Gå til innhold

litt mme på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fullammer min gutt på 2 mnd. Han er 6 kilo og mangler ikke akkurat mat.

Problemet er at han våkner fortsatt hver halvannen time på natt for mat ogda har jeg gjerne ammet 2-3 timer i strekk fra klokken åtte til tiellevetiden på kveld. På natt spiser han gjerne kun i 5 minutter før han sovner igjen.

Vil det hjelpe å gi 50-100 ml mme på kveld for så å fylle opp med mm på topp? At han da kanskje sover litt lenger enn 2.5 time?

Anonymous poster hash: e2b5d...946

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort. Det er første steg på veien til flaskebarn. Du mister melka og ungen får vondt i magen av ukjent kost.

Anonymous poster hash: e5e6b...e13

Skrevet

Det gjorde vi, og det funket utmerket! Brukte nan ha1, den er litt mer skånsom mot magen og hadde i litt malt. Men jeg ammet først, alt jeg kunne også fikk han flaske. Fullamma i 6 mnd, så var ingen fare med at jeg mistet melka hvertfall ;)

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort. Det er første steg på veien til flaskebarn. Du mister melka og ungen får vondt i magen av ukjent kost.

Med første ammet jeg ikke på natt i det hele tatt. Han sov fra 23 til 7 hver natt. Jeg ser ikke hvorfor et halvt måltid mme skal gjøre gutten om til flaskebarn.

Hi

Skrevet

Det har ingenting å si, så lenge du ammer først.

Skrevet

Det gjorde vi, og det funket utmerket! Brukte nan ha1, den er litt mer skånsom mot magen og hadde i litt malt. Men jeg ammet først, alt jeg kunne også fikk han flaske. Fullamma i 6 mnd, så var ingen fare med at jeg mistet melka hvertfall ;)

Du fullammet ikke hvis du ga flaske i tillegg. Da delammet du.

Skrevet

Jeg tror det meste av problemet er at fordi han suger så mye på kveld. Og spise hver annen time på dag så etter han avslutter måltidet på kveld og sover i 2.5 time så er jeg veldig sprengt. Han tar ene puppen og suger i 5 minutter. Så er han mett. Han får nok kun formelk og våkner på nytt etter 1.5 time spiser litt og sovner på nytt i 1.5 time. Sånn har vi det gående til klokken 10. Hadde blitt overlykkelig om jeg kunne få 4 timer søvn i et strekk.

Har vært slik siden fødselen.

Hi

Skrevet

Hvis han er veldig punktlig på måltidene, kanske du kan pumpe ut litt formelk før du gir ham puppen? Så får han mer fet melk?

Anonymous poster hash: c77f3...531

Skrevet

Hvis han er veldig punktlig på måltidene, kanske du kan pumpe ut litt formelk før du gir ham puppen? Så får han mer fet melk?

Anonymous poster hash: c77f3...531

Er kun om natten jeg føler at han kun får formelk. Er så i svime på natt at pumping er det siste jeg tenker på.

Hi

Skrevet

Mme på kvelden gjorde underverker her i gården. Gikk fra å våkne hele tiden om natten til å sove 6-7 timer i strekk.  Ble ikke noe flaskebarn og mistet ikke melken. Ammet i 16 mnd..

Anonymous poster hash: 63ca6...796
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort. Det er første steg på veien til flaskebarn. Du mister melka og ungen får vondt i magen av ukjent kost.Anonymous poster hash: e5e6b...e13

Hvorfor sier du flaskebarn? Det er jo ingen som sier brystbarn, er det?

Anonymous poster hash: 7df10...9b8

Skrevet

Du fullammet ikke hvis du ga flaske i tillegg. Da delammet du.

Han fikk kanskje en flaske på 40-50 ml en kveld i uka. Så jo, hvis ikke det er å fullamme så fortell det til noen andre!

Skrevet

Vil det hjelpe å gi 50-100 ml mme på kveld for så å fylle opp med mm på topp? At han da kanskje sover litt lenger enn 2.5 time?

Jeg har litt lite melk, så jeg har gjort det slik du beskriver siden 2. uka omtrent. Ikke noe problem for oss hvertfall ;) 

Brukte ca 1/2 måltid (dvs, hvis h*n skulle hatt 120ml ifølge pakningen, så lagde jeg 60 ml ). Tok alltid litt mer vann enn jeg skulle, da jeg er redd for forstoppelse og hensikten var ikke å fete opp ungen, men å fylle magen.

I dag trenger jeg ikke stå opp hver 2. time, men mellom 3-5 timer mellom måltidene om natta. Selv de dagene jeg ikke gir mme. Ting bedret seg for meg rundt 2-3 mnd ;) Utrolig deilig å slippe dårlig samvittighet fori ungen gråter av sult uansett...

Anonymous poster hash: c6c2d...947

Skrevet

Det ville jeg absolutt ha prøvd. Min venninne gjorde det til slutt etter 8 måneder med søvnløse netter, og endelig sov ungen hele natta. Hun ga ham kun mme på kvelden, og ammet ham til han var nesten 2 år - så at du plutselig skal ende opp med et flaskebarn som ei oppi her påstår, er litt feil å si. Ikke at jeg har noe problemer med flaskebarn (ei heller begrepet flaskebarn), begge mine barn er nettopp flaskebarn.

Anonymous poster hash: 38c4c...823

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...