Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Har en gutt som er 3,5 som er fryktelig sliten for tiden. Han er trøtt og grinete og sliten som han sier. På ettermiddagen helt umulig å ha med å gjøre og det blir mye grining av "ingenting". Sier selv at han er trøtt og han kunne nok med fordel lagt seg i 17-18 tiden på ettermiddagen. I den siste tiden har han stått opp rundt 7-8 og legger seg 18:30 og sovner på under 2 minutter hver kveld. Han går i barnehage. Vanligvis er han der i 7 timer, men de siste 2 ukene har han vært der i 5-6 timer per dag, men er like sliten. Kan det være noe med medisineringen av barneastma som ikke er riktig? Han er ikke spesielt tett, men han hatt en del hoste i høst. Vi har time til kontroll hos legen etter nyttår, men ønsker bare å høre om noen som har liknende erfaringer der det har vist seg at ny medisin eller mer medisin har løst dette. Det var sånn i fjor høst/vinter også og da måtte vi gjeninnføre dagsoving. Det var rundt nyttår i fjor han også ble satt på faste medisiner. Anonymous poster hash: 07b76...0c8
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Vanskelig å si med mindre du opplyser om medisinene og dosering. Anonymous poster hash: c5513...e80
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Fast er Flutide morgen og kveld og Ventoline ved behov. I det siste har han fått ventoline også morgen og kveld pga mye hoste. Anonymous poster hash: 07b76...0c8
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Hjelp er du meg eller ? Heeeelt lik historie!! Vi har stoppet med medisin nå i 2 uker for å se om han blir mer sliten. Siste uka i juleferien vil jeg begynne med medisin på han igjen for å se forskjellen. Blir det merkbar forandring så må vi kanskje øke. Vil finne ut om det kan være noe annet. Vanskelig når de er så små. Lungene var fine på kontroll nylig, men han sier ofte at han føler seg syk og har vondt i halsen. ( nå er han veldig opptatt av leger og sykehus så jeg vet ikke om han "leker") Anonymous poster hash: 24de1...cbe
Kliko Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Min på fem går også på flutide og ventoline, men har aldri opplevd at han blir sliten og trøtt av det. Det er ikke pga mørke da? Barn kan også få vinterdepresjoner.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 #4. Så rart! Men godt at det ikke er helt uvanlig da, og at du har tenkt noe av det samme er jo et tegn på at det kan være noe i det. Vi prøvde å kutte ut medisin i sommer, men det gikk ikke. Kuttet ned til en dose Flutide per dag, men han måtte ha den ene dosen ellers ble han tett. Her er det ofte vondt i magen, og det hadde han i fjor da han hadde en kraftig lungebetennelse og flere obstruktive episoder også. Lungene var tydeligvis definert som magen for han. Usikker på om det er det han mener nå, men vondt har han flere ganger i uken. Barnehagen merker ikke at han er trøtt - heller tvert i mot er han ekstremt aktiv og har ikke et sekunds pause, så derfor jeg har prøvd litt kortere dager uten at det ble bedre. #5 jeg tror ikke det er medisinen som gjør han sliten, men at han ikke får nok medisin, siden det var sånn også før han begynte med medisin. Anonymous poster hash: 07b76...0c8
Husbygger Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Gir dere ventolinen ca 10 min før flutiden? Det har vi fått beskjed om å gjøre, sånn at ventolinen får åpnet opp før den forebyggende medisinen skulle få komme helt ned og dermed virke mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 Gir dere ventolinen ca 10 min før flutiden? Det har vi fått beskjed om å gjøre, sånn at ventolinen får åpnet opp før den forebyggende medisinen skulle få komme helt ned og dermed virke mye bedre. Ja Anonymous poster hash: 07b76...0c8
Plutselig_gravid Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Har opplevd det samme med jenta mi. Usedvanlig trøtt og sliten og natthoste, men ellers frisk som en fisk. Jeg økte dosene med astmamedisin, men det hjalp ikke særlig. Hun gikk sånn i ukesvis. Da jeg endelig tok henne med på barneklinikken viste det seg at hun hadde dobbeltsidig lungebetennelse (mykoplasma). Hadde litt dårlig samvittighet da ja... Så, det kan jo være mykoplasma han har?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 #4 her igjen. Min har klaget på magen siden i sommer, trodde først det var at han holdt igjen pga bleieslutt, men gjør det fortsatt så tenkte å ta ham til lege på nyåret. Skal jammen nevne dette for helt utrolig hvor mange likheter. Har ikke tenkt på at det kan være sammenheng med magen og lungene Vår bhg merker heller ingenting nå. Vi prøvde med stopp for 6 mnd siden men da ble han veldig utilpass i bhg. Her måtte vi ha hevet seng i hodeenden hver natt for at han ikke skulle bli tett. Nå har han stor pute og det går bedre. Har ofte krupp. Jeg bekymrer meg for hjertet i forhold til medisinen. Det er derfor jeg vil prøve uten for å eventuellt utelukke. Vi fikk beskjed om å bare følge med han. Anonymous poster hash: 24de1...cbe
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 I fjor da han hadde denne lungebetennelsen var han veldig dårlig og siden han er disponert for det tror jeg han ville vært veldig tett i pusten om han hadde det. Feber hadde han også. Likevel er det jo et godt tips og det skal definitivt sjekkes ut når vi har time til legen like over nyttår Anonymous poster hash: 07b76...0c8
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 #4. Ja, det var mye likt! Stor pute her også og det funker bra, og han foretrekker det. Ja, dette med magevondten har pågått siden sensommeren her også. Vi har heldigvis ikke hatt noen episoder med falsk krupp etter han startet med medisin. Håper det holder seg sånn for det er ekkelt! Anonymous poster hash: 07b76...0c8
Plutselig_gravid Skrevet 15. desember 2013 #13 Skrevet 15. desember 2013 I fjor da han hadde denne lungebetennelsen var han veldig dårlig og siden han er disponert for det tror jeg han ville vært veldig tett i pusten om han hadde det. Feber hadde han også. Likevel er det jo et godt tips og det skal definitivt sjekkes ut når vi har time til legen like over nyttår Anonymous poster hash: 07b76...0c8 Det kan være lurt å sjekke ut ja. Astmajenten min har hatt denne lungebetennelsen flere ganger. Den første gangen var hun så dårlig og tett at hun var innlagt i over en uke. Hun trengte pustehjelp og hadde veldig lav oksygenmetning (under 50 på det verste) og høy respirasjon. Men som sagt, de andre gangene har hun ikke blitt like syk (singulair har gjort underverker i kombi med ventolin og flutide) og derfor gått med uoppdaget lungebetennelser (eller sent oppdaget) Glemte å skrive at hun har klaget på magevondt og hver gang har det vist seg at det er lungebetennelse. Vi kjenner tegnene nå og er litt flinkere å ta henne til lege
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå