Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Når man har CRP over 50 så er det som oftest bakterier det er snakk om? Altså at sykdommen kan behandles med antibiotika? Anonymous poster hash: ab2f7...698
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Det har ihvertfall jeg blitt fortalt Anonymous poster hash: 346c8...148
Stella&My+2 Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Ja da tyder det på en bakteriell infeksjon som kan behandles. Virusinfeksjoner må bare gå sin gang.
♥Madam Mim♥ Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Ja det er riktig. Virus slår ikke ut på CRP da vil den forbli under 10 :-)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Tusen takk for svar :-) Anonymous poster hash: ab2f7...698
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Stemmer det Anonymous poster hash: b2014...9b6
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Ja det er riktig. Virus slår ikke ut på CRP da vil den forbli under 10 :-) Vel, det er feil! Man kan ha CRP helt opp til 50 når man har en virusinfeksjon. Irriterende med folk som uttaler seg om ting de ikke har peiling på. Anonymous poster hash: 0e739...678
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 Delvis korrekt. Det er flere grunner til at crp kan være >50, så det er ikke automatisk behov for antibiotika. Anonymous poster hash: b4230...66d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 og for å svare deg TS så er det en bakterieinfeksjon om den er over 50 ja. Kan også være under 50, men da er crp stigende og blitt målt på et "tidlig" stadium:) Anonymous poster hash: 0e739...678
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 og for å svare deg TS så er det en bakterieinfeksjon om den er over 50 ja. Kan også være under 50, men da er crp stigende og blitt målt på et "tidlig" stadium:)Anonymous poster hash: 0e739...678 Dette stemmer ikke. Det trenger ikke å være bakterielt. Anonymous poster hash: b4230...66d
Syrin84 Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 Nei nå er d seint gitt. Leste bare virus jeg
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 Jeg har nettop hatt en kraftig virusinfeksjon og hadde crp på 32, fikk ingenting og bihulebetennelsen måtte gå sin gang.. var sengeliggende i nesten 2 uker, skikkelig irriterende! Anonymous poster hash: 8d180...2cb
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #14 Skrevet 16. desember 2013 Jeg har nettop hatt en kraftig virusinfeksjon og hadde crp på 32, fikk ingenting og bihulebetennelsen måtte gå sin gang.. var sengeliggende i nesten 2 uker, skikkelig irriterende! Anonymous poster hash: 8d180...2cb Antibiotika virker ikke mot virusinfeksjoner, slik må en bare komme seg gjennom. Og tas ikke overforbruk av antibiotika med påfølgende resistens på alvor snart, så har vi heller ikke behandling mot bakterielle infeksjoner. I USA dør det årlig over 23 000 personer av bakterielle infeksjoner med resistens mot antibiotika. Anonymous poster hash: b4230...66d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #15 Skrevet 16. desember 2013 Ja det er riktig. Virus slår ikke ut på CRP da vil den forbli under 10 :-) Vel, det er feil! Man kan ha CRP helt opp til 50 når man har en virusinfeksjon. Irriterende med folk som uttaler seg om ting de ikke har peiling på.Anonymous poster hash: 0e739...678 CRP kan også være høyere enn 50 ved viral infeksjon. Hilsen legen. Anonymous poster hash: caa01...d7a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #16 Skrevet 16. desember 2013 Ja det er riktig. Virus slår ikke ut på CRP da vil den forbli under 10 :-) Det er ikke sant. Du kan fint ha crp over 10, men likevel ha en virusinfeksjon. Jo høyere crp jo mer sannsynlig er det at det er bakterielt. Anonymous poster hash: 13a54...41d
♥Madam Mim♥ Skrevet 16. desember 2013 #17 Skrevet 16. desember 2013 Ja det er riktig. Virus slår ikke ut på CRP da vil den forbli under 10 :-) Vel, det er feil! Man kan ha CRP helt opp til 50 når man har en virusinfeksjon. Irriterende med folk som uttaler seg om ting de ikke har peiling på.Anonymous poster hash: 0e739...678 Da beklager jeg så mye at hver gang både meg og barna har vært hos legen så har vi automatisk fått antibiotika dersom den har vært over 10!! Formidlet bare videre den beskjeden jeg selv har fått....
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #18 Skrevet 16. desember 2013 Jeg har nettop hatt en kraftig virusinfeksjon og hadde crp på 32, fikk ingenting og bihulebetennelsen måtte gå sin gang.. var sengeliggende i nesten 2 uker, skikkelig irriterende! Anonymous poster hash: 8d180...2cb Antibiotika virker ikke mot virusinfeksjoner, slik må en bare komme seg gjennom. Og tas ikke overforbruk av antibiotika med påfølgende resistens på alvor snart, så har vi heller ikke behandling mot bakterielle infeksjoner. I USA dør det årlig over 23 000 personer av bakterielle infeksjoner med resistens mot antibiotika. Anonymous poster hash: b4230...66d Det var ikke ment som klaging på at jeg ikke fikk noe, det forstår jeg jo selvfølgelig. Mer det at jeg var irritert fordi jeg hadde en virusinfeksjon og at det faktisk ikke er noe å gjøre med, akkurat der og da kunne jeg ønske det var bakterielt slik at jeg kunne fått noe og kanskje vært på beina en uke tidligere. Er nesten helt sjokkerende hvor mye antibiotika blir brukt i usa på virusinfeksjoner. Det er og veldig mye brukt på dyr, i norge også. Som forebyggende, så det er nok ikke mange årene før dyrene begynner å bli resistente mot antibiotika heller.. Annie 13# Anonymous poster hash: 8d180...2cb
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #19 Skrevet 16. desember 2013 Ja det er riktig. Virus slår ikke ut på CRP da vil den forbli under 10 :-)Vel, det er feil! Man kan ha CRP helt opp til 50 når man har en virusinfeksjon. Irriterende med folk som uttaler seg om ting de ikke har peiling på.Anonymous poster hash: 0e739...678 Da beklager jeg så mye at hver gang både meg og barna har vært hos legen så har vi automatisk fått antibiotika dersom den har vært over 10!! Formidlet bare videre den beskjeden jeg selv har fått.... Det er fullt mulig at det er bakterier med 10, men da har man som oftest vært dårlig en stund. Har opplevd å få antibiotika med crp på 20, og ikke fått med crp på 60. Dessuten er det og veldig forskjell på legene Anonymous poster hash: e4aa3...eeb
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #20 Skrevet 16. desember 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/C-reactive_protein Measuring CRP level is a screen for infectious and inflammatory diseases. Rapid, marked increases in CRP occur with inflammation, infection, trauma and tissue necrosis, malignancies, and autoimmune disorders. Because there are a large number of disparate conditions that can increase CRP production, an elevated CRP level does not diagnose a specific disease. An elevated CRP level can provide support for the presence of an inflammatory disease, such as rheumatoid arthritis, polymyalgia rheumatica or giant-cell arteritis. CRP er et akuttfaseprotein, og kan stige ved veldig mye rart. Brukes mest som et mål på infeksjon, men kan også være forhøyet ved andre sykdommer. Det er ikke alltid CRP stiger heller, feks ved bihulebetennelse (sinusitt) kan CRP være normal selv om den skyldes bakterier (purulent). http://www.helsebiblioteket.no/retningslinjer/antibiotika/%C3%B8vre-luftveisinfeksjoner/akutt-sinusitt Antibiotika - ikke antibiotika er jo vel så mye et spørsmål om hvor påvirket personen er. Man behandler en pasient, ikke et blodprøvesvar (Men CRP kan støtte opp under en vurdering av nytten av antibiotika ) Anonymous poster hash: c4528...a0a
Musemora Skrevet 16. desember 2013 #21 Skrevet 16. desember 2013 Ja det er riktig. Virus slår ikke ut på CRP da vil den forbli under 10 :-)Vel, det er feil! Man kan ha CRP helt opp til 50 når man har en virusinfeksjon. Irriterende med folk som uttaler seg om ting de ikke har peiling på.Anonymous poster hash: 0e739...678 Da beklager jeg så mye at hver gang både meg og barna har vært hos legen så har vi automatisk fått antibiotika dersom den har vært over 10!! Formidlet bare videre den beskjeden jeg selv har fått.... Da ville jeg byttet til en flinkere lege gitt.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #22 Skrevet 16. desember 2013 Hmm begynner å lure litt jeg... Har hatt mellom 39 og 40 i feber i fire dager, på dag 3 hadde jeg CRP på 57 og startet antibiotikaen, men føler meg ikke noe friskere (selv om feberen har gått ned til gj.snitt 37,8) etter 4 dager. Men det tar kanskje litt tid å bli kvitt slike bakterier. Føler meg mer forkjølet nå, men i begynnelsen var det halsen som var problemet. Kanskje jeg har fått dobbelt opp :-P Uansett, takk for svar :-) Anonymous poster hash: ab2f7...698
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. desember 2013 #23 Skrevet 16. desember 2013 Hmm begynner å lure litt jeg... Har hatt mellom 39 og 40 i feber i fire dager, på dag 3 hadde jeg CRP på 57 og startet antibiotikaen, men føler meg ikke noe friskere (selv om feberen har gått ned til gj.snitt 37,8) etter 4 dager. Men det tar kanskje litt tid å bli kvitt slike bakterier. Føler meg mer forkjølet nå, men i begynnelsen var det halsen som var problemet. Kanskje jeg har fått dobbelt opp :-P Uansett, takk for svar :-) Anonymous poster hash: ab2f7...698 Du skal merke bedring ganske raskt, så om ikke du er noe bedre i morgen ville jeg ringt legen igjen og kanskje fått en annen antibiotika
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #24 Skrevet 16. desember 2013 Hmm begynner å lure litt jeg... Har hatt mellom 39 og 40 i feber i fire dager, på dag 3 hadde jeg CRP på 57 og startet antibiotikaen, men føler meg ikke noe friskere (selv om feberen har gått ned til gj.snitt 37,8) etter 4 dager. Men det tar kanskje litt tid å bli kvitt slike bakterier. Føler meg mer forkjølet nå, men i begynnelsen var det halsen som var problemet. Kanskje jeg har fått dobbelt opp :-P Uansett, takk for svar :-)Anonymous poster hash: ab2f7...698 Du skal merke bedring ganske raskt, så om ikke du er noe bedre i morgen ville jeg ringt legen igjen og kanskje fått en annen antibiotika Det går tre døgn før en evaluerer antibiotika. Forøvrig har neppe antibiotika noe å gjøre i denne behandlingen overhode. Anonymous poster hash: b4230...66d
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. desember 2013 #25 Skrevet 16. desember 2013 Hmm begynner å lure litt jeg... Har hatt mellom 39 og 40 i feber i fire dager, på dag 3 hadde jeg CRP på 57 og startet antibiotikaen, men føler meg ikke noe friskere (selv om feberen har gått ned til gj.snitt 37,8) etter 4 dager. Men det tar kanskje litt tid å bli kvitt slike bakterier. Føler meg mer forkjølet nå, men i begynnelsen var det halsen som var problemet. Kanskje jeg har fått dobbelt opp :-P Uansett, takk for svar :-)Anonymous poster hash: ab2f7...698 Du skal merke bedring ganske raskt, så om ikke du er noe bedre i morgen ville jeg ringt legen igjen og kanskje fått en annen antibiotika Det går tre døgn før en evaluerer antibiotika. Forøvrig har neppe antibiotika noe å gjøre i denne behandlingen overhode.Anonymous poster hash: b4230...66d Åkey...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå