Gå til innhold

Farlig å løfte når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det ikke er bra altså, men kan det være "farlig"? Skulle løfte min sovende jente på 20 kg ut av bilen idag og kjente stikninger i mageregionen ( ikke livmoren). Hun måtte pent gå selv! Er 22 uker på vei

Anonymous poster hash: c84fb...8f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få morkakeløsning.

Anonymous poster hash: 1a102...a35

Skrevet

Man skal jo være forsiktig med tunge løft, samtidig så skal kroppen klare det man er vant til å løfte.. Det som er fint er at kroppen sier ifra, og da vet man at man må ta det med ro. :) Stikninger i livmoren kan være helt normalt da.

Anonymous poster hash: c9e08...9a3
Skrevet

Hvis du ikke føler ubehag og løfter riktig går det helt fint.

De som har mange SA bak seg oppfordres ofte til å være litt mer forsiktige med fysiske anstrengelser i starten.

Er ikke slik at man ikke kan bare handleposene selv som mange tror.

Lytt til kroppen din. Jeg løfter jentene mine ofte, på hhv 13 og 18kg, er 31 uker på vei. Aldri ubehagelig.

Skal MYE til for at morkaken løsner pga løft.

Anonymous poster hash: 485c4...22d

Skrevet

"ikke er bra?"

Hvordan klarte de seg før i tiden?

Det er TULL at gravide ikke kan løfte! Hysteri!

Løft det du er vant til å løfte, så går det greit.

Anonymous poster hash: 5fd9a...989
Skrevet

Får fint å løfte uten å overanstrenge seg. Da jeg var 9 uker på vei, var vi midt i flyttesjau. Stresset og løftet tyngre enn jeg burde. Fikk da en blødning som sannsynligvis var følgene av dette. Det var kroppen som sa ifra at nå var det nok. Men det gikk bra! Og babyen er nå en helt perfekt 6 åring :)

Anonymous poster hash: b7cf8...7d8

Skrevet

Det er vel lenge siden man sluttet å si at gravide ikke skal løfte.

Jeg har løftet vekter, flyttelass, barn og alt annet jeg normalt er i stand til å løfte. Har snakket med lege på forhånd så gambler ikke akkurat. Nå har ikke jeg noen historie som tilsier spesielle hensyn vel å merke, men friske gravide kan gjøre det meste.

Tidligere trodde man også at gravide ikke burde trene, men det skjer ting:)

Anonymous poster hash: a47cb...108

Skrevet

Ikke farlig og løfte hvis det ikke veier over 15kg,da bør du være forsiktig :)

Skrevet

"ikke er bra?"

Før i tiden var vel død i mors mage, dødfødsler, plutselig sykdom/skader hos den gravide mye mer utbredt enn i dag. Samtidig som før i tiden fødte man i skauen uten keisersnitt eller kvalifisert medisinsk hjelp, og det var mange som døde under fødsel eller i barsel, både mor og barn. Du mener at alt man har gjort før i tiden fordi man ikke hadde mulighet til annet eller ikke visste bedre, skal man fortsette med?

Anonymous poster hash: a9887...df4

Skrevet

"ikke er bra?"

Om man ser overlevelse da i forhold til nå, så får du forklaringen ;)

Jeg selv kunne ikke løfte mer enn maks 10 kg, da fikk jeg blødninger og store smerter i magen. Det kommer litt an på mye egentlig, lytt til kroppen din HI, du fikk smerter, det kan være kroppen som sier ifra at du ikke kan gjøre det, om du enda har smerter, så kontakt jordmor/føden for en sjekk, så du er på den sikre siden. Ta forholds regler.

Anonymous poster hash: eb34e...315

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...