Gå til innhold

Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren er en del hos hans foreldre. De er fantastiske svigerforeldre på alle mulige måter og hjelper gjerne til med ting når vi spør om det. 

Det er bare en ting som plager meg(oss). Samboeren min har vært sammen med tre jenter før han møtte meg. Dette var ganske korte forhold som han selv avsluttet fordi han var lei. Problemet er at hele familien hans har disse eksene på facebook og snakker med/møter de regelmessig, selv om det er over 2 år siden det ble slutt med den forrige. De forteller meg selvsagt at jeg er det beste som har hendt sønnen deres osv, men samtidig får jeg et inntrykk av at de henger igjen i fortiden.

Både jeg og samboer har prøvd å snakke med de da han er ganske lei. Han snakker aldri med eksene sine og vil ikke ha noe med de å gjøre, men han føler at han gjentatte ganger blir minnet på de av foreldrene sine. Jeg syns også det er ganske slitsomt og respektløst når de plutselig under middagen kan si ting som "Jeg møtte XXXX idag på butikken. Hun ser jo helt fantastisk ut! Hun gjør det godt i jobben nå, osv..". 

Er det dumt av meg å reagere på dette? Og hva gjør jeg? Har som sagt prøvd å snakke med de, men det virker ikke som om det går helt inn. 

Anonymous poster hash: c4a36...bfe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor hadde slike tendenser ift en av mine ekser. Ble jo minnet på han hele tiden, og det var ikke noe morsomt. Vi skiltes uten vonde følelser mellom oss, og vi brydde oss om hverandre, men vi var bare ikke rett for hverandre. Jeg ønsket ikke å bli minnet om ham hele tiden, prøvde å si fra på vanlig måte til min mor. Det fungerte ikke i det hele tatt. Til slutt må jeg si fra veldig   t y d e l i g   for at hun skulle forstå det.

Jeg sa at han var en EKS, dvs, en person som på ingen måte lenger var en del av mitt liv, at det var helt greit at hun hadde kontakt med ham om hun følte for det, men at det i så fall var et forhold mellom hun og ham, og ikke noe jeg ønsket å høre noe særlig om!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Og at hun hadde det med å respektere meg og mine valg.

Men altså, min mor er ikke helt god på alle måter, så med henne hjelper det som regel ikke med vanlig dialog.

Jeg synes dere skal si fra igjen. Si at det er greit at foreldrene hans har kontakt med disse jentene/damene, men at det er et forhold mellom dem, og ikke noe det er naturlig eller ønskelig å involvere dere i.

Si tydelig at dere ikke har behov eller ønske om å høre noe mer om disse damene. Samboeren din bør også si tydelig fra om at det kanskje bare er tankeløshet fra deres side, men at det egentlig er respektløst overfor både ham og deg.

Og hvis de ikke gir seg med det så ville jeg spurt hvordan moren hans ville likt å stadig bli oppdatert om hvor fantastisk alle andre damer faren har ligget med har det. Og så snu på det, hvordan faren ville likt det om konas alle tidligere elskere stadig ble diskutert rundt familiemiddagsbordet....

Hvis dette er jenter/damer som de har fulgt siden barndom/tenårene, så kan man jo forstå at de bryr seg om dem, men likevel så burde de greie å ikke diskutere disse damene overfor sin sønn og deg.

Hvis de ikke greier å endre seg, så får dere se hva dere velger å gjøre.

Tross alt er det DEG mannen har valgt, det er DEG han ønsker å dele livet med - ikke disse damene som foreldrene stadig trekker frem som uønskede spøkelser.

Kanskje spørre dem direkte en gang de kommer med slike opplysninger: "Vil dere komme med stadige oppdateringer om xx (deg, HI) hvis det blir slutt mellom oss også?? Hvordan tror dere det vil føles for neste dame??"

Jeg tror ikke foreldrene gjør det ut av vrangvilje, mer veldig, veldig ubetenksomt av dem.

Anonymous poster hash: 50019...111
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på dette. Hvis det plager deg så syns jeg du burde jobbe med deg selv. Men hvis det plager samboeren din så burde han si i fra klart og tydelig. Dette er jenter han har hatt følelser for og brydd seg om. Kan forstå at det ikke er så kult å bli minnet på de støtt og stadig.

Anonymous poster hash: 1f9ef...1da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...