Gå til innhold

Skomakergata

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt seriøst, tror dere at Skomakergata hadde slått an hos dagens barn?

Det er jo ikke til å stikke under en stol at dette er vår generasjons julekalender og at den er fryktelig utdatert, både språkmessig og humormessig! Husker den gikk igjen for noen år siden, jeg gledet meg voldsomt, men ble sååå skuffet over hvordan den var i forhold til hvordan jeg husker den.

Jeg syns vi skal holde denne i hjertet som et godt minne, og ikke syte over at den ikke blir sendt i disse dager. 

Anonymous poster hash: 12944...ff2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte Skomakergata til datteren min (les: underforstått til meg selv;) ) i første kalandergave.

Hun åpnet den og var SVÆRT skeptisk. En gammel mann, liksom, og hva er en skomaker?. Hun er 3 år.

Satte den på og hun virret rundt i stua. "Jeg hørte noe", sier skomaker Andersen. Da stoppet hun å virre. "Kan han høre meg, mamma?" Jeg sier at jeg tror det og når skomaker Andersen er helt nær skjermen og sier "næmmen er det deg som er kommet på besøk" så var hun solgt :) Hun satt som et lys foran tv og var helt oppslukt. Tenk at han snakket til henne :)

Hun ser en episode hver dag. Stine er helten og Jon Blund er magisk for han har tryllstøv som får alle barna til å sove.

Hadde aldri trodd hun skulle like det, men hun er helt fasinert og lurer fælt på hvor babyen som eier de små skoene er.

Anonymous poster hash: 71012...250
Skrevet

Jeg husker at Skomakergata var så ufattelig kjedelig når jeg var liten på 90tallet.. Tror neppe at min 3åring hadde likt det. Husker at det var mamma som var mest begeistret for Skomakergata.. Haha, er jo tradisjon det og da. :P

Anonymous poster hash: f6ee8...9f6
Skrevet

Har en fireåring som elsker skomakergata like mye i år som i fjor

Anonymous poster hash: 1cb8f...c78

Skrevet

Tvilar litt. Saknar Teodors julekalender, men trur kanskje også den er betre i hukommelsen enn i eit gjensyn.

Skrevet

Vår 5 åring elsker faktisk Skomakergata! :-) Jul i svingen derimot.... GØRR! :-)

Skrevet

Jeg har vist noen episoder fra YouTube til barna mine, og de likte den. Men jeg synes den var utrolig kjedelig og saktegående når jeg så den igjen nå... Verden endrer seg, jeg elsket denne serien når jeg var liten, men tempo og alt har endret seg, og dagens barn har andre interesser. Som sagt likte mine barn dem nå, men når de blir eldre (eldste er fire år nå) tror jeg de kommer til å synes den er kjedelig.

Så jeg er helt enig med deg, hi. :)

Skrevet

Vår 5 åring elsker faktisk Skomakergata! :-) Jul i svingen derimot.... GØRR! :-)

Samme her. 5,5 åringen elsker å se på Jul i Skomakergata. Men Jul i Svinger vil han ikke se.

Hvis han får pepperkaker og gløgg og vi setter på Jul i Skomakergata er han i en helt annen verden. Nytter ikke å snakke til ham.

Skrevet

Vår fireåring liker ikke Jul i svingen, så han ser en episode med skomakeren på DVD hver kveld i stedet og han liker den godt!

Anonymous poster hash: e7740...dc2

Skrevet (endret)

Jeg elsker den, gubben elsker den, eldstemann etterlyser den hvert år og minsten følger med mens han spiser i alle fall :)  Så en hit her i huset.

Endret av IreneUtålmodig
Skrevet

Så den her om dagen. Og skjønner at den ikke passer til dagens barn. En gammel mann som sitter å snakker lenge om gangen. Tror kanskje de aller minste vil like den, men ikke større barn. Mye har skjedd siden den ble laget ;) Men har selv mange gode minner til den :)

Anonymous poster hash: 3a5a1...e44
Skrevet

Vi ser den for tredje år på rad, både barnehagegutten og skolejenta sitter stille som mus og følger med :-)

Anonymous poster hash: 5b4d7...565

Skrevet

Jentungen elsker den ;) Tror den passer kjempebra for små barn for å være helt ærlig. De mer større finner den nok kjedelig og vi voksnebarn elsker den jo og ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...