Gå til innhold

babyen ramler....

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har babyen lært å sette seg opp selv, lærte denne for noen uker siden... Han har også reist seg opp et par ganger etter sofaen o.l. (men da har vi vært der og støttet han.. siden han ikke står stødig i det hele tatt.) 

Han sitter egentlig stødig, men blir av og til engasjert og veiver mye eller noe og har flere ganger ramlet bakover og falt med bakhodet rett i gulvet.. 

Jeg sitter jo ofte med han, og følger alltid med om han skal prøve å reise seg etter noe, men selv om jeg følger med så rekker jeg jo ikke ta i mot han når han plutselig ramler bakover...

Han griner ikke lenge, kanskje 15 sek.... og så virker han helt fin igjen... 

Hva gjør dere når babyen lærer seg å sette seg opp, og reise seg opp?

Er det farlig om han ramler og slår hodet?? (han har altså bare ramlet fra sittestilling, siden jeg alltid sitter bak han når han skal reise seg opp foreløpig)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? Kanskje det er litt tidlig for ham å sitte? 

Anonymous poster hash: 7727c...913
Skrevet

Mine satt stort sett på en sånn treningsmatte på den tiden. Hvis vi var borte, satt jeg alltid bak dem.

Skrevet

Han er 9 mnd, så IKKE tidlig egentlig nei :) 

Og han setter seg jo opp selv, så ikke så mye å gjøre...

Skrevet

Mine satt stort sett på en sånn treningsmatte på den tiden. Hvis vi var borte, satt jeg alltid bak dem.

Vi har en sånn treningsmatte, men den krabber han jo bare av...... Liker seg ikke der....

Skrevet

Treningsmatter er fine. Men du kan ikke være der og ta imot ham hele tiden. Det er ikke farlig normalt sett at de faller, de lærer temmelig fort at det er vondt, og vil forbedre motorikken.

Skrevet

Jeg tok dem i mot hvis jeg var i nærheten. Det eneste jeg passet på å hele tiden være i nærheten av, var når han ene begynte å dra seg opp etter bordet, lenge før han hadde styrke i beina til å stå eller styrke i armene til å bli hengende der noe særlig lenge. Han slo haka i bordet noen ganger og det var ikke godt...

Anonymous poster hash: 044ed...cc8
Skrevet

Treningsmatter er fine. Men du kan ikke være der og ta imot ham hele tiden. Det er ikke farlig normalt sett at de faller, de lærer temmelig fort at det er vondt, og vil forbedre motorikken.

Takk for svar! Ja jeg ser jo flere ganger nå at han holder på å falle, men klarer å finne balansen igjen... 

Har deres barn falt og slått hodet? Eller er det meg som ikke passer godt nok på??

Skrevet

Jeg tok dem i mot hvis jeg var i nærheten. Det eneste jeg passet på å hele tiden være i nærheten av, var når han ene begynte å dra seg opp etter bordet, lenge før han hadde styrke i beina til å stå eller styrke i armene til å bli hengende der noe særlig lenge. Han slo haka i bordet noen ganger og det var ikke godt...

Anonymous poster hash: 044ed...cc8

Ja jeg er der alltid hvis jeg ser han kryper bort til noe han vil klatre på.. Men når han bare sitter midt på gulvet  så hadde det jo vært greit å kunne hengt opp vasken eller noe samtidig som jeg følger med... I og med at han faktisk stort sett ikke ramler...

Huff føler meg bare så dårlig de gangene han faller... Stakkars lille gutt... Da tenker jeg at jeg burde sitte rett bak han konstant.. :P

Skrevet

Det går nok fint, så lenge han ikke ramler gjentatte ganger på steinharde betonggulv. Tregulv er jo ganske myke relativt sett, er vel det de fleste har i stua. Det sies at så lenge de faller fra egen høyde, så går det fint. Husker da sønnen min begynte å reise seg, han ramlet så ut av det blå at jeg noen ganger ikke fikk tatt han før han gikk i gulvet. Gikk helt fint.

Skrevet

Så lenge han sitter i ro kan du vel legge puter rundt ham?

Anonymous poster hash: 1b006...bbd

Skrevet

Etter at de lærte å sette seg opp og reise seg selv har det blitt noen knall og fall, det er ikke mulig for meg å være konstant ved deres side... Ja, de får jo vondt, men med litt trøst, så er det over på 5-10 sekunder, og de har vært og er i full fart igjen :) Alle barn vil dunke hodet i gulvet en eller annen gang, som regel flere mens de er små, men så lenge det er fra deres egen høyde, og spesielt på parkett, laminat og andre "myke" gulv går det helt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...