Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #51 Skrevet 15. desember 2013 Er så mange idioter der ute! Så mange tynne som er ekkelt selvforherligende! Det med overvekt er ofte genetisk betinget, både psykisk og fysisk. Selv er jeg 1.70 og 61 kg, har ikke spist snop siden august. Dette gjelder også mannen min som er ekstremt overvektig, men han har alltid spist mindre snop enn meg. I tillegg spiser han lavkarbo mens jeg hiver i meg pasta. Selv om han nesten ikke spiser, så legger han på seg. Har endelig fått påvist hypotyreose, men Levaxin virker ikke, og må vente i kø hos endokrinolog for ekte hormoner. Men Gud så mange stygge blikk vi får ute av andre. Jeg ser aldri ned på overvektige, fordi jeg vet at det er omtrent ingen som VIL være det. Anonymous poster hash: 3c789...9eb Jeg håper ikke du mener du selv er overvektig. Fikk følelsen av det siden du måtte presisere høyde og vekt, samt at du ikke hadde spist snop siden august. For hvis så stemmer så har du et veldig forvrengt bilde av hva overvekt er... Anonymous poster hash: 66b50...43d Nei, skjønner det kan misforstås. Jeg er normalt slank, og ville poengtere at jeg ikke ser ned på overvektige selv om jeg selv klarer å la være å spise snop. Mannen min er derimot kanskje 150 kg og 1.77 høy. Poenget var at han spiser både mindre og sunnere enn meg, men sliter med sykdom. Folk dømmer likevel så sinnsykt, det er lett å se. Alt voksne klarer å lire av seg her inne er også utrolig, når de vet at det vil være sykelig overvektige som leser det. Utrolig mangel på enten empati eller innsikt. Det er faktisk mobbing, og noe de med all sannsynlighet gjør for å hevde seg selv. Anonymous poster hash: 3c789...9eb
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #52 Skrevet 15. desember 2013 Mennesker synes sunnhet er pent. Å være ekstremt tynn eller tykk er ikke sunt, og heller da ikke pent. Her er det ingen regel uten unntak, men det hører til sjeldenhetene. Til sammenlikning liker de færreste andre sykdomstegn som brune/sorte tenner, tydelig eksem osv. Det er klart mennesker med tegn til usunnhet/sykdom blir såret når dette blir poengtert, men man kommer ikke bort fra at vi tiltrekkes av friske/sunne mennesker. Sånn er vi skapt! Allikevel; å si man synes feite folk er ekle er å dra det langt. Hvordan hygienen er vet man ingenting om, og det er vel nettopp den man forhåndsdømmer? Anonymous poster hash: 45bfd...bfa
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #53 Skrevet 15. desember 2013 Når jeg ser svært overvektige mennesker tenker jeg stakkars folk som bryr seg så lite om sin egen helse at de lar kroppen forfalle og bli ødelagt på den måten. Lett overvektige tenker jeg ikke negativt om da alle er forskjellige og har forskjellige interesser i livet. Med svært overvektige mener jeg de som har større midjemål enn hoftemål eller der rumpa er så stor at de ikke får plass på en normal stol. Ingen skal fortelle meg at det er noen annen grunn til fedmen enn ignorans og latskap. Selvmedlidenhet av typen "jeg spiser nesten ingenting og likevel legger jeg på meg" er tåpelig. Når man legger på seg så spiser man for mye i forhold til energibehovet sitt. Jeg synes ikke mennesket er ekkelt, men holdningene deres kan jeg finne ekle. Anonymous poster hash: b149f...b52
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #54 Skrevet 15. desember 2013 Når jeg ser svært overvektige mennesker tenker jeg stakkars folk som bryr seg så lite om sin egen helse at de lar kroppen forfalle og bli ødelagt på den måten. Lett overvektige tenker jeg ikke negativt om da alle er forskjellige og har forskjellige interesser i livet. Med svært overvektige mener jeg de som har større midjemål enn hoftemål eller der rumpa er så stor at de ikke får plass på en normal stol. Ingen skal fortelle meg at det er noen annen grunn til fedmen enn ignorans og latskap. Selvmedlidenhet av typen "jeg spiser nesten ingenting og likevel legger jeg på meg" er tåpelig. Når man legger på seg så spiser man for mye i forhold til energibehovet sitt. Jeg synes ikke mennesket er ekkelt, men holdningene deres kan jeg finne ekle. Anonymous poster hash: b149f...b52 " Ingen skal fortelle meg at det er noen annen grunn til fedmen enn ignorans og latskap." Man kan spørre seg hvem som er ignorant her. Anonymous poster hash: 3c789...9eb
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #55 Skrevet 15. desember 2013 Nå gadd jeg ikke å lese alle svarene her, men hva jeg tenker om feite mennesker . Tja noen er ekstremt ekle, men det har ikke med personen å gjøre egentlig, det har litt mer med at de sitter å trykker i seg usunn mat og går i litt for små klær, så vi rundt blir vitne til litt for mye fett. Jeg er ikke noe fan av fett fra før, så vil gjerne ikke få det trykt i trynet. Trening og sunne gode vaner innen for kosten kan hjelpe mange på god vei til en sunn og frisk kropp ! Anonymous poster hash: 5fee0...025
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #56 Skrevet 15. desember 2013 Å gjøre seg til offer og si jeg spiser fordi jeg har en grunn til det er så stakkarslig. Alle mennesker er ansvarlig for eget velvære. Det er greit å innrømme at de ikke klarer å ta tak, for det ER vanskelig. Men ikke sitt som en martyr og si stakkars meg jeg er et resultat av uheldige omstendigheter. Jeg kjøper den ikke. Når det er sagt, overvektige er ikke på NOEN måte mindre verdt. Vi er alle verdifulle og viktige uansett form og størrelse. Anonymous poster hash: ccad2...093
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #57 Skrevet 15. desember 2013 Når jeg ser svært overvektige mennesker tenker jeg stakkars folk som bryr seg så lite om sin egen helse at de lar kroppen forfalle og bli ødelagt på den måten. Lett overvektige tenker jeg ikke negativt om da alle er forskjellige og har forskjellige interesser i livet. Med svært overvektige mener jeg de som har større midjemål enn hoftemål eller der rumpa er så stor at de ikke får plass på en normal stol. Ingen skal fortelle meg at det er noen annen grunn til fedmen enn ignorans og latskap. Selvmedlidenhet av typen "jeg spiser nesten ingenting og likevel legger jeg på meg" er tåpelig. Når man legger på seg så spiser man for mye i forhold til energibehovet sitt. Jeg synes ikke mennesket er ekkelt, men holdningene deres kan jeg finne ekle. Anonymous poster hash: b149f...b52 " Ingen skal fortelle meg at det er noen annen grunn til fedmen enn ignorans og latskap." Man kan spørre seg hvem som er ignorant her. Anonymous poster hash: 3c789...9eb Ja hvem er ignorant her? Er det noen annen grunn til fedme enn at man driter i hva og hvor mye man putter i seg? Anonymous poster hash: b149f...b52
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #58 Skrevet 15. desember 2013 Å gjøre seg til offer og si jeg spiser fordi jeg har en grunn til det er så stakkarslig. Alle mennesker er ansvarlig for eget velvære. Det er greit å innrømme at de ikke klarer å ta tak, for det ER vanskelig. Men ikke sitt som en martyr og si stakkars meg jeg er et resultat av uheldige omstendigheter. Jeg kjøper den ikke. Når det er sagt, overvektige er ikke på NOEN måte mindre verdt. Vi er alle verdifulle og viktige uansett form og størrelse. Anonymous poster hash: ccad2...093 Sier du det samme til anorektikere også? Regner med det hvis man skal følge din logikk? Det er jo bare å begynne å spise mer, ikke sant? Utrolig lite empatisk svar... Anonymous poster hash: fc4ac...c98
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #59 Skrevet 15. desember 2013 Er nok litt fordomsfull her, ja.. Kjøper ikke så lett all argumentasjon om lav forbrenning og sånt. Ofte så har også tykke folk tykke barn, så det er vel som regel ett dårlig kosthold/lavt aktivitetsnivå som er forklaringa.. Men synes ikke overvektige folk er ekle, synes vel helst de er utrolig dumme og tar for gitt at de er late som ikke klarer å ta vare på seg selv. Spis mindre/tren mer, tenker jeg. Er ikke så vanskelig, det! Men ja, noen få har nok andre grunner til overvekten og DE få er det synd på. Anonymous poster hash: 4c02e...7ea
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #60 Skrevet 15. desember 2013 Oj ... Jeg leste ikke hennes svar. Beklager så mye . Du har opplevd mye i dette tilfellet kan jeg kanskje forstå det..... Beklager . Men dette og like ille tilfeller gjelder ikke alle overvektige. Jeg kjenner nemlig noen selv og jeg kjenner slanke ( inkl meg selv) som har opplevd mishandling men som ikke spiser som trøst.Anonymous poster hash: 39da9...485 Dette svaret illustrerer godt hvorfor man ikke bør dømme andre pga at de er overvektige - nemlig det faktum at man vet som oftest ikke hva som ligger bak. Som du oppdaget her... Anonymous poster hash: f942a...eee
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #61 Skrevet 15. desember 2013 Er nok litt fordomsfull her, ja.. Kjøper ikke så lett all argumentasjon om lav forbrenning og sånt. Ofte så har også tykke folk tykke barn, så det er vel som regel ett dårlig kosthold/lavt aktivitetsnivå som er forklaringa.. Men synes ikke overvektige folk er ekle, synes vel helst de er utrolig dumme og tar for gitt at de er late som ikke klarer å ta vare på seg selv. Spis mindre/tren mer, tenker jeg. Er ikke så vanskelig, det! Men ja, noen få har nok andre grunner til overvekten og DE få er det synd på. Anonymous poster hash: 4c02e...7ea Bytt ut "litt" med veldig i den første setningen! Og å tro at vekt har noe som helst med intelligens å gjøre.. Det er så tåpelig at jeg vet knapt hva jeg skal si, nøyer meg med å si at det er kun din egen intelligens vi kan måle utifra den påstanden og jeg tørr påstå at ingen blir imponert.. Jeg er også rystet over at du innbiller deg at du dømmer andre utifra "hvem som har grunn til overvekt" og "hvem som ikke har det". Når faktum er at du vet ingenting om det. Anonymous poster hash: f942a...eee
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #62 Skrevet 15. desember 2013 Skjønner ikke greia med å kalle folk dumme fordi man mener at overvekt i hovedsak er den overvektige din skyld. Jeg har vært overvektig i mange år og det er ingen andre enn min skyld. Ja jeg har lavt stoffskifte men du legger ikke på deg 30 kg av det. Max fem kilo sier de fleste sider om det. Selvsagt sliter jeg i perioder med trøtthet og lite overskudd med det er i korte perioder. Min overvekt skyldes feil valg og lite mosjon. Kunne ikke ramle meg inn å skylde på noe annet. Selvsagt finnes det noen få lidelser der man blir ekstremt overvektige men det er et fåtall. Altså er de fleste overvektige man ser hver dag INKLUDERT meg feil kosthold og latskap. Jeg lar meg ikke trykkes ned til å dro jeg er et dårlig menneske fordi jeg er stor men jeg er i det minste ærlig med meg selv om at dette er vanskelig å få til på egenhånd. Det er en grunn til at fedme er en trussel mot vårt samfunn og at slankeindustrien er en millonbedrift. Det er faen så vanskelig å gå ned i vekt men det er mulig. Min i overvekt er min skyld ingen andres. Vil jeg være slank så må jeg legge meg i selen og endre livet mitt. Anonymous poster hash: ccad2...093
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #63 Skrevet 15. desember 2013 Syns de er ekle når smellfeite personer sitter å trykker i seg fullt av hamburgere med 1 kilo dressing på som bare tyter ut av kjeften på de :S Å nåe jeg ser feite personer kjøpe store sjokolader så tenker jeg at det er ikke rart at du er så smellfeit som du er! Tenker også at de feite er late som ikke gidder å trene. Vil de gå ned i vekt så er det bare til å gjøre om på kosten å begynne å trene HVER dag! Anonymous poster hash: 74140...233 Ser du det ofte altså? Jeg har aldri sett noen jeg, hverken under eller overvektig som trykker i seg hamburger og dressing så maten skvetter rundt...med unntak av barna mine da:-) Mitt inntrykk er at overvektige faktisk kvier seg for å spise usunn mat i offentligheten fordi de er redd folk som deg skal se de og dømme de. Ta deg en tur på McDonals da!! Anonymous poster hash: a3b71...e55
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #64 Skrevet 15. desember 2013 Jeg er desverre litt feite-rassist, men holder det for meg selv! (bortsett fra nå) Kan ha noe med det at jeg selv "jobber hardt" for å hold meg slank... Har veldig lyst til å spise usunn mat, drikke brus og godteri hver dag, men jeg gjør det ikke, fordi jeg vet det er usunt og gjør meg feit... Jeg er vel bare litt "misunnelig":P Anonymous poster hash: a3b71...e55
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #65 Skrevet 15. desember 2013 det er jo mange som er overvektige, tenker sjelden over det. synes det noen ganger er trist når jeg ser ekstremt overvektige. men det tenker de sikker noen ganger om meg og som er ufrivillig stankelben. tenker ikke æsj og ekkelt eller slikt, men at det ikke er bra. Anonymous poster hash: e5167...11e
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #66 Skrevet 15. desember 2013 Jeg synes ikke fett er pent, verken på meg eller andre. Synes det er usexy, svært få som er feite som er attraktive eller skikkelig sexy. Gå i svære telt av klær, og dra i genserene. usj, lite pent. Anonymous poster hash: e1db9...e9f
Mrs Smith Skrevet 15. desember 2013 #67 Skrevet 15. desember 2013 Synes det er grusomt å lage ett slikt innlegg, og så alle de svarene da. Jeg har noen venner og en i familien som sliter med vekten, og jeg blir bare lei meg når jeg leser holdninger enkelte har her. Kan dere ikke bare holde det inni dere, eller moderere dere ?? ja man har lov til å ytre sine meninger, men skjønner dere ikke at dette sårer veldig ? Tror dere ikke at mange overvektige har fæle tanker om seg selv og sin vekt, og de trenger vel ikke å få smurt det inn av andre da !Det er mange som sliter med overvekt og det er bare de som er det virkelig aner hvor vanskelig det er å gå ned i vekt. Overvekt har ofte sammenheng med pyskisk sykdom og det er ikke bare å ta seg sammen. Dette er hets og mobbing.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #68 Skrevet 15. desember 2013 Tenker at de feite kan slanke seg enten på egenhånd eller operasjon, men du, du vil for alltid være tykk i hodet!!Anonymous poster hash: cee12...08c Kan de egentlig det?Syns at det er et svar de alltid kommer med, men de gjør jo aldri noe med det alikevel. Jeg er egentlig ikke et ondt, fordomsfult menneske ( som det kan virke ut som i denne tråden ) men jeg har seriøst problemmer med å se skjønnheten i flesk. HiAnonymous poster hash: 9ebe1...eb5 Jeg har problemer med og se skjønnheten med folk som er hjernedøde.... Anonymous poster hash: ecba9...af6
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #69 Skrevet 15. desember 2013 De som er veldig overvektige sliter nok med en del enn bare overvekt, og det blir ikke akkurat bedre for dem å lese denne tråden. Det er trist at uvitende mennesker i denne tråden kan bidra til å skape flere problemer for de veldig overvektige, og folk bør tenke over hva de setter på trykk. Personlig synes jeg at noen kg for mye er betraktelig penere enn tynne/slanke mennesker, og det er flere enn meg som mener det. Men jeg går jo ikke rundt og vemmes i full offentlighet når jeg møter ei tynn dame selvom jeg mener det er stygt. Selvom det ifølge mange her inne er noe jeg burde begynte med... Anonymous poster hash: c24a5...0e5
Silverfox Skrevet 15. desember 2013 #70 Skrevet 15. desember 2013 http://vimeo.com/64960883 Har postet denne før, og den lærte meg ett og annet. Flere av dere hadde hatt godt av å ta dere tiden til å se denne dokumentaren, The truth about fat.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #71 Skrevet 15. desember 2013 Tenker.... at de lever et usunt liv. Tenker at de kan få sykdommer pga fedme.. synes ikke de er ekle. Anonymous poster hash: 03d7a...311
skjotta Skrevet 15. desember 2013 #72 Skrevet 15. desember 2013 men vi skal ikke mobbe for mobbing er fælt!!! (i hvertfall når andre gjør det...)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #73 Skrevet 15. desember 2013 Er nok litt fordomsfull her, ja.. Kjøper ikke så lett all argumentasjon om lav forbrenning og sånt. Ofte så har også tykke folk tykke barn, så det er vel som regel ett dårlig kosthold/lavt aktivitetsnivå som er forklaringa.. Men synes ikke overvektige folk er ekle, synes vel helst de er utrolig dumme og tar for gitt at de er late som ikke klarer å ta vare på seg selv. Spis mindre/tren mer, tenker jeg. Er ikke så vanskelig, det! Men ja, noen få har nok andre grunner til overvekten og DE få er det synd på. Anonymous poster hash: 4c02e...7ea Først kan du lære deg forskjell på bruken av ett og et. Anonymous poster hash: 9a00a...65a
MammantilNurket Skrevet 15. desember 2013 #74 Skrevet 15. desember 2013 Jeg tenker at de er ekle. Familien min synes at jeg er ødelagt i hodet, men jeg tror at alle tenker sånn, så hva tenker du?? Anonymous poster hash: 9ebe1...eb5 Jeg tenker i grunnen ikke noe særlig over det, MEN når jeg leser innlegget ditt tenker jeg at du må være ganske ekkel
Frøken Ubesluttsom Skrevet 15. desember 2013 #75 Skrevet 15. desember 2013 Syns de er ekle når smellfeite personer sitter å trykker i seg fullt av hamburgere med 1 kilo dressing på som bare tyter ut av kjeften på de :S Å nåe jeg ser feite personer kjøpe store sjokolader så tenker jeg at det er ikke rart at du er så smellfeit som du er! Tenker også at de feite er late som ikke gidder å trene. Vil de gå ned i vekt så er det bare til å gjøre om på kosten å begynne å trene HVER dag! Anonymous poster hash: 74140...233 Jeg er overvektig. Jeg spiser lite eller ikkeno godteri, kaker etc, jeg trener regelmessig og spiser variert sund mat. Jeg har vært litt lubben fra jeg kom i puberteten som 11 åring. Jeg er i bedre fysisk form enn de fleste tror jeg er, og jeg har ingen overvektsrelaterete livsstilsykdommer som diabetes, høyt blodtrykk etc. Jeg har lavt stoffskifte, som kan være en medvirkende årsak. Jeg går stadig ned i vekt, bare ikke så mye av gangen... Ikke nok, til at jeg ikke skal ses på som overvektig eller dømmes som hamburger og sjokoladeelskende, som er lat og aldri beveger meg. Noen ganger ligger det ofte annet bak, enn bare dårlig kosthold og lite trening. Sjukdom, medisiner etc...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå