Gå til innhold

Jenta mi på 5 år "tilfredstiller" seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ligger ofte i sofaen eller senga si, når vi ikke kan se henne, og "jukker" eller humper. Da ligger hun med hendene under seg selv slik at de er i skrittet og humper i vei. 

Jeg synes det er så ekkelt, men hva skal jeg si? Jeg har sagt hun får gjøre sånt når hun er alene på rommet sitt, men egentlig synes jeg ikke det heller.. Hun er helt svett når hun holder på, så ofte må hun bytte klær etterpå. 

Andre som har barn som gjør sånt?

Anonymous poster hash: 97b08...a57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er ganske vanlig. Og du må for all del ikke få henne til å tro at dette er noe ekkelt. Det kan skape varige men i forhold til sexualitet i fremtiden.

På den andre siden skjønner at man ikke vil at dette utføres i det offentlige. Men her må du nok trå varsomt.

Anonymous poster hash: 933a4...d8e
Skrevet

Datteren din er normal, ikke ekkel. Men hun må læres at slike ting gjør man når man er alene.

Synes det er trist at du synes noe helt normalt er ekkelt 😕 Har du et anstrengt forhold til seksualitet selv?

Anonymous poster hash: 2266c...3ad

Skrevet

Det er faktisk så mange som 1 av 5 barn som gjør det så er relativt vanlig. Går fint an å si at slikt gjør man alene på rommet.

Anonymous poster hash: 3112b...1f1

Skrevet

Det er helt normalt og du burde ikke lære henne at det er ekkelt. Det du kan lære henne er at det er noe man gjør på rommet sitt og når man er alene.

Anonymous poster hash: 2aed6...e39
Skrevet

Ekkelt?

Det er sunt at barn blir kjent med sin egen seksualitet,

Her hjemme har vi en "regel" om at hvis man vil utforske slikt er det noe man kan gjøre når man er dusjet/vasket, og på sitt eget rom alene. Noe privat.

Kunne aldri falt meg inn å få barna til å føle seg ekkel fordi di er nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 02240...42e

Skrevet

Jeg har ikke sagt til henne at det er ekkelt, men har sagt hun må gjøre det når hun er alene. Vet ikke hvorfor jeg synes det er ekkelt. Er vel helst at hun kommer ut fra rommet med rødsprengte øyne og håret og hele henne er gjennomvåt av svette. 

HI

Anonymous poster hash: e7968...b81
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor folk antar at man har et anstrengt forhold til seksualitet bare fordi man synes det er ekkelt at sine egne barn tilfredsstiller seg selv. Helt normalt og naturlig er det, ja, men fremdeles ekkelt og veldig ukomfortabelt.

Anonymous poster hash: e2b5c...44f

Skrevet

Det er helt normalt, har vært borti det flere ganger da jeg jobbet i barnehage. Barn ned i 1 års alderen kan tilfredstille seg selv og det er ikke ekkelt eller noe man skal få dem til å slutte med. Man skal i utgangspunktet la barna være i fred og ikke blande seg, men for deres egen skyld er det fint å lære de at det er noe de kan gjøre når de er alene. Viktig å være forsiktig med hvordan man formidler dette så de ikke føler skam.

Skrevet

Hun ligger ofte i sofaen eller senga si, når vi ikke kan se henne, og "jukker" eller humper. Da ligger hun med hendene under seg selv slik at de er i skrittet og humper i vei. 

Jeg synes det er så ekkelt, men hva skal jeg si? Jeg har sagt hun får gjøre sånt når hun er alene på rommet sitt, men egentlig synes jeg ikke det heller.. Hun er helt svett når hun holder på, så ofte må hun bytte klær etterpå. 

Andre som har barn som gjør sånt?

Anonymous poster hash: 97b08...a57

Det er flott at jenta di blir kjent med sin egen seksualitet! Men, som de andre sier, og du og, er det fint å lære at det er en privat ting, noe man gjør alene. 

For all del, prøv å være positiv og ikke la det skinne igjennom at du blir ille berørt! Dette kan sette seg som skyldfølelse hos henne og noe hun må bære med seg hele livet! Si heller rolig at hun skal gjøre det på rommet, bare når hun er alene.

Skrevet

Jenta di er helt normal.

Det er riktig av deg å si til henne at dette er noe man gjør når man er alene.

Synes det er unødvendig å gi henne tyn fordi det er ekkelt. Barn er liksom ikke sexuelle vesener så når de gjør dette blir man litt satt ut av de gjør slikt når de er så små.

Anonymous poster hash: 3da87...cd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...