Gå til innhold

Kjøpesentervogn?


Påfuglbarn

Anbefalte innlegg

Jeg har en gigantisk Simo Kombi og er på utkikk etter en mindre og smidigere vogn som fungerer supert på byturer, kjøpesenter osv. Noen som har noen anbefalinger eller tips? Har sett litt på Stokke Scoot men er egentlig dårlig kjent i vognjungelen. Takker for alle forslag  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en gigantisk Simo Kombi og er på utkikk etter en mindre og smidigere vogn som fungerer supert på byturer, kjøpesenter osv. Noen som har noen anbefalinger eller tips? Har sett litt på Stokke Scoot men er egentlig dårlig kjent i vognjungelen. Takker for alle forslag  :laugh:

Stokke scoot er nok et godt valg! Men hvor stort er barnet? -trenger du bag? Skal du ha mulighet for å sette bilstol på den? Isåfall hvilken stol? Skal vognen fungere som en reisetrille også? Bør vognen være vendt mot den som triller? Full liggestilling? Er dere høye eller lave?

 

Det er ihvertfall noen av tingene man bør tenke igjennom, lettere å gi noen gode forslag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bag er ikke et must, kan vente før jeg kjøper - men er jo kjekt så kan jeg kjøpe vogna nå, haha! Trenger ikke mulighet for bilstol men vil gjerne at den skal kunne være vendt mot den som triller. Full liggestilling er ikke nødvendig. Vi er 1,70 og 2,00 meter høye :) Supert med gode tips, føler jeg bare leter meg mer forvirra i jungelen av barnevogner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bag er ikke et must, kan vente før jeg kjøper - men er jo kjekt så kan jeg kjøpe vogna nå, haha! Trenger ikke mulighet for bilstol men vil gjerne at den skal kunne være vendt mot den som triller. Full liggestilling er ikke nødvendig. Vi er 1,70 og 2,00 meter høye :) Supert med gode tips, føler jeg bare leter meg mer forvirra i jungelen av barnevogner..

Ja det er en skikkelig jungel, jeg kan jo komme med noen tips :)

 

Min første tanke er at han på 2meter kommer til å irritere seg over det lave håndtaket på scoot, det er jo ikke regulerbart i høyden.

 

Jeg hadde vel kanskje heller sett på:

 

Babyjogger city versa (på tilbud på lekmer.no nå)

Brio go (knalltilbud på lekmer.no nå)

Bugaboo Cameleon (knalltilbud på kopbarnvagn.se nå)

Easywalker June (knalltilbud på lekmer nå)

 

Eller kanskje det holder med en liten trille, for eksempel Bugaboo Bee?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bag er ikke et must, kan vente før jeg kjøper - men er jo kjekt så kan jeg kjøpe vogna nå, haha! Trenger ikke mulighet for bilstol men vil gjerne at den skal kunne være vendt mot den som triller. Full liggestilling er ikke nødvendig. Vi er 1,70 og 2,00 meter høye :) Supert med gode tips, føler jeg bare leter meg mer forvirra i jungelen av barnevogner..

Ja det er en skikkelig jungel, jeg kan jo komme med noen tips :)

Min første tanke er at han på 2meter kommer til å irritere seg over det lave håndtaket på scoot, det er jo ikke regulerbart i høyden.

 

EDIT!! Her har jeg rota, blandet denne vognen med acta graco evo :P

 

Scoot HAR regulerbart styre, det blir faktisk ganske høyt også -så vil nok ikke være noe problem ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vil anbefale deg å ta en titt på Emmaljunga Nitro. Veldig fornøyd med den. Bor i byen og her er den perfekt. Synes ikke den er vinglete heller sammenlignet med Bugaboo vognen(som jeg også har prøvd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

 

Jeg har en gigantisk Simo Kombi og er på utkikk etter en mindre og smidigere vogn som fungerer supert på byturer, kjøpesenter osv. Noen som har noen anbefalinger eller tips? Har sett litt på Stokke Scoot men er egentlig dårlig kjent i vognjungelen. Takker for alle forslag  :laugh:

Stokke scoot er nok et godt valg! Men hvor stort er barnet? -trenger du bag? Skal du ha mulighet for å sette bilstol på den? Isåfall hvilken stol? Skal vognen fungere som en reisetrille også? Bør vognen være vendt mot den som triller? Full liggestilling? Er dere høye eller lave?

 

Det er ihvertfall noen av tingene man bør tenke igjennom, lettere å gi noen gode forslag da :)

 

Jeg har Stokke Xplory og synes den er en knallgod by-vogn. Min lille kommer så høyt opp og får se så mye. På kafé blir den omtrent som en barnestol og jeg føler sittekomforten er utrolig god for henne. MEN det er et himla styr å legge den sammen og slå den opp. Så om du ofte må opp og ned med vogna, så ville jeg kanskje ikke hatt den. 

 

I tillegg har vi Babyjogger City Elite, som er fantastisk lett å legge sammen og tar ufattelig liten plass. Den er også lett og god å trille, men min lille trives mye bedre i Stokke-vogna. Sitte-komforten er på langt nær den samme. Så jeg føler jo litt at Babyjogger er best for meg, Stokke er best for henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...