Gå til innhold

Dere som har vært steforelder: gir dere fortsatt julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forholdet til barnets far tok slutt i sommer og nå lurer jeg på om jeg skal gi stebarnet julegave.. Vi har så godt som ingen kontakt nå pga et vanskelig brudd og jeg har mer enn nok med meg selv for tiden.. Vet ikke hva som forventes:/

Anonymous poster hash: 4742e...60c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg gjør det. Ikke barnets skyld at situasjonen er som den er.

Anonymous poster hash: 37060...0c9

Skrevet

Det ville jeg helt klart gjort! :-)

Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort. Er det slutt, så er det slutt. Ingen vits i å dra det ut mer.

Anonymous poster hash: 9526f...86a

Skrevet

Hadde latt være da,blir sikkert ikke populært det,verken for ungen eller de biologiske foreldrene,den går sikkert i søppla, gjorde i alle fall min pakke til min eks stedatter ,selv om det var fra hennes halvsøsken og stebror

Anonymous poster hash: a9293...ee9
Skrevet

Jeg har ikke gjort det. Var stemor i 3 år, men har ikke møtt, gitt gaver eller hørt fra barnet etter at det forholdet tok slutt.

Skrevet

Har jeg ikke gjort. Ufint brudd og hadde mer enn nok med meg selv.

Skrevet

Jeg er eks stetante til en liten gutt. Jeg gir julegave til gutten fra meg og ungene. Vet at broren min, som eks stefar, også gir gave.

Selv om det er slutt så har vi ikke gjort det slutt med barnet og vi er fortsatt like glad i ham. Både mor og gutten setter pris på det :)

Anonymous poster hash: bddea...478
Skrevet

Jeg hadde en eks som drev med der der. Jeg tok aldri imot gaver fra han til barnet etter bruddet. Så jeg ville ikke gjort det vis jeg var deg.

Anonymous poster hash: ffb43...316

Skrevet

Du må nok føle på det selv. Tror du barnet forventer gave? Tror du eksen din synes det er greit at du gir gave til barnet? Og er det en ny stemor inne i bildet? Har ikke vært i situasjonen selv, men jeg tenker at jeg ville ha gitt gave.

Skrevet

Ville absolutt gjort det! Tenker ungen ville satt stor pris på det. Ikke dens skyld at dere ikke er sammen lenger.

Anonymous poster hash: 2489f...03a

Skrevet

Jeg ville sendt en liten, litt upersonlig, julegave til barnet. Kun denne første julen, siden barnet har hatt en relasjon til deg. Ville kjøpt en bok, brettspill el.l som ikke oser av personlighet. Neste jul ville jeg ikke gitt noe.

Anonymous poster hash: 035f9...be2

Skrevet

Min mann gir til sine ex-stebarn selv om det snart er ti år siden han og moren gikk fra hverandre. Men her går de to ut og inn som de ønsker, de telles som våre unger her i huset og behandler de likt selv om de egentlig ikke har noe med familien her å gjøre. Jeg syns det er kjempe koselig at min mann har så godt forhold til de enda, og st jeg også har fått ett så godt forhold at jeg teller de som mine egene barn.

I ditt tilfelle ville jeg nok ha snakket med din ex-mann evt mor til barnet om du har hatt ett ok forhold med henne. Men er nok fort gjort at forholdet dere imellom blir værre om du gir julegave til hans barn om han ikke ønsker det, eller han ikke vet om det på forhånd.

Snakk med ex-mannen din, det kan hende at det lille spm myker opp forholdet deres litt også om han syns det er en positiv tanke.

Anonymous poster hash: 17209...683

Skrevet

Eksen min gjør det ikke,selv om sønnen min lenge så på han som farsfigur.

Skrevet

Om dere har felles barn ville jeg nok gitt gave, men ellers ser jeg ingen grunn til det om du ikke har kontakt med barnet.

Anonymous poster hash: 9d08f...fde
Skrevet

Vi har felles og jeg har et barn på stebarnets alder. Kanskje jeg skal gi bare i år. Tenker at det etterhvert blir litt unaturlig siden vi ikke kommer til å møtes ellers i året.. Rart hvis gaven blir eneste greia gjennom året liksom?!

hi

Anonymous poster hash: 4742e...60c

Skrevet

Fin far som hadde fungert som stefar for ex-konas datter fra hun var 3 år til 15 brøt kontakten helt. Dette var veldig leit for jenta og hun kom ut for en del problemer på grunn av denne avvisningen. Mine besteforeldre som hun hadde sett på som sine brøt også... Både jeg (som ikke er i slekt med denne jenta, vi er jevngamle) og mine halvdøsken synes dette er fryktelig leit. Tror nok min far savnet jenta - men følte det skulle være sånn. Nå etter mange år snakker de sammen og jeg tror han kjøper gaver til barna hennes. Så unødvendig med mange år tapt :( har man hatt et godt forhold gjennom mange år bør de voksne vike for barnas beste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...