Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #1 Skrevet 15. desember 2013 Jeg klarer bare ikke legge det fra meg. Tenker på det konstant , og sitter ikke engang i sofaen vår lenger , fordi jeg er sååå redd for at en av ungene har dratt det med seg hjem igjen. Vil ikke engang at ungene skal tulleleke/kose for hvis en av de har fått det igjen så smitter de jo hverandre. Hva kan jeg gjøre for å slutte å tenke slik ? Det er så vondt og slitsomt. .Klarer ikke slutte å lusekamme dem heller. Holdt på å dø her om dagen når ene ungen min hadde lånt en hals av en venn. Stakkars ungen ble jo lei seg. Fader as.... jeg kommer ikke over det ! Hadde dere det slik etter lus ? Anonymous poster hash: a83d6...b81
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #2 Skrevet 15. desember 2013 Det der er ikke normalt altså. Søk hjelp!! Anonymous poster hash: 8cf32...03a
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #3 Skrevet 15. desember 2013 Ehh... du virker jo ikke normal. Anonymous poster hash: 16ca3...109
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Det var da voldsomt? Vi har aldri hatt lus, men jeg jobber i bhg og der har vi jo et par runder med lus i året. Ungene får lus, tar kur, og lusa er borte. Life goes on Anonymous poster hash: 2c614...606
MamsenMedToSmå Skrevet 15. desember 2013 #5 Skrevet 15. desember 2013 Hva er det du er redd for da? Lus? Du vet det ikke er farlig? Høres ut som du har noen problemer som du burde ta tak i før det styrer for mye av livet ditt.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #6 Skrevet 15. desember 2013 Lusa er jo ikke farlige, ro deg ned. Har du ofte litt urasjonell panikkangst? Anonymous poster hash: bca99...025
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Jeg hadde nok følt d samme som deg, hi. Har aldri hatt d selv eller hatt d i hus. Men tror d henger igjen fra barndommen.. da jeg var liten var d et skjellsord, d at man hadde lus. D vvard bare de ekleste og skitneste som hadde. Uff vet jo at d ikke er tilfelle i d hele tatt..men som sagt henger d igjen. Anonymous poster hash: 95129...5ca
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Du vet at lus ikke overlever uten en vert (menneske)? Anonymous poster hash: daf60...5fb
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 Jeg hadde nok følt d samme som deg, hi. Har aldri hatt d selv eller hatt d i hus. Men tror d henger igjen fra barndommen.. da jeg var liten var d et skjellsord, d at man hadde lus. D vvard bare de ekleste og skitneste som hadde. Uff vet jo at d ikke er tilfelle i d hele tatt..men som sagt henger d igjen. Anonymous poster hash: 95129...5ca Hvor gammel er du? Jeg er haugammel og selv ikke i min tid var det skambelagt å ha lus. Hva er problemet, det finnes jo lusekurer. Rist det av deg og se ting i et større perspektiv. Hvis lus er ditt største problem er du privilegert. Anonymous poster hash: f901b...ae4
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #11 Skrevet 15. desember 2013 Takk for mange svar. Blir glad når dere sier jeg er gal. For da føler jeg at jeg tar feil , og at det ikke er så farlig. Jeg vet jo selvfølgelig at det ikke er Farlig. Og ja , jeg har vel panikkangst. Men hva skal jeg gjøre da? Hvor kan jeg få hjelp ? Er å redd for at ungene blir smittet igjen av venner eller på skolen . Jeg klarer ikke psykisk en runde til ! HI Anonymous poster hash: a83d6...b81
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #12 Skrevet 15. desember 2013 Lus har jo ikke noe med urenslighet å gjøre Anonymous poster hash: 16ca3...109
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #13 Skrevet 15. desember 2013 Slapp av, lus hopper ikke fra hode til sofa til hode. Men lusekam kan du godt fortsette å bruke på barnet en gang i uken. Sønnen vår fikk også lus i høst. Etter behandling er han lusefri, men jeg vet at han fikk det på pre-school, og mistenker at noen i klassen har det enda (fisefine franske barn har selsvagt ikke lus), så det jeg bruker lusekam en gang i uken for å være på den sikre siden. Kommer det tilbake skal vi klippe han helt kort, lus liker visst ikke hår kortere enn 0,5 cm. Anonymous poster hash: 1549e...078
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #14 Skrevet 15. desember 2013 Nei men det kan jo ha falt av en lus på en sofapute , som kravler opp i håret til nestemann som ligger på puta. Helt sikkert noen i klassen som har det ennå , da kan jo ungen bli smittet igjen. Ja det finnes kurer , men jeg må jo vaske hele huset og støvsuge senger å madrasser hver kveld. Skifte på alle sengene hver dag. Lusekamme alle 2 ganger om dagen. Såååååå mye jobb ! Og med en nyfødt også som jo trenger sitt. Skjer det igjen så dør jeg tror jeg. Anonymous poster hash: a83d6...b81
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #15 Skrevet 15. desember 2013 Nei men det kan jo ha falt av en lus på en sofapute , som kravler opp i håret til nestemann som ligger på puta. Helt sikkert noen i klassen som har det ennå , da kan jo ungen bli smittet igjen. Ja det finnes kurer , men jeg må jo vaske hele huset og støvsuge senger å madrasser hver kveld. Skifte på alle sengene hver dag. Lusekamme alle 2 ganger om dagen. Såååååå mye jobb ! Og med en nyfødt også som jo trenger sitt. Skjer det igjen så dør jeg tror jeg. Anonymous poster hash: a83d6...b81 Himmel og hav! Lus er ikke farlig, man blir greit kvitt det. Hvis du dør av litt lus da står du dårlig rustet om livet skulle by på noen virkelige utfordringer. Anonymous poster hash: 33257...21e
O`Neill Skrevet 15. desember 2013 #16 Skrevet 15. desember 2013 Slapp aaaaaaaaav..lus er lus... sikkert jævli å ha, men en får det vekk..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #17 Skrevet 15. desember 2013 Eco-kids har en luseforebyggende shampo. Kan det hjelpe på psyken, og føle at de er litt "beskyttet"? For en periode hvertfall, til du kommer over det? Anonymous poster hash: 7f8cb...0a3
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #18 Skrevet 15. desember 2013 Nei men det kan jo ha falt av en lus på en sofapute , som kravler opp i håret til nestemann som ligger på puta. Helt sikkert noen i klassen som har det ennå , da kan jo ungen bli smittet igjen. Ja det finnes kurer , men jeg må jo vaske hele huset og støvsuge senger å madrasser hver kveld. Skifte på alle sengene hver dag. Lusekamme alle 2 ganger om dagen. Såååååå mye jobb ! Og med en nyfødt også som jo trenger sitt. Skjer det igjen så dør jeg tror jeg. Anonymous poster hash: a83d6...b81 Lus som faller fra håret er døende lus. Lus overlever forøvrig ikke lenge utenfor håret, imgen vits å skifte sengetøy hver dag. Det som er kjedelig, er at mange foreldre unnlater å sjelke ungene sine, selv om det er påvist lus i en gruppe, så smitten går rundt og rundt i samme gruppe. Ellers er det ikke farlig, bare mektig irriterende for foreldrene som sjekker og behandler. Jeg vet, jeg sjekker hver uke for tiden fordi jeg VET med sikkerhet at noen i min sønns gruppe har lus. Andre anbefalinger: klippe håret helt kort (0,5 cm) for lus må ha litt lengde for å trives, flette håret til jenter for å unngå løst hår som kommer nært hodet til venner mens man leker. Sjekke for lus HVER uke. http://www.lusfrinorge.no Anonymous poster hash: 1549e...078
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #19 Skrevet 15. desember 2013 Det var da voldsomt? Vi har aldri hatt lus, men jeg jobber i bhg og der har vi jo et par runder med lus i året. Ungene får lus, tar kur, og lusa er borte. Life goes on Anonymous poster hash: 2c614...606 Jeg har jobbet i Bhg i over 5 år, vi har aldri hatt en eneste lus på ett barn så lenge jeg har jobbet der. Dere må jo veldig maksimalt uheldige Anonymous poster hash: dee80...fe0
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #20 Skrevet 15. desember 2013 Jeg hadde nok følt d samme som deg, hi. Har aldri hatt d selv eller hatt d i hus. Men tror d henger igjen fra barndommen.. da jeg var liten var d et skjellsord, d at man hadde lus. D vvard bare de ekleste og skitneste som hadde. Uff vet jo at d ikke er tilfelle i d hele tatt..men som sagt henger d igjen. Anonymous poster hash: 95129...5ca Hvor gammel er du? Jeg er haugammel og selv ikke i min tid var det skambelagt å ha lus. Hva er problemet, det finnes jo lusekurer. Rist det av deg og se ting i et større perspektiv. Hvis lus er ditt største problem er du privilegert. Anonymous poster hash: f901b...ae4 Jeg er i begynnelsen av 30-åra, og her var det goså veldig skambelagt å ha lus når jeg var mindre. Kan faktisk ikke huske at noen noen gang hadde lus, men det var et skjellsord det ja, å si at noen hadde lus... Dette var på sørlandet, kan være det var geografisk betinget? Selv har jeg aldri hatt lus på mine unger, og håper inderlig jeg slipper det. Selv om jeg vet at det ikke har noe med renslighet å gjøre, henger det fortsatt i fra jeg var liten, at det var de urenslige som fikk lus. Men jeg vet selvsagt at det ikke er noen krise om de får lus, men ekkelt synes jeg nok det er. Jeg sjekker barna ofte, fletter håret på jentene, og lærer dem opp til å ikke låne luer av andre osv. Foreløpig har det holdt. Det finnes forøvirg en spray som man kan spraye i håret om man vet man skal i nærheten av noen som har lus, som skal forebygge luseangrep. Om den virker eller ikke, vet jeg ikke. Men skader jo i alle fall ikke Anonymous poster hash: 88afa...ccd
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #21 Skrevet 15. desember 2013 Eco-kids har en luseforebyggende shampo. Kan det hjelpe på psyken, og føle at de er litt "beskyttet"? For en periode hvertfall, til du kommer over det? Anonymous poster hash: 7f8cb...0a3 Ja den skal jeg kjøpe da takk. Kan nok hjelpe litt å tenke at de er beskyttet. Har brukt den sprayen , men den sier de jo at kanskje ikke har noe virkning så.... Anonymous poster hash: a83d6...b81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå