Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #1 Skrevet 12. desember 2013 Min samboer har over en periode nå vært veldig ustabil. Han har søkt hjelp hos fastlegen og vært der en gang. Han fikk snakke men fikk ikke da tilbud om medisiner eller psykolog. De skulle bare avvente. Jeg synes han bare blir verre og han terroriserer meg her hjemme og viser voldelige tendenser mot andre. Han har ny legetime snart men jeg er redd han ikke formidler alvorligheten i problemene. Kan jeg kontakte fastlegen hans å formidle min bekymring uten at samboer må få vite at jeg har ringt? Anonymous poster hash: 49224...a03
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2013 #2 Skrevet 12. desember 2013 Ja det kan du. Legen må bare Hilde sin taushetsplikt overfor mannen din, så han kan ikke gi deg opplysninger. Vi gjorde det samme her i forrige med et fam.medlem. Anonymous poster hash: e0c6a...741
Niccolina Skrevet 12. desember 2013 #3 Skrevet 12. desember 2013 Hei. Jeg er selv i et forhold med en alvorlig psykisk syk mann. Da det startet i sommer var bortsett fra fastlege, det som ble koblet inn en akutt enhet fra fylkeskommunen. De tok hjemmebesøk og vurdering og samtaler med oss, og jeg kunne ringe dit når det var nødvendig. Du har rett til å be om å få en samtale med fastlegen hans på egenhånd, for å gi ditt syn på dette. Det er svært sannsynlig at veldig mye ikke kommer frem når han har samtaler alene med fastlegen. Spør også om du kan få lov å være med på samtale, da du er alvorlig bekymret for han. Her må du huske på at dine observasjoner og oppfatning av han er svært verdifull, fordi det er du som lever med han og ser han hver eneste dag. Eventuelt ring legevakten og be om hjelp, de loggfører så de har historikken når du ringer. Jeg merker jeg blir bekymret for deg.. Hvordan oppfører han seg mot deg? Truer eller slår han deg? Kaster han ting eller kjefter/roper..? Jeg vil svært gjerne høre hvordan dette går med deg, jeg vet hvilket helvete det er... Stooooor klem fra meg <3 PS. Send gjerne en pm om du ikke vil utbrodere her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå