Gå til innhold

Aaaaah, må bare blåse ut litt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som er sengevæter, men som vi nå holder på å avvenne bleia på siden han skal begynne på skolen neste høst.

Han har vært veldig flink i starten, men nå har det dabbet av, og jeg må vaske sengetøy hver dag, og i tillegg dyne/pute innimellom. Sånt tar en dag i trommelen å bli ferdig, og jeg er mildt sagt drittlei!!!

Så hver dag er det JEG som må ordne alt dette, da mannen stikker på jobb med ungen i bhg. 

I går var det mannens tur å legge på nytt laken og tisselaken, men merket i morges at han hadde latt være å legge på tisselakenet da han ikke fant det i skapet på sin faste plass.

Jeg sa at da ligger det i kurva med rene klær, noe han ikke hadde orket å høre meg si....

Så nå er det piss gjennom overmadrassen og nedover til madrassen, og JEG får selvfølgelig oppgaven med å vaske trekket, tromle, og ha det på igjen, nok en drittjobb.

Mannen lukker aldri igjen døra til fryseren, så der har maten vært tint-fryst-tint flere ganger, og hele fryseren er full av is nå. Jeg har satt opp stor lappe på døra "LUKK DØRA!!!", men han klarer pokker meg ikke å lukke den DA heller! Og dette har skjedd 4-5 ganger på kort tid nå. Og hvem er det som tilslutt må avrime fryseren og bruke en halv dag på det? jo MEG.

Han gidder ikke, han gjør det bare ikke, og hvis jeg pusher på at han skal gjøre det, blir han så grinete at jeg vet ikke hva. 

Jeg har ikke noe problem med å ha han sur jeg altså, men tenker på ungene da han alltid har utbrudd foran dem. Og det gidder jeg ikke.

Det flyter med klær overalt i huset, leker og tegnesaker på benken på badet, verktøy på kjøkkenbenken, malingspann på vaskerommet, klærne hans i gangen, på badet, på gulvet på soverommet, treningsbag i den knøtt lille yttergangen vi har.....og rydder han? NEI, det er det jeg som må gjøre. Mulig han gjør det til slutt etter et par uker, men vi kan da vel ikke gå oppi alt det rotet der hver dag? Jeg baker i hvertfall ikke brød på kjøkkenet med fullt av tommestokker og hammere rundt meg.

Nå har jeg streiket litt i det siste og ikke støvsugd, vasket badet eller tatt ut klær fra trommelen. Og det støver ned rundt meg, badet er gyselig skittent rundt vasken og i badekaret og klærne har ligget i 3 dager nå.

WHY?????!! Hvorfor må jeg ha ett ekstra barn å forholde meg til?????

Er så lei!!!:-(

PS: Ja jeg vet dette er bagateller ift alle andres problemer, men i min lille verden er dette irritasjonsmomenter de luxe!

Anonymous poster hash: 42957...a21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke en bagatell når du er mor til både små og store.

Tror du mannen våkner hvis du tar ungene med på helgetur? Med klar ordre om at huset skal være rent og fryseren ren for is når du kommer hjem på søndag?

Også kan det være mange årsaker til sengevæting.

Google litt om "barn som tisser på seg" og "sengevæter" da får du nok mye bra å lese på.

Lykke til

Skrevet

Dette er slett ikke bagateller, og en sånn "mann" hadde jeg ikke kastet bort mer tid på. Lever han tilbake til moren!!

Anonymous poster hash: 409f1...2bf

Skrevet

Lever han til moren en ukes tid og be henne lære han valig folkeskikk og hva det vil si å være voksen og ha en familie. Gi også besked til svigermor at du kommer til å teste hans evner når han kommer tilbake slik at hun vet at hvis det ikke har blitt oppnådd tilfredstillende forbedringer kommer han til å returneres permanent.

Forresten så gjorde jeg det i samråd med svigermor (hun trodde nok det skulle bli hyggelig å få veslegutt hjem noen dager og syntes nok jeg klagde vel mye), men etter tre dager eksploderte hun og aldri har det kommet så mye stygt ut av svigermors munn. Hehe...mannen kom hjem i sjokk og var eksemplarisk som bare det og det varte ;-)

Når det er sagt så er det ikke alle som har denne muligheten, men du må få til en eller annen forandring. Dette er ikke en bagatell for deg og hvis dette får fortsette kan det ende med at dine følelse for mannen forsvinner. Hvis du ikke får han i tale og får en forandring kan du eventulet be han blir med på familievernkontoret og få hjelp av en tredjeperson. Er han uvillig på det må du få han til å forstå at han faktisk risikerer å bli sittende uten familien sin.

Anonymous poster hash: 37641...93f
Skrevet

Vet du... Jeg hadde nok også kanskje gitt opp her.

Er ikke for at man skal hive mannen på dør og skilles som første løsning, men erfaring har også lært meg at voksne mennesker forandrer seg ikke.

De kan lære et nytt triks eller to, men de forandrer ikke personlighet. Når personligheten tilsier at man ikke ØNSKER å lære nye triks, da er det ikke så mye å gjøre.

Jeg hadde tatt opp på en rolig, diplomatisk og seriøs måte at dette var noe som virkelig plager meg og gjør hverdagen min mye vanskeligere enn den trenger å være, og at det er forholdsvis små hensyn fra hans side som skal til for å gjøre den lettere. Så kan han jo selv velge om han vil fortsette å gjøre livet ditt mange hakk vanskeligere enn det trenger å være. Velger han å fortsette som han har gjort, så er det vel ganske tydelig at han egentlig fakitsk ikke bryr seg..

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!  :duskedame:

Jeg har prøvd å sagt det til han utrolig mange ganger før, på en rolig og seriøs måte, og jeg gir klar tale om at dette er fryktelig slitsomt (kan gjerne bryte ut i gråt også for jeg er så frustrert), jeg får ikke nok søvn da vi har en baby der jeg tar all nattevåken med, og nattamming, og slik kan det ikke fortsette. 

Tok den praten for senest et par dager siden og da hadde han ryddet kjøkkenet  :duskedame: (hurra....!), men etter det har han ikke gjort særlig annet enn å rydde av middagsbordet.

Jeg må be han om å gjøre alt, jeg kan gjerne vente og se om han gjør det selv, men det gjør han altså ikke før jeg må be han om det. Også blir han bittelitt sur, for han skal egentlig se ferdig noe på tv.

Det funker å prate med han, det kan bli forandring i hele 2 uker, men så er det på'n igjen....og dette har vart i 6 år snart. (har vært sammen i 8 år men han kan hvis han vil og var veldig flink med husarbeid i starten av forholdet).

Svigermor skulle jeg mer enn gjerne sendt han til, men hun bor dessverre 20 mil unna og mannen orker ikke være hos henne selv, fordi det er så.....tattaaa....ROTETE OG EKKELT der.

Så det kortet kan jeg heller ikke spille.

Har prøvd med arbeidsfordeling, der listen :regler: henger på kjøleskapet, men det blir glemt. Også må "sjefen" (ifølge han, les: meg) gi han ordre om å gjøre ditt og datt. Og mannen er 40!!? 

En annen ting er at han klarer ikke å ordne ut noe for familien, klarer ikke bestille billetter, klarer ikke bestille håndtverker, eller andre ting vi trenger, klarer ikke ordne med NAV-papirer uten å få de feil fordi han ikke gadd å lese gjennom det eller konkluderte kjapt med at han "ikke skjønte de reglene der".

Jeg må ordne alt, for han husker ingenting av det han skal gjøre! 

Vi har hatt noen mnd fra hverandre og da var han kjempeflink til å holde leiligheten sin ren, vasket vindu til og med! Også kom han tilbake til huset mitt og så gadd han ikke mer.

Kan jo så klart kunne kastet han ut, for jeg har jo heller ikke særlig følelser igjen for han lengre, men så er han jo pappa'n til barna som han er relativt flinke med, og jeg er sta og skal ha familien til å holde sammen, men ikke sant....ikke for enhver pris? 

Skrevet

Uff, jeg skjønner deg veldig godt. Har ingen veldig gode råd for jeg hadde nok eksplodert...

Hva med å skaffe deg en diger eske som du slenge alt rotet hans oppi? Uten å brette, rydde, vaske? Bare sleng alt oppi esken så må han finne frem selv.

Nå ser jeg jo at du har større problemer enn rot, men det var et forslag

Anonymous poster hash: 33af7...4d7
Skrevet

Fokuserer litt på sengevetingen her jeg, for det er det jeg har erfaringer med ;)

Sønnen min brukte nattverd til han var 8. Jeg også vasket, skrubbet osv sikkert tusen ganger. Løsningen for oss var minirin. Det er en smeltetab som han fikk hver kveld før han skulle legge seg. Vi vekker han også hver kveld når vi skal legge oss, så han før tømt blæra si en gang til før natten.

Lykke til. Med alt ;)

Skrevet

Du, jeg la merke til en ting da du beskrev at mannen var flink i egen leilighet... men da han kom tilbake til DITT hus var det tilbake til det gamle. Er det ditt hus? Eller eier dere sammen? Føler han seg som en gjest? Kan dette med mangel på ansvarstagen være mer et symptom på noe dypereliggende i forholdet mellom dere.. Er det du som "er sjefen" når det gjelder det meste... Føler han at manndommen hans er truet? (slik menn sørgelig nok gjør, selv hvor moderne de er)... På meg høres det ut som han står et sted imellom å ha gitt opp og å nærmest trasse... Voksne menn kan også trasse vet du ;)

Anonymous poster hash: 1be4f...234
Skrevet

Her er det kun en person som burde bli voksen, å det er du! Nå har du mann, barn og hus. Det er din jobb å ta det av barna og vaske klær, hus og lage mat! Likestillingen har gått alt for langt i dette landet!

Å nei dette er ikke tull eller for å provoserer, men kvinnfolk som ikke gjør sin jobb som mor, kone og husmor provoserer meg til de grader!

Anonymous poster hash: 7a451...c45

Skrevet

Her er det kun en person som burde bli voksen, å det er du! Nå har du mann, barn og hus. Det er din jobb å ta det av barna og vaske klær, hus og lage mat! Likestillingen har gått alt for langt i dette landet!

Å nei dette er ikke tull eller for å provoserer, men kvinnfolk som ikke gjør sin jobb som mor, kone og husmor provoserer meg til de grader!

Du vet sikkert at de fleste kvinner i dag jobber like mye som menn? Kan du forklare meg hvorfor det er rimelig at kvinnene skal ha mer ansvar for barn og hjem i tillegg? En annen grunn enn at det alltid har vært sånn, og at kvinnen er skapt til det? Vel, hvis du ikke har andre argumenter, så må i alle fall kvinnens andre plikter reduseres. Å jobbe 100 % og så komme hjem til eneansvar for hus og barn, og i tillegg en mann som legger sten til byrden, det er ikke rimelig for de fleste..

Anonymous poster hash: 1be4f...234

Skrevet

Fokuserer litt på sengevetingen her jeg, for det er det jeg har erfaringer med ;)

Sønnen min brukte nattverd til han var 8. Jeg også vasket, skrubbet osv sikkert tusen ganger. Løsningen for oss var minirin. Det er en smeltetab som han fikk hver kveld før han skulle legge seg. Vi vekker han også hver kveld når vi skal legge oss, så han før tømt blæra si en gang til før natten.

Lykke til. Med alt ;)

Har tatt opp problemet med legen, men siden han er så ung enda (blir 6 til våren), så vil han at vi bare skal prøve oss frem først uten minirin...:-(

Både jeg og faren var sengevætere, så da har man jo større sjanse til å at barna blir det.

Vi begrenser drikken til en god stund før nattatid, men det er ikke alltid det går, da han drikker lite og jeg må minne på gutten å drikke i det heletatt.

Han sover svært tungt og hadde ikke våknet om taket raste ned over hodet på han.

Han våkner sjeldent av at han er våt, og jeg vet dette skjer på morgenkvisten sånn ca i 4-5 tida på natta. Det er alltid da han kommer inn til oss hvis han våkner av tisset.

Har prøvd å ta han opp for å tisse før vi legger oss, men han sover og klarer ikke få med seg hva som skjer, men dette tenkte jeg prøve igjen:-)

Han tisser seg aldri ut på dagtid, men han har det til tider fryktelig travelt med å tisse for han glemmer å gå når han kjenner det. og når han må så MÅ han :-)

Når fikk dere begynne med Minirin?

HI

Skrevet

Haha! Det var dagens. Takk for en god latter!

Anonymous poster hash: ec8f9...1bd

Skrevet

:fnise:  :laugh:  :jepp:  :nigo:  :bolledeig:  :icon_lol:  :ler:  :danse:  :flekke:

Skrevet

Du, jeg la merke til en ting da du beskrev at mannen var flink i egen leilighet... men da han kom tilbake til DITT hus var det tilbake til det gamle. Er det ditt hus? Eller eier dere sammen? Føler han seg som en gjest? Kan dette med mangel på ansvarstagen være mer et symptom på noe dypereliggende i forholdet mellom dere.. Er det du som "er sjefen" når det gjelder det meste... Føler han at manndommen hans er truet? (slik menn sørgelig nok gjør, selv hvor moderne de er)... På meg høres det ut som han står et sted imellom å ha gitt opp og å nærmest trasse... Voksne menn kan også trasse vet du  ;)

Fikk ikke til å svare direkte på innlegget ditt...
Dette huset kjøpte vi sammen men jeg kjøpte han ut da han brøt forholdet. Så nå er det jeg som står for eier av huset, men han betaler halvparten for det og betaler oppussing osv likevel.
Han burde jo ikke føle seg som en gjest da han får ansvaret for div saker, blant annet er garasjen hans ansvar. Men her er det jo tidvis bombet da, så jeg må innrømme jeg koster gulvet og kaster unna søppel som hoper seg opp der hvis jeg er der en gang i blant.
Han liker system sier han, han liker at det er ryddig, men han gjør det sjeldent selv. 
Han har faktisk sortert alle spikrene og skruene og verktøyet sitt i egne bokser, men da brukte han pokker meg en dag på det også. Men han var happy, så da :-)

Ja, kanskje han trasser?  han er jo innmari barnslig ellers når det kommer til en diskusjon, da stikker han av eller ikke svarer eller bare går.  :huh:  Konfliktsky!
Men jeg vet jo ikke hva jeg skal gjøre!? Nå for tiden føler jeg at jeg ikke har tid til en ting, jeg må rekke alt husarbeid, middagen dropper jeg til han kommer hjem, og passe på vesla.
Jeg vil ha et liv! Jeg vil trene og treffe venner! :skravle:

HI

Skrevet

Lykke til. Med alt ;)

Har tatt opp problemet med legen, men siden han er så ung enda (blir 6 til våren), så vil han at vi bare skal prøve oss frem først uten minirin...:-(

Både jeg og faren var sengevætere, så da har man jo større sjanse til å at barna blir det.

Vi begrenser drikken til en god stund før nattatid, men det er ikke alltid det går, da han drikker lite og jeg må minne på gutten å drikke i det heletatt.

Han sover svært tungt og hadde ikke våknet om taket raste ned over hodet på han.

Han våkner sjeldent av at han er våt, og jeg vet dette skjer på morgenkvisten sånn ca i 4-5 tida på natta. Det er alltid da han kommer inn til oss hvis han våkner av tisset.

Har prøvd å ta han opp for å tisse før vi legger oss, men han sover og klarer ikke få med seg hva som skjer, men dette tenkte jeg prøve igjen:-)

Han tisser seg aldri ut på dagtid, men han har det til tider fryktelig travelt med å tisse for han glemmer å gå når han kjenner det. og når han må så MÅ han :-)

Når fikk dere begynne med Minirin?

HI

Anonymous poster hash: 42957...a21 [/quotede

Det er akkurat som å høre om min sønn ;)

Jeg husker ikke helt hvor gammel han var, men han var nok rundt 6-7 år. Vi sliter også med å vekke sønnen vår, og må passe på aå han ikke tidsregning trappa, stua osv ;p blir med han helt inn på badet, tar opp ringen for han og noen ganger hjelper jeg tom med å dra ned boxeren. Andre ganger går alt av seg selv. Min våkner heller ikke av at han tisset, ligger i det til vi vekker han på morgenen.

Skrevet

Haha, nå måtte jeg bare le litt!  :fnise:  Velger å ikke ta deg seriøst, selv om du ikke tuller, men jeg ønsker ikke å leve et slikt liv som du beskriver. Jeg velger likeverd og ha overskudd til annet enn bare mann, barn og hus. Hvis ikke kan jeg bare grave graven min allerede. Men deg om det, lykke til med det lykkelige husmorlivet ditt!

HI

Skrevet

Å nei dette er ikke tull eller for å provoserer, men kvinnfolk som ikke gjør sin jobb som mor, kone og husmor provoserer meg til de grader!Anonymous poster hash: 7a451...c45

Hahahahaha!!

...utrolig at folk har hodet så langt opp i endetarmen at de ikke klarer å få med seg at VERDEN STADIG ER I FORANDRING!

Ja, mitt innlegg var like usaklig som ditt, og nå var jeg kjempe barnselig - men gud bedre meg så deilig det var ;)

Skrevet

Hehehehehehehe hihihihihihihi hahahahahahaha hohohohohoho....jeg ler så jeg får vondt i magen og tårene triller...dagens utsagn fra et eller annet spøkelse som levde for hundre år siden  :laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh:  :duskedame:  :duskedame:  :duskedame:  :duskedame:  :nigo:  :nigo:  :nigo:  :nigo:  :nigo:  :nigo:  :nigo:

Skrevet

Nei! Det er ikke en bagatell!!! Skjønner seg så utrolig godt!!

Her har vi to sengevætere... Vaska av dyne og sengeklær hver dag! Slitsomt!!! Vi har komt fram til at vi legger ungene annenhver dag, og da skal den personen også bytte på sengene. Vasking gjør begge. Han har blitt utrolig flink, for han skjønte at dette blir slitsomt for meg å gjøre hver dag.

Har en gutt som er sengevæter, men som vi nå holder på å avvenne bleia på siden han skal begynne på skolen neste høst.

Han har vært veldig flink i starten, men nå har det dabbet av, og jeg må vaske sengetøy hver dag, og i tillegg dyne/pute innimellom. Sånt tar en dag i trommelen å bli ferdig, og jeg er mildt sagt drittlei!!!

Så hver dag er det JEG som må ordne alt dette, da mannen stikker på jobb med ungen i bhg.

I går var det mannens tur å legge på nytt laken og tisselaken, men merket i morges at han hadde latt være å legge på tisselakenet da han ikke fant det i skapet på sin faste plass.

Jeg sa at da ligger det i kurva med rene klær, noe han ikke hadde orket å høre meg si....

Så nå er det piss gjennom overmadrassen og nedover til madrassen, og JEG får selvfølgelig oppgaven med å vaske trekket, tromle, og ha det på igjen, nok en drittjobb.

Mannen lukker aldri igjen døra til fryseren, så der har maten vært tint-fryst-tint flere ganger, og hele fryseren er full av is nå. Jeg har satt opp stor lappe på døra "LUKK DØRA!!!", men han klarer pokker meg ikke å lukke den DA heller! Og dette har skjedd 4-5 ganger på kort tid nå. Og hvem er det som tilslutt må avrime fryseren og bruke en halv dag på det? jo MEG.

Han gidder ikke, han gjør det bare ikke, og hvis jeg pusher på at han skal gjøre det, blir han så grinete at jeg vet ikke hva.

Jeg har ikke noe problem med å ha han sur jeg altså, men tenker på ungene da han alltid har utbrudd foran dem. Og det gidder jeg ikke.

Det flyter med klær overalt i huset, leker og tegnesaker på benken på badet, verktøy på kjøkkenbenken, malingspann på vaskerommet, klærne hans i gangen, på badet, på gulvet på soverommet, treningsbag i den knøtt lille yttergangen vi har.....og rydder han? NEI, det er det jeg som må gjøre. Mulig han gjør det til slutt etter et par uker, men vi kan da vel ikke gå oppi alt det rotet der hver dag? Jeg baker i hvertfall ikke brød på kjøkkenet med fullt av tommestokker og hammere rundt meg.

Nå har jeg streiket litt i det siste og ikke støvsugd, vasket badet eller tatt ut klær fra trommelen. Og det støver ned rundt meg, badet er gyselig skittent rundt vasken og i badekaret og klærne har ligget i 3 dager nå.

WHY?????!! Hvorfor må jeg ha ett ekstra barn å forholde meg til?????

Er så lei!!!:-(

PS: Ja jeg vet dette er bagateller ift alle andres problemer, men i min lille verden er dette irritasjonsmomenter de luxe!

Anonymous poster hash: 82acf...7dc

Skrevet

Jeg synes ikke du skal gi opp. Hva med familerådgivning. Dere kan ha god bruk for en tredjeperson som kan hjelpe dere å snakke konstruktivt sammen. Det virker som om dere mildest talt har malt dere selv inn i et hjørne. Det er en selvdestruktivitet over hva mannen din gjør også.

Dere må snakke sammen rolig og uten sinne og tårer, og finne ut hva som er deres felles mål med samliv, unger og hus. Du må legge deg i selen for ikke å bryte ut i anklager, men være pedagogisk og konstruktiv.

Ja, hva skal til av arbeid i et slikt hushold som dere har? Hva synes mannen din burde være en rimelig arbeidsdeling i deres Samliv AS. Skriv gjerne ned, jobb dere gjennom det. Ikke bestem alt i en samtale. Snakk videre neste gang. Sett av tid, for dette er et nødvendig arbeid som må gjøres.

Var jeg deg, ville jeg rolig sagt at dere trenger å lage en handlingsplan for Samliv AS hvis det i det hele tatt skal fortsette å være et Samliv AS. Ikke anklagende, men saklig og rolig. Det er en forutsetning for deg, at han, som voksent menneske blir enig med deg og en grunnstruktur, noen kjøreregler for hvordan dere skal ha det.

Her er målet at begge to blir så fornøyd det lar seg gjøre innenfor disse rammene. Javel, han er mer rotete enn deg. Slik er det i mange forhold. Men det betyr ikke at man kan hengi seg totalt til en legning dersom man skal leve med andre.

Hvis dette ikke fører frem, ville jeg insistert på parterapi. Hvis ikke det funker, da ville jeg vurdert skilsmisse.

Lykke til!

Gjest Antarctica
Skrevet

Huff.

Det er jo flott, som Havhesten gjør, å anse denne mannen som en våken, voksen og ansvarlig mann. Hvis han faktisk er det, blir han nok med i parterapi; og etterpå forholder han seg lojalt til avtalene som er gjort, og drar lasset alt han kan.

Men basert på HIs beskrivelse er han verken våken, voksen eller ansvarlig - han klarer ikke engang stenge lokket på fryseren. Han ser åpenbart ikke hjemmet som sitt hjem og sitt ansvar. (Jeg ser for meg en fyr som må bli påmint om å tørke av seg på dørmatta eller skylle ned i do også.) Han har en 12-årings modenhet og ansvarsfølelse, så et løp hos terapeuten vil nok være dødfødt.

Jeg var i et samliv med en mann som ikke klarte å regne ut hva "halvparten" av husarbeidet betydde. Eneste argument jeg kunne bruke som til dels funka, var replikken "Jaså? Jeg ser du ikke syns jeg har nok å gjøre, siden du sørger for at jeg får mer arbeid?" Det var ikke så ofte jeg fyrte den av, men når han påførte meg mer strev ved å f eks gå inn på sølete joggesko, grise ut gulvet, legge svett joggetøy alle andre steder enn på vaskerommet og etter dusjen, slenge våte håndklær på tilsvarende feil plasser. Da hendte det at han banna litt og deretter samla opp etter seg.

Men jeg er ikke sammen med han mer. Folk som ikke klarer å se andres behov fordi de har mer enn nok med sine egne er dårlige nærpersoner å ha tette relasjoner med. På alle vis du kan tenke deg.

Skrevet

Sett opp plikter! Dere skal begge gjøre forskjellige ting. Og om han hiver fra se; dra han med og be han plukke opp. Blir et helvetes slit, men dere trenger forandring.

Anonymous poster hash: 6a6a3...698
Skrevet

Forholdet meg til sengevætingen, da jeg vet hvor energitappende og irriterende det er i hverdagen. Vi prøvde også å venne vår 5-åring av med nattableier, men det var som du beskriver, vått hver morgen og en masse vaskearbeid. For at det ikke skulle ta livet av oss som familie, så ga jeg opp prosjektet. Det har nemlig med at årsaken til sengevætingen ikke er noe barnet kan kontrollere, om det både er arvelig og hormonelt styrt, så sengen vil uansett bli våt. Vi kjøpte Up&go-bleier, som vi kaller "nattatruser", og skryter heller masse og viser takknemlighet hver gang den er tørr på morgenen. Og fra å være våt hver morgen, så er den nå heller tørr de fleste morgenene. Hun er nå noen måneder unna 7 år, og jeg synes det er trist at hun må bruke bleier om natten, men det er tross alt bedre enn alternativet. :)

Når det gjelder den store ungen din, så ønsker jeg deg lykke til. Høres slitsomt ut. :)

Hilsen en med en mann som bare absolutt ikke klarer å lukke døra ut til yttergangen (hvor det er iskaldt og trekk), og som ikke har slukket alle lys når han sier han har det før han legger seg, slik at jeg alltid må ta en ekstra runde etter han. :D

Anonymous poster hash: 31f43...17b
Skrevet

Hadde en sånn mann (ekstra unge..) i 7 år.. de blir ALDRI voksne (prøve å ikke ta alle under en kam, men dette var hvertfall et håpløst tilfelle)

har 2 barn med han, og er over 6 år siden jeg flyttet ut.

nå er det moren hans som er der og vasker og tøy hus i ny og ne...

jeg prøvde iherdig alle forsøk.. lot være å vaske hans sine klær++ slik at hans rot gikk mest ut over han.. men ble til slutt pinlig å dra i selskaper med en gubbe meed vrengte underbukser (satt på spissen...)

velvel.. jeg mener alle bør prøve familie rådgiving/terapi som siste utvei, så gjør det før du tar et bestemt valg

Anonymous poster hash: a9ddc...e1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...