Gå til innhold

...og DERR tok julestresset meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som har vært rolig som ei katte under ovnen helt til nå, og tenkt at jeg har goood tid, alt ordner seg til jul, for det er jo lenge til jul, og jeg har stålkontroll. STÅLkontroll. Nemlig.

Så smuldrer det.

Først får jeg beskjed om at de bildene jeg har bestilt i julegaver, og som jeg skulle hente i dag, ikke var bestilt allikevel, for fotografen og jeg har misforstått hverandre, så ringer svoger'n og vil utveksle gaver i morra, men da virker faen skjære meg ikke gavekortbestillinga på amazon, og det var det eneste som gjenstod av gaver til den sida av slekta, og nå kjenner jeg at bihulebetennelse og feber kommer krypende. Dette har jeg ikke tid til! Eller lyst til! Vil ikke, vil ikke, vil ikke bli syk! Dessuten skal jeg strikke et halvt skjerf til i hullmønster, og det er jeg ikke sikker på at feberfantasimønster blir like pent som resten. Og nå kom det melding fra svigermor om gaveutveksling på fredag, og hun skal selvfølgelig få et av de tidligere nevnte fotografbildene som ikke er ferdige enda, og som kanskje ikke blir ferdige til jul. Argh!

Kan noen spole meg til lillejulaftenskvelden, der alt på magisk vis er ferdig, huset er pyntet og vakkert, julematen er klar og i hus og alle gaver er fordelt, og jeg er frisk og kan krølle meg sammen i sofakroken med rødvin og vente på hovmesteren og grevinnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare  nevne det med gavekort, som et alternativ der har du spendon-kort med en sum du bestemmer selv, og som kan brukes på alle steder og nettsteder som tar visa. Det er basically et forhåndsbetalt visakort som gjelder over hele verden, jeg vil gjette også på amazon. Kjøpes på narvesen eller 7/11. 

Ellers ønsker jeg deg god bedring, håper det ordner seg med bildene! I verste fall kan du kanskje også der si at det har skjedd en feil, gi et pent kort og en blomst eller lignende og si at gaven er underveis, men pga misforståelser har den blitt forsinket? Jeg gjorde dette et år, og da gaven faktisk kom på nyåret så ble den veldig godt mottatt :) 

Det meste ordner seg, men at det blir overveldende når det står på, og man får oppleve uttrykket "en ulykke skjer sjelden alene" i praksis, er ingen overdrivelse. 

Håper du finner ro i sjela og løsninger på problemene. Husk god, varm te med honning, og gjerne en paracet eller to før sengetid for å lette på trykket så du får sove. Søvnmangel gjør ingen godt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...