Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Jenta mi fyller år i romjula, og i år faller dagen på en av arbeidsdagene. Jeg tenker likevel på å invitere til barnebursdag denne dagen.Vet mange har fri, men det er jo sikkert noen som ikke har det også. I fjor hadde vi det i helgen i romjula, og det var veldig populært. Mange som mente det var fint for ungene å leke litt sammen som et avbrekk i alt man gjør i jula:-)Hvordan ville du reagert ved en slik invitasjon? Anonymous poster hash: f72d7...7d2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Vi hadde kommet, så lenge vi ikke var bortreist. Eldstejenta vår har vært i barnebursdag stort sett hver nyttårsaften hun, da hennes bestevenninne fyller år da De bruker som regel å legge feiringen til formiddagen (kl 11 - 13, eller 12 - 14) og det er som regel før vi har andre planer for den dagen. Hun ber som regel alle jentene fra klassen, eller hele klassen, og det er ikke mange som mangler Hun har også feiret dagen den 30. desember, og det har vært like mange som har kommet da også. Anonymous poster hash: 7b03b...8c5 Anonymous poster hash: 7b03b...8c5
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Om jeg skal være helt ærlig, så hadde jeg syntes det hadde vært deilig å få et par timer for meg selv midt i alle de dagene der barnehagen er stengt. (Hadde det vært mens han var så liten at han trengte følge, så hadde jeg sendt faren. ) I tillegg hadde det nok vært kjekt for guttungen, ettersom han er enebarn, eneste barn i slekta og uten nabobarn på samme alder. Anonymous poster hash: d11c9...dbd
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Høres bra ut:-) Det jeg er redd for er at noen skal føle seg utelatt dersom de ikke har mulighet til å komme pga. at mor og far er på jobb, og at de må være i barnehagen... HI Anonymous poster hash: f72d7...7d2
Elsker livet Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Høres bra ut:-) Det jeg er redd for er at noen skal føle seg utelatt dersom de ikke har mulighet til å komme pga. at mor og far er på jobb, og at de må være i barnehagen... HI Anonymous poster hash: f72d7...7d2 I romjula er helt ok, men jeg ville tatt det på ettermiddagen.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Med barnehagebarn ville jeg synes det var ok. De vil gjerne leke litt med venner en dag, men når de kommer i skolealder synes jeg ikke noe om bursdagsfeiringer i romjulen eller andre ferier. For det første er hverdagen ofte så fylt opp av aktiviteter at det er viktig å kunne holde ferjene åpne for avslapning, kos og spontanitet og for det andre er ofte mange bortreist. Vi har også barn som er født i romjulen og velger konsekvent å ha feiring etter at skolen starter igjen. Anonymous poster hash: a8e97...cd2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Med barnehagebarn ville jeg synes det var ok. De vil gjerne leke litt med venner en dag, men når de kommer i skolealder synes jeg ikke noe om bursdagsfeiringer i romjulen eller andre ferier. For det første er hverdagen ofte så fylt opp av aktiviteter at det er viktig å kunne holde ferjene åpne for avslapning, kos og spontanitet og for det andre er ofte mange bortreist. Vi har også barn som er født i romjulen og velger konsekvent å ha feiring etter at skolen starter igjen. Anonymous poster hash: a8e97...cd2 En ting til. Det er ofte veldig mange andre selskaper i romjulen. Min runger er opptatt 6 kvelder fra lille julaften til nyttårsaften. Da frister det ikke mye med barneselskaper i tillegg. Anonymous poster hash: a8e97...cd2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 For oss som ikke har tusen juleselskaper å gå i, så ville det vært kjempe koselig å bli invitert i bursdagsselskap i romjula. Om barna dine har det så utrolig stressende at de ikke kan gå i en bursdag noen timer i ferien, så hadde jeg som mor revurdere hvor mange aktiviteter barna mine var med på. Høres slitsomt ut. Anonymous poster hash: 8fef8...a83
★julestjerne★ Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 Hadde nok droppa eit juleselskap og møtt opp, men er ikkje sikker på kor begeistra eg ville vore.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 For oss som ikke har tusen juleselskaper å gå i, så ville det vært kjempe koselig å bli invitert i bursdagsselskap i romjula. Om barna dine har det så utrolig stressende at de ikke kan gå i en bursdag noen timer i ferien, så hadde jeg som mor revurdere hvor mange aktiviteter barna mine var med på. Høres slitsomt ut. Anonymous poster hash: 8fef8...a83 Det er ikke stressende med juleselskaper for hele familien, men å ordne så et barn skal være i selskap utenom fører fort til at resten av familien mister muligheten til skitur eller andre spontane planer den dagen. Av samme grun liker jeg ikke barnebursdager i helgene. Det setter resten av familiens aktiviteter på vent. Hadde nå enda selskapene vart en hel kveld eller hele dagen hadde det gått ann, men ofte er det bare to timer som er plassert slik at ingen rekker noe sedelighetssak hverken før eller etterpå. Anonymous poster hash: a8e97...cd2
smurfis Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 Jenta mi fyller år i romjula, og i år faller dagen på en av arbeidsdagene. Jeg tenker likevel på å invitere til barnebursdag denne dagen.Vet mange har fri, men det er jo sikkert noen som ikke har det også. I fjor hadde vi det i helgen i romjula, og det var veldig populært. Mange som mente det var fint for ungene å leke litt sammen som et avbrekk i alt man gjør i jula:-)Hvordan ville du reagert ved en slik invitasjon? Anonymous poster hash: f72d7...7d2 Koselig:-) Vi er uansett stort sett hjemme i romjulen og jeg er sikker på at barna hadde likt å leke litt sammen med andre barn.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 For oss som ikke har tusen juleselskaper å gå i, så ville det vært kjempe koselig å bli invitert i bursdagsselskap i romjula. Om barna dine har det så utrolig stressende at de ikke kan gå i en bursdag noen timer i ferien, så hadde jeg som mor revurdere hvor mange aktiviteter barna mine var med på. Høres slitsomt ut. Anonymous poster hash: 8fef8...a83 Det er ikke stressende med juleselskaper for hele familien, men å ordne så et barn skal være i selskap utenom fører fort til at resten av familien mister muligheten til skitur eller andre spontane planer den dagen. Av samme grun liker jeg ikke barnebursdager i helgene. Det setter resten av familiens aktiviteter på vent. Hadde nå enda selskapene vart en hel kveld eller hele dagen hadde det gått ann, men ofte er det bare to timer som er plassert slik at ingen rekker noe sedelighetssak hverken før eller etterpå.Anonymous poster hash: a8e97...cd2 Hmm er dere ikke to voksne i denne familien, altså at en av dere følger i bursdag og en går fem mila med de andre barna?! Må hele familien gjøre noe sammen hver eneste helg, som nevnt tidligere kan ikke dere som voksne dele dere?ndetngjør hvertfall vi Anonymous poster hash: 8fef8...a83 Anonymous poster hash: 8fef8...a83 Anonymous poster hash: 8fef8...a83
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 For oss som ikke har tusen juleselskaper å gå i, så ville det vært kjempe koselig å bli invitert i bursdagsselskap i romjula. Om barna dine har det så utrolig stressende at de ikke kan gå i en bursdag noen timer i ferien, så hadde jeg som mor revurdere hvor mange aktiviteter barna mine var med på. Høres slitsomt ut. Anonymous poster hash: 8fef8...a83 Det er ikke stressende med juleselskaper for hele familien, men å ordne så et barn skal være i selskap utenom fører fort til at resten av familien mister muligheten til skitur eller andre spontane planer den dagen. Av samme grun liker jeg ikke barnebursdager i helgene. Det setter resten av familiens aktiviteter på vent. Hadde nå enda selskapene vart en hel kveld eller hele dagen hadde det gått ann, men ofte er det bare to timer som er plassert slik at ingen rekker noe sedelighetssak hverken før eller etterpå.Anonymous poster hash: a8e97...cd2 Hmm er dere ikke to voksne i denne familien, altså at en av dere følger i bursdag og en går fem mila med de andre barna?! Må hele familien gjøre noe sammen hver eneste helg, som nevnt tidligere kan ikke dere som voksne dele dere?ndetngjør hvertfall vi Anonymous poster hash: 8fef8...a83 Anonymous poster hash: 8fef8...a83 Anonymous poster hash: 8fef8...a83 Vi kan det, men liker det ikke så godt. Juleferien vil vi gjerne bruke sammen som familie. Det må være lovlig å ikke like bursdager, som det er så påkrevet å gå i om mn ikke har en veldig god grunn, på slike dager. Anonymous poster hash: a8e97...cd2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #14 Skrevet 16. desember 2013 Jeg hadde blitt frustrert. Det er nok stress i jula fra før, om man ikke skal måtte styre med barnebursdager i tillegg.. Anonymous poster hash: 1b5a0...ac2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #15 Skrevet 16. desember 2013 Det er så mange meninger om når det passer og når det ikke passer, så velg det som passer for dere og for de av gjestene som betyr mest for bursdagsbarnet. Vi er alltid bortreist i romjula, men jeg er innforstått med at det betyr at vi kan gå glipp av noe hjemme. Anonymous poster hash: 8123e...195
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #16 Skrevet 16. desember 2013 Jeg hadde blitt frustrert. Det er nok stress i jula fra før, om man ikke skal måtte styre med barnebursdager i tillegg.. Anonymous poster hash: 1b5a0...ac2 Huff, så trist det hørtes ut! Tenk å se på både jul og barnebursdag som stress og styr! Kanskje på tide å roe ned hverdagslivet litt? Anonymous poster hash: b1ae5...aba
soleia Skrevet 16. desember 2013 #17 Skrevet 16. desember 2013 Vi hadde nok møtt, men ville lagt det til ettermiddagen slik at dei som må i barnehagen først kan få komme og.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #18 Skrevet 16. desember 2013 Jeg hadde blitt frustrert. Det er nok stress i jula fra før, om man ikke skal måtte styre med barnebursdager i tillegg.. Anonymous poster hash: 1b5a0...ac2 Huff, så trist det hørtes ut! Tenk å se på både jul og barnebursdag som stress og styr! Kanskje på tide å roe ned hverdagslivet litt? Anonymous poster hash: b1ae5...aba Eller kanskje man skal holde hverdagslivet til hverdagen uten å blande det inn i familietiden? Jeg synes det er utrolig trist at man ikke kan ha en uke i året hvor man koser seg som en familie, uten at andre skal komme å gjøre hverdag ut av det! At du velger å slenge med leppa, fordi du gladelig vil ha fri fra barna dine i julen, sier utrolig mye om deg.. Anonymous poster hash: 1b5a0...ac2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #19 Skrevet 16. desember 2013 Jeg hadde blitt frustrert. Det er nok stress i jula fra før, om man ikke skal måtte styre med barnebursdager i tillegg.. Anonymous poster hash: 1b5a0...ac2 Huff, så trist det hørtes ut! Tenk å se på både jul og barnebursdag som stress og styr! Kanskje på tide å roe ned hverdagslivet litt? Anonymous poster hash: b1ae5...aba Eller kanskje man skal holde hverdagslivet til hverdagen uten å blande det inn i familietiden? Jeg synes det er utrolig trist at man ikke kan ha en uke i året hvor man koser seg som en familie, uten at andre skal komme å gjøre hverdag ut av det! At du velger å slenge med leppa, fordi du gladelig vil ha fri fra barna dine i julen, sier utrolig mye om deg.. Anonymous poster hash: 1b5a0...ac2 Hun slang vel ikke med leppa her? Det er da måte på hvor hårsår man skal være... Anonymous poster hash: 6d536...846
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #21 Skrevet 16. desember 2013 Vi reiser stort sett bort i ferier, så ferier er aldri en grei tid for barnebursdager her. Hadde vi vært hjemme, hadde det vært null problem. Anonymous poster hash: 45176...95b
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #22 Skrevet 16. desember 2013 Jeg hadde blitt frustrert. Det er nok stress i jula fra før, om man ikke skal måtte styre med barnebursdager i tillegg..Anonymous poster hash: 1b5a0...ac2 Huff, så trist det hørtes ut! Tenk å se på både jul og barnebursdag som stress og styr! Kanskje på tide å roe ned hverdagslivet litt?Anonymous poster hash: b1ae5...aba Eller kanskje man skal holde hverdagslivet til hverdagen uten å blande det inn i familietiden? Jeg synes det er utrolig trist at man ikke kan ha en uke i året hvor man koser seg som en familie, uten at andre skal komme å gjøre hverdag ut av det! At du velger å slenge med leppa, fordi du gladelig vil ha fri fra barna dine i julen, sier utrolig mye om deg.. Anonymous poster hash: 1b5a0...ac2 Hun har vel ikke sagt noe om at hun vil ha fri fra barna sine!! Her hos oss er alltid en av foreldrene med i barneburadagen, så barneburadag betyr jo ikke automatisk fri fra barna. Syns mer synd på dere som tyrseligvis ikke ser barna deres utenom i feriere og derfor skal tvangskose dem, dårlig samvittighet for resten av året eller? Anonymous poster hash: 8fef8...a83
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #23 Skrevet 16. desember 2013 Vi er alltid hos svigers i jula som bor 2 timer unna så barnet vårt hadde ikke kommet men hadde vi feiret hjemme her så hadde jeg sendt barnet i bursdag. Er jo kjempehyggelig for de barna som ikke reiser bort i julen. Anonymous poster hash: 7794c...405
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå