Jentesnart20 Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Hei Jeg er en jente på 19, jeg å kjæresten har prøvd å fått barn og for 4 måneder siden spontanaborterte jeg, sist uke fant jeg ut at jeg var gravid igjen, men på onsdag begynte jeg å blø og både legevakt og jordmor var sikre på at dette var en spontanabort, men nå er jeg veldig usikker siden blødningen har stoppet og det er ikke noe tegn til at mensen er på tur, har null smerter. Noen som har opplevd lignende og kan hjelpe meg? er kjempe forvirret og vet ikke om jeg skal håpe på det beste og tro at jeg er gravid igjen? Skremt og forvirret jente 19.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 Be om å få måle hcg-stigningen. Først en blodprøve, og to dager senere må du ta ny blodprøve. Du kan også ringe legen din, og be om å få ultralyd, og vil de ikke henvise deg, kan du ta kontakt med privat gynekolog som utfører ultralyd. Det varierer i pris, men ligger vel gjerne på rundt 600-1000 kroner. To spontanaborter er ikke uvanlig, men skjer det en gang til, har du krav på utredning. Rart ikke lege og jordmor har informert om dette.Lykke til! Anonymous poster hash: 174ff...71a
Jentesnart20 Skrevet 14. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2013 Jordmoren synes det var veldig rart at jeg spontanaborterte 2 ganger siden jeg er så ung og jeg har blitt gravid begge gangene vi har prøvd. Så jordmor skal snakke med sykehuset og få fikset utredning. Skal til legen på mandag og da skal jeg be om at hun sjekker hcg hormonet mitt, vurderer og ringe legevakten å høre om de kan ta en blodprøve i dag og sende inn til sykehuset også tar jeg en blodprøve på mandag eller tirsdag. Skal også be henne om å få henvist meg på ultralyd for å få sjekket helt sikkert. Synes det er veldig rart at jeg ikke har fått mensen enda har gått snart 2 dager uten en blødning. Men kommer ikke mensen i løpet av neste uke tar jeg en graviditets test, om den slår ut positiv er jeg 70 prosent sikker på at den er til å stole på, i september målte de hcg hormonet i blodet mitt å det sank på 4-5 dager eller noe sånt, siste blodprøven var det under 2 som betyr ikke gravid.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2013 #4 Skrevet 15. desember 2013 Hei. Jeg testet positiv for noen dager siden og ble kjempeglad. Men har hatt mye blødninger og krampe i helgen, har ikke kunne gått til legen siden det var helg. Skal selvsagt å ta blodprøve i morgen og be om ultralyd. Etter å ha lest en del innser jeg jo at dette mest sannsynligvis er en spontanabort siden det har vært veldig vondt og det føles ikke rett på en måte, men jeg lurer på om det fremdeles kan være håp? Har andre erfart å ha krampe og mye blødninger i første trimester og alikevell ikke hatt spontanabort? Håper noen kan svare meg, er så stresset nå at jeg klarer ikke å vente til jeg skal til legen i morgen. Jeg ønsker bare et lite snev av håp Anonymous poster hash: e187a...86e
Jentesnart20 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2013 Hei. Jeg testet positiv for noen dager siden og ble kjempeglad. Men har hatt mye blødninger og krampe i helgen, har ikke kunne gått til legen siden det var helg. Skal selvsagt å ta blodprøve i morgen og be om ultralyd. Etter å ha lest en del innser jeg jo at dette mest sannsynligvis er en spontanabort siden det har vært veldig vondt og det føles ikke rett på en måte, men jeg lurer på om det fremdeles kan være håp? Har andre erfart å ha krampe og mye blødninger i første trimester og alikevell ikke hatt spontanabort? Håper noen kan svare meg, er så stresset nå at jeg klarer ikke å vente til jeg skal til legen i morgen. Jeg ønsker bare et lite snev av håp Anonymous poster hash: e187a...86e Ett sykt godt råd til deg, om du tar blodprøve med 1 ukes mellom rom å hcg hormonet ditt har sunket kjempe masse så ring til en spesialist på sykehuset. For da kan det være en falsk graviditet.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 Blødning er ikke nødvendigvis farlig. Er det kramper høres det ut som livmoren tømmes og trekker seg sammen da kan det dessverre være SA. Veldig lei meg på dine vegne. Var gjennom en SA for fire uker siden selv. Det er ikke nødvendigvis unormalt å ha en SA eller to. Anonymous poster hash: 943e6...ea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå