Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Førsteklassingen min har lært seg å skrive, og skrive korte setninger og prøver seg på fortellinger. Hun har selvfølgelig mange skrivefeil (skriver lydrett). For eksempel skriver hun ær(=er), veldi o.l. Skal jeg begynne å rette? Eller skal jeg la henne holde på uten å kommentere skrivefeilene? Hva er rådende åedagigikk på området? Anonymous poster hash: 8ccbc...ca9
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 Hehehe....pedagogikk. Hi Anonymous poster hash: 8ccbc...ca9
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 Jeg anbefaler at du lar henne skrive lydrett nå når hun lærer seg å lese/ skrive. Spør hun, kan du gjerne rettlede da. Fort gjort å ødelegge litt for skrivegleden hvis man retter mye, og i hvert fall i fortellinger. Jenta di er jo på god vei til å knekke lesekoden- syns hun har lært mye allerede. Man tar utgangspunkt i det lydrette i begynnelsen. Til og med når vi retter høyere opp i trinnene, retter vi ikke alt. VI fokuserer for eksempel på enkel og dobbel konsonant en uke, og da er det det vi retter. Lett at elevene mister motet og gir litt opp hvis rødblyanten hele tiden er framme og "alt" blir rødt. Hilsen en lærer. Anonymous poster hash: 3eca9...ccf
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Tusen takk for svar! Da skal jeg bare hjelpe om hun spør om skrivemåte, men ikke rette. Anonymous poster hash: 8ccbc...ca9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå