Gå til innhold

Hvordan løse ammefri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner snart på jobb. Jobber på sykehus i turnus. Jobben ønsker at jeg skal ta ammefri i forbindelse med lunsj på jobb. Vi bor ikke sånn til at man rekker hjemom for å amme. Bare reisetiden vil ta lenger enn tiden jeg vil få fri. Og mannen kan heller ikke komme til jobb for da hadde jo han og babyen brukt 3 timer på reisevei hver dag.

Noen andre på sykehus som har hatt ammefri? Hvordan løste dere det?

Anonymous poster hash: 5590c...452

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan begynne en time senere eller gå en time tidligere.

Skrevet

Jeg fikk ikke ammefri forrige gang, og gjør det heller ikke nå. Jobber også til alle døgnets tider, så det er umulig. Men prøvde meg på en avtale med arbeidsgiver om å jobbe en time kortere hver dag, men det gikk de ikke med på...

Anonymous poster hash: d5001...0b8

Skrevet (endret)

Jeg fikk en time ammefri i begge ender av hver arbeidsdag. Er lærer. Det hjalp veldig godt på amminga og gav meg en myk start på arbeidslivet etter mange måneder i permisjon.

Endret av LME1001
Skrevet

Begynte en time senere og sluttet en time tidligere. Ergo 6 timers dager istedet for 8 t. Var sjefens forslag da jeg bodde langt unna jobben.

Skrevet

Har man ikke krav på dette? Jeg jobber i en stor mediebedrift, og får gå og komme en time før,- dvs jobber fra 0900-1400 nå, og ammer før og etter jobb.

Anonymous poster hash: dd07e...711
Skrevet

Kan du pumpe i lunsjen? Jeg hadde først en time før jobb. Senere ble det flyttet til enden av vakta da det passet arbeidsgiver best. Jobber også turnus.

Anonymous poster hash: 175a6...a58

Skrevet

Jeg fikk ikke ammefri forrige gang, og gjør det heller ikke nå. Jobber også til alle døgnets tider, så det er umulig. Men prøvde meg på en avtale med arbeidsgiver om å jobbe en time kortere hver dag, men det gikk de ikke med på...Anonymous poster hash: d5001...0b8

Har ein ikkje krav på ammefri?

Anonymous poster hash: b9056...367

Skrevet

Begynte en time senere og sluttet en time tidligere. Ergo 6 timers dager istedet for 8 t. Var sjefens forslag da jeg bodde langt unna jobben.

Dette gjaldt dagvakter. På aftenvakt begynte jeg en time etter men jobbet vakten ut for barnet sov jo uansett når jeg kom hjem. På nattevakt begynte jeg til vanlig tid for barnet sov jo da og kunne gå en time tidligere på morgenen om tilstanden på jobb tilsa det (jobbet på intensiv), siden jeg satte opp frivillig nattevakter i turnus og de da ikke kunne garantere for ammefri på natt. Hadde jeg satt opp bare dagvakter hadde jeg jobbet kun 6 t i stedefor 8 t.

Skrevet

Jeg fikk ikke ammefri forrige gang, og gjør det heller ikke nå. Jobber også til alle døgnets tider, så det er umulig. Men prøvde meg på en avtale med arbeidsgiver om å jobbe en time kortere hver dag, men det gikk de ikke med på...Anonymous poster hash: d5001...0b8

Har ein ikkje krav på ammefri?Anonymous poster hash: b9056...367

Jo, det har man. Men jeg jobber ombord i fly, og overnatter ofte borte flere netter på rad, så det er i praksis umulig å gjennomføre. Skulle ønske det gikk, men aner ikke hvordan jeg skal gå frem for å slippe overnattinger.

Anonymous poster hash: d5001...0b8

Skrevet

Jeg får ikke begynne en time før og slutte en time senere fordi det ikke er forsvarlig for avd jeg jobber på. Fordi da blir det en på vakt alene i en hel time, og det går ikke....Og siden ammefri er lønnet kan de ikke leie inn vikar de to timene jeg har krav på fri.

Men midt på dagen er det flest folk på jobb fordi vi har overlappende vakter, derfor mener arbgiver at det er eneste tid på dagen det passer for dem.

Pga reiseveien så får jeg ikke ammet uansett i tidsrommet de vil jeg skal ta ut frien. Kan de bestemme når den skal taes ut? Jeg vil ikke skape en konflikt med jobben min her, men vil heller ikke ofre ammingen med babyen min...

HI

Anonymous poster hash: 5590c...452

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...