Gå til innhold

Gi vann til 3 måneder gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å gi vann til min 3 måneder gammel datter. Jeg bor ikke i Norge og om dagen er det opp i mot 34 grader i skyggen. Jeg gir henne flaske vann som jeg også koker først. Jeg er redd for at hun ikke skal få i seg nok væske når det er så varmt . Hun drikker det gjerne og magen hennes har ikke reagert noe på det. Hun spiser også som normalt. Værken mer eller mindre .

Er dette helt feil av meg. Er noen damer som har reagert veldig på dette ? Å sier at det må jeg ikke gjøre .

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Her fikk ei venninne beskjed om å gi vann når hennes var 2 mnd gammel. Kan ikke tenke meg det skal være et problem. Har dere ikke helsesøstre der som vi har her, som du kan rådføre deg med?

Skrevet

Her fikk ei venninne beskjed om å gi vann når hennes var 2 mnd gammel. Kan ikke tenke meg det skal være et problem. Har dere ikke helsesøstre der som vi har her, som du kan rådføre deg med?

Jo vi har det. En venninne her har en på 6 måneder som hun gir vann, så jeg begynte å gi henne vann. Har bare fått en del reaksjoner på det. Så tenkte å høre her. Siden her er det jo ganske mange med erfaringer og mindre barn .

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har begynt å gi vann til min 3 måneder gammel datter. Jeg bor ikke i Norge og om dagen er det opp i mot 34 grader i skyggen. Jeg gir henne flaske vann som jeg også koker først. Jeg er redd for at hun ikke skal få i seg nok væske når det er så varmt . Hun drikker det gjerne og magen hennes har ikke reagert noe på det. Hun spiser også som normalt. Værken mer eller mindre .

Er dette helt feil av meg. Er noen damer som har reagert veldig på dette ? Å sier at det må jeg ikke gjøre .

Jeg gav jenta vår på 3mnd vann sånn som deg når vi var i syden tidligere i år. De blir jo tørste akkurat som oss og en dehydrert baby er absolutt ikke noe man ønsker seg. Kjempe smart sier jeg :-)

Skrevet

Jeg ble anbefalt å gi baby vann i norsk sommervarme, som er betydelig lavere enn 34 grader :) det går nok fint. Bedre enn dehydrering. Om du ammer så kan du se om babyen vil amme hyppigere, ved mme er det vel anbefalt med vann fremfor mer mme. Kokt flaskevann er forøvrig bra :)

Skrevet

Jeg gjorde det samme når vi var i syden med 6 uker gammel baby :) Lokalbefolkningen bekreftet ved forespørsel at dette var normalt å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...