Gå til innhold

Hvor mange timer sover ditt barn som er mellom 4-8 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ikke hjemme før klokken er rundt halv syv og så er det tid for middag og litt annet før det er tid for legging klokken ni. De må opp klokken syv, så de sover 10 timer. De våkner av seg selv hver morgen og er ikke trøtte på skolen. Sover de lite? Får inntrykk av at andre barn sover så mye mer (av innlegg her inne).

Anonymous poster hash: cd94b...ba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi. det var sent å komme hjem å begynne med middag. hva er grunnen tilndet? fritidsaktiviteter hver dag rett etter bhh/skole?

vi er hjemme mellomn16-17.4åringen legges mellom 19-20.står opp variert. mellom 06.30-08.00 ca..

Skrevet

Veldig stor forskjell på 4 og 8 åring... Vår 4 åring sover 11,5 - 12 timer pr natt. 6 åringen sover 11 timer. Jobber selv på skole, og merker stor forskjell i konsentrasjon på de som sover lite og de som sover mye. Merker at foreldrene ofte syns barna sover nok. Det er mye mer krevende å være på skolen enn det man kanskje tenker.

Anonymous poster hash: 6e6b8...755
Skrevet

Bor ikke i Norge og skolen varer til sent. Føler ikke at jeg kan legge dem enda tidligere, da blir det jo ikke tid til noe annet i hverdagen. Hvordan merker du det på konsentrasjonen, du som er lærer? Samtidig kan jeg ikke se for meg at de andre barna får mer søvn, for skolen varer jo like lenge for dem også.

Skrevet

Det er stor forskjell på 4 og 8 år. Vår på 5,5 år sover ca 11 timer per natt. Gjerne litt mindre. Legger seg 8 og står opp senest 7. Pga reising har det blitt tull med søvn og vi ser aboslutt at ca.11 timer er en passe mengde søvn for henne. Får hun for lite, blir hun lilla under øynene.

Det er forrsten veeeldig mange voksne som også får for lite søvn. Merket det da vi diskuterte når vi la oss og når vi sto opp. Mange legger seg ikke før 12-01-tiden og det er jo ikke rart de er stuptrøtte kl6-7 om morgnen!

Vi legger oss som regel senest 22.30 og står opp uten noen at noen vekker oss i 6-7-tiden om morgnen.

OG jada jeg har hørt leksa om a og b-mennesker og skjønner at det er noe som heter det. MEN samfunnet er nå en gang lagt opp til at vi skal være på jobb ca 8. Da gjelder det å komme seg i seng så man får nok timer. Eventuelt sove ettermiddagslur om det er så himla vanskelig å komme seg i seng.

Anonymous poster hash: c4bef...7ba
Skrevet

Her er vi hjem ca. 16.30-17.30 avhengig av aktiviteter etter skolen eller ikke (utland). Blir mellommåltid når vi kommer hjem. Middag kl. 18.15-18.30 når mannen er kommet hjem. Legging 19.00-19.30 avhengig av dagsformen. Opp igjen 06.30, så det blir ca. 11 timer med søvn. Han blir snart 5 år og har sovet 11 timer om natten siden han begynte i bhg som 1,5-åring, vi hadde noenlunde samme døgnrytme i Norge siden hanb le hentet nærmere kl, 17.00 i bhg og vi hadde 30 min. reisevei.

Jeg ser at vi legger en del tidligere enn de andre i vennekretsen vår, men han trenger absolutt søvnen. Også bor vi lenger fra skolen en mange andre som kan sove til 07.00-07.30 om morgenen. På ferie får han legge seg senere, men da må han ta en lur. Men vi er i grunn et A-menneske familie.

Anonymous poster hash: 33776...e1c

Skrevet

Jente på 6 år. I blant sovner hun rundt 20.00 og sover hun cirka 11 timer. Men ofte sovner hun ikke før 21.00-22.00, så da blir det 9-10 timer søvn.

Skrevet

5åringen legger seg mellom 7 og 8. Opp ca 8. Så minst 12 timer søvn. Hun må stort sett vekkes så trenger nok de timene.

Anonymous poster hash: d374a...8c3

Skrevet

Bor ikke i Norge og skolen varer til sent. Føler ikke at jeg kan legge dem enda tidligere, da blir det jo ikke tid til noe annet i hverdagen. Hvordan merker du det på konsentrasjonen, du som er lærer? Samtidig kan jeg ikke se for meg at de andre barna får mer søvn, for skolen varer jo like lenge for dem også.

Barn trenger mindre søvn for å leke hjemme enn for å lære det de skal på skolen. De som sover nok, er generelt roligere, jobber bedre med oppgaver, får lettere med seg beskjeder og er mer harmoniske. De bruker mye mindre tid og krefter på å forstå og huske.

Ikke alle barn trenger like mye søvn, men mange får for lite. Jeg gjettet ca leggetider på barna i en klasse jeg kjente godt. Resultatet på gjettinga ble overraskende rett. Tok det bare ut fra konsentrasjon og konfliktnivå.

Merker lett på meg selv at jeg er mer positiv, glad  og motivert når jeg sover nok. Ser det samme på barna.

Anonymous poster hash: 6e6b8...755

Skrevet

Min 3 åring sovner ikke før 21.00 og våkner 05.00. Altså 8timer.

Anonymous poster hash: 3f1ba...81a

Skrevet

Mine sover 9-10 timer. En sjelden gang 12 timer. Klarer seg fint på skolen i forhold til konsentrasjon. Unger er forskjellige, noen trenger mer, noen mindre.

Skrevet

Sønnen min på 5 år sover 12 timer. Som regel 19.30 til 07.30

Skrevet

mine sønner på snart 4,5 og 5,5 år legger seg kl 19 stort sett, og sovner som regel innen 19.30, minste sover raskt. De våkner som regel kl 07.30, noen ganger 07 og noen ganger 08. I helger sover de innimellom til 09. Så ca 12 timer søvn, og det trenger de. Selv er jeg nattugle dessverre, og legger meg skjeldent før 12 og står opp ca 07. Alltid trøtt om morgenen, men klarer meg fint i løpet av dagen. Pleier å sove til 10-11 en dag i helgen om det passer seg slik. Vet jeg bør legge meg tidligere, men koser meg sånn med stillheten på kvelden:)

Anonymous poster hash: 9a0c7...a9e
Skrevet

Begge legger seg rundt 8(helst litt før) og er oppe mellom halv 7 og halv 8 (som regel). Så: 10,5-11,5 timer er vanlig her i huset. Snart 4-åring og 6-åring.

Anonymous poster hash: 276b7...5ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...