Gå til innhold

Et ikke dette litt sært? Min mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i byen med min mor idag, skulle hjelpe henne å finne litt gaver.uansett.. Hun inviterte jeg og samboer på middag idag og jeg takket ja. Så spurte hun meg om hva jeg ville hun skulle lage, jeg nevnte et tilbud på en butikk og hun sa at hun skulle lage det. Så drar vi innom butikken, de er 4 voksne og vi to, pluss to barnebarn. Vel da begynte hun å dele opp da, hun kunne kjøpe til de fire og barnebarna, men jeg måtte kjøpe til meg og samboer selv... Syns det var fryktelig sært. Det var snakk om to pepper biff (Kiwi go'helg) og en Egen pakke pomfri og en egen pakke chips til oss to...

Hun skulle jo lage samme til resten, og jeg og samboer er ikke akkurat så storspiste heller... Det er snakk om 60-70 kr beløpet er ubetydelig

-men jeg fikk lyst å si i butikken at om jeg hadde invitert de fire på middag hit (noe som ofte skjer) hadde jeg ikke bedd de kjøpe sin egen mat..

Evt slå tilbake med samme mynt neste gang," hei har dere lyst å komme på middag på søndag?" Så svarer hun "ja" -"greit kjøp lammelår og fløtegratinerte poteter så stiller vi med ovn og fat"

Syns det ble for dumt, spesielt når jeg vet mor og far har greit med penger...

Er det litt sært ? -eller er det jeg som er sær som mener det ikke er vanlig folkeskikk å invitere å regne med st vi kjøper vår egen mat

Anonymous poster hash: d8c60...dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var litt sært ja, jeg skjønner at du reagerer!

Anonymous poster hash: a7a16...224

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Sært av dimensjoner. Ikke noe i veien å ha spleiselag, men da opplyser man det på forhånd som "skal vi spleise på felles middag hos oss den og den datoen?". Ikke "jeg inviterer dere på middag hjemme hos meg, hva skal jeg lage?". Har aldri opplevd at folk forventer av gjestene at de kjøper egen mat eller betaler for maten, men etter å ha lest et par tråder om gjerrignknarker her inne og ledd meg i hjel på det har jeg forstått at slike folk finnes!

Skrevet

Ja, litt sært, men når det er sagt så pleier jeg å legge igjen mellom 100-200 kr hos min mor når vi er på besøk + gjerne en vinflaske (ca en gang i mnd), dette fordi vi er fire og hun er en... )Jeg vet jeg da bidrar mye mindre enn hva hun legger ut for, men det kjennes riktig å bidra med noe

Anonymous poster hash: 4dfdf...61b

Skrevet

Veldig sært!

Skrevet

Absolutt sært! Med mindre det er avtalt spleiselag så ber man ikke gjester om å betale for seg.

Skrevet

Veldig sært

Anonymous poster hash: a0371...d6a

Skrevet

Flott t dere er enige... Jeg ble litt satt ut... Skjønner ikke hvorfor hun plutselig skulle gjøre det slik... Men når jeg tenker på flere ganger kan det ofte skje, eller hvis jeg har glemt kortet og hun måtte betale for kaffen på café sier jeg "spanderer" så må jeg senere betale tilbake når vi står i en anen butikk -betale f.eks 100kr for et putetrekk så sier hun t det er fordi hun "la ut for kaffen" til 15 kr

Anonymous poster hash: d8c60...dec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...