Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Til jul og bursdager ber min svigerinne meg om ønskeliste når det gjelder gaver, og det får hun og jeg får det samme. Jeg pleier å mest mulig følge den lista jeg får samt litt ekstragaver utenom mens jeg får aldri det jeg har skrevet på lista. Får ofte ting jeg tror hun har fått som hun ikke vil ha : klær uten merkelapper, filmer/bøker som ikke kan byttes(jeg samler på filmer så jeg har veldig mye). Nå sist bursdag fikk jeg et skjerf, det var fint det men hun vet veldig godt at jeg ikke liker skjerf og selvfølgelig gikk det ikke an å bytte. Får vel høre nå at jeg er smålig og at det er tanken som teller men akkurat her har ikke tanken vært innei det hele tatt. Hvorfor be om ønskelister når den ikke blir brukt. Anonymous poster hash: 1b35d...9d3
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Vi har akkurat det samme problemet med besteforeldrene til barna. Da er det snakk om mannens foreldre. De spør alltid hva ungene ønsker seg, farger, modell, str osv osv, men de kjøper ALDRI noe av det de ønsker seg.... Hva er poenget med å spørre da tenker jeg, når de uansett velger noe helt annet (og stort sett noe ungene ikke liker i det hele tatt). Anonymous poster hash: b8a68...6cd Anonymous poster hash: b8a68...6cd
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Min mamma er sånn. Ufattelig irriterende når hun kjøper helt mottsatt av hva vi ønsker oss.. Ikke for å være utakknemlige at det er irriterende, men rett å slett for at det vi får da er helt ubrukelig og viser ingen omtanke.. Mamma kjøpte for eksempel bukse til meg i str 32.. Jeg bruker 40, så sier seg selv at jeg ikke kunne bruke den... Mye enklere om de bare hadde fulgt ønskelisten, eller at ting kan byttes. Anonymous poster hash: a3d43...3c2
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Vet jo godt at hvis det var andre veien - hun hadde fått "gave til overs" gaver så hadde jeg fått høre det, men jeg får meg ikke til å si noe. Ja, ja, det finnes vel verre ting å bli grinete over:) Anonymous poster hash: 1b35d...9d3
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Svar over var fra HI:) Anonymous poster hash: 1b35d...9d3
valkyrien Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Hvordan er prisnivået på ønskelisten din da? Jeg har fått ønskelister av folk, hvor det har vært så dyre ting at det har vært uaktuelt...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Vi er blitt enige om en grense på 300,- og det pleier jeg å holde meg til. Vi er også enige om at man kan ønske seg dyrer ting slik at det kan spleises på sammens med andre i familien.<br /><br /><br /><br />HI Anonymous poster hash: 1b35d...9d3
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 Tenkt tilbake på hva du fikk av henne. Se hva som står på lista hennes, og gi noe som du har fått men som ikke står på lista. Kanksje hun skjønner tegninga Anonymous poster hash: 5ae7c...91f
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Hun er av typen som forstår det hun vil forstå, hadde jeg gitt henne gaver slik som jeg får av henne hadde hun tatt det opp.<br /><br /><br />HI Anonymous poster hash: 1b35d...9d3
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 Her sliter vi med en besteforelder som syter etter gaveønsker ved hver bursdag og jul, men som aldri gir noe Anonymous poster hash: ffe43...b79
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Anonym bruker, on 15 Dec 2013 - 22:23, said: Her sliter vi med en besteforelder som syter etter gaveønsker ved hver bursdag og jul, men som aldri gir noe Anonymous poster hash: ffe43...b79 Besteforeldrene her syter og klager på at det er så vanskelig å gi gaver, de virkelig hater det og dessuten så gir de så mye til veldedige formål. Har sagt at de kan droppe å gi gaver, liker ikke å høre dette hver jul. HI Anonymous poster hash: 1b35d...9d3
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 Samme problem med svigerinne. I fjor ba vi om bøker til Junior, siden vi bor i utlandet og har begrenset tilgang til norske bøker. Han fikk 2 Lego biler; han var 3,5 år og absolutt ikke forbi Duplo stadiet. Til hans 4. bursdag fikk han en lydbok merket 8+ år; han er smart, men slettes ikke klar for Dr. Proktor! Begge gangene var det rimelig pinlig hvor lite egnet gavene var. Hun har 3 barn, så her er det mer snakk om vindt i viljen enn uvitenhet. Har ofte tenkt at det ville vært bedre å ikke få gave enn å få noe som til de grader ikke passer for alderen. Anonymous poster hash: 4e53d...324
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå