør! 

Lykke til med nærtstående fødsel. Bekymringer om strekkmerker kommer vel langt i bakgrunnen når du får resultatet lagt i armene dine ;)

Skrevet

Takk for svar :)

Bildene på bloggen viste jo noen veldig usynlige merker! Men hvor mange år vil det ikke ta før de er slik, tenker jeg :/

Anonymous poster hash: 6cac9...63a
Skrevet

Mine var usynlige etter ca 6 mnd. :) da var det kun jeg som så dem, selv i bikini på stranden.

Anonymous poster hash: c89b8...58c

Skrevet

Tar ca et år før merkene blekner. Jeg fikk magen full av strekkmerker. Nå har jeg en del strekkmerker fra før som jeg fikk i puberteten. Synes ikke det var noe særlig at magen også fikk, med nå bryr jeg meg ikke. Er faktisk stolt av magen min. Synes det er koselig å tenke på at det var en baby inni der og at det var hun som laget merkene.

Skrevet

Har det på samme måte.. Er 37 uker på vei nå, og hele magen min har liksom bare sprekt opp midt på... Har sikkert 100 strekkmerker ved området under navlen nå, og selv om de er ganske små i størrelse, så forstår jeg ikke hvordan de noensinne skal bli "usynlige", det er jo så sinnsykt mange av dem.. 22 år og merket for livet, det hjelper ikke akkurat på selvfølelsen når man er høygravid og føler seg feit og oppblåst fra før av. :( Er selvfølgelig glad for å ha fått oppleve et svangerskap og gleden ved å få barn, men jeg er enkelt og greit ikke komfortabel med kroppens forandring i det hele tatt, og jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å akseptere det noensinne.

Anonymous poster hash: 9937f...772

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...