Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #1 Skrevet 11. desember 2013 Jeg og samboer diskuterer stadig vekk angående bilsete til barnet (etterhvert barna) vårt. Jeg syns det er viktig at det er et sete som har fått høy score på tester, og legger heller litt mer penger i det fordi jeg synes sikkerhet er viktigere enn penger. Min samboer er ikke uenig i at sikkerhet er betyr mer enn penger, men han mener at så lenge et sete er godkjent er det bra nok, og da er det ikke så nøye om det er best i test. Vi arvet et sete da vi fikk barn, vi venter nå et nytt barn og jeg vil gjerne ha et nytt (nyere) sete da det vi arvet nå er blitt 8 år gammelt. Samboeren mener at det bare er tull at et sete blir for gammelt, og at plastikk og alt holder seg godt nok til at det kan brukes lengre. Jeg skjønner ikke at han ikke klarer å se hva jeg mener, jeg syns det er mye bedre og være på den sikre siden, akkurat sikkerhet setter jeg ganske høyt og blir litt frustert når jeg føler jeg må forsvare at vi bør kjøpe nytt sete! Er det bare jeg som er vanskelig her? Bør jeg være mindre pirkete? Anonymous poster hash: c05d1...f9a
*Yuna* Skrevet 11. desember 2013 #2 Skrevet 11. desember 2013 (endret) Syns ikke du er vrang i det hele tatt Jeg er også supernøye på bilsikring. Endret 11. desember 2013 av *Yuna*
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #3 Skrevet 11. desember 2013 8 år er altfor gammelt! Du er ikke vrang, han er helt på jordet! Jeg ville firet litt på kravet til best i test osv for å få gjennom å kjøpe nytt, et nytt hvilket som helst godkjent sete er mye bedre enn et som er 8 år gammelt. Anonymous poster hash: 6485f...590
Gjest Skrevet 11. desember 2013 #4 Skrevet 11. desember 2013 Du er absolutt ikke vrang. Blir som jeg skulle ha brukt det gamle setet etter 13 åringen på min 1 1/2 åring nå. Det er fremdeles godkjent.... men...... Bilsikring er viktig!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #5 Skrevet 11. desember 2013 Ikke vrang! Bilsikring skal man ikke ta lett på, en biltur er faktisk noe av det farligste man gjør. Hvis ikke man kan ofre noen tusenlapper for å sikre det kjæreste man har, så skjønner jeg ingenting! Jeg hadde kjøpt ny bilstol om jeg var deg, mannen kunne sagt hva han ville. Anonymous poster hash: b0569...f5e
valkyrien Skrevet 11. desember 2013 #6 Skrevet 11. desember 2013 Du er ikke vrang nei. Hadde vi hatt den situasjonen her i huset, så hadde jeg gått og kjøpt nye seter på egenhånd.
Mars17 Skrevet 11. desember 2013 #7 Skrevet 11. desember 2013 Se på denne siden nede til venstre, skjekkliste for kjøp og montering: http://www.klikk.no/hvordantv/foreldre/barnogbilsikring/article501148.ece " K jøpe brukt sete? Vær sikker på at setet ikke har vært i kollisjon eller blitt skadet. Pass også på at bruksanvisningen følger med, og kontroller at sømmer, belter og låser er intakt. Uansett bør ikke utstyret være eldre enn fem år gammelt.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #8 Skrevet 11. desember 2013 Kan du ikke bare kjøpe et sete da? Dersom jeg vil ha noe til barna, kjøper jeg det. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 81d2d...ef2
Major HotLips Houlihan Skrevet 11. desember 2013 #9 Skrevet 11. desember 2013 Det er ikke anbefalt å bruke seter som er eldre enn 6 år, så du er ikke vrang nei. Mannen din derimot....
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #10 Skrevet 11. desember 2013 Takk for medhold Jeg kommer såklart til å kjøpe et nytt sete uansett hva han mener og sier, skal vise han denne siden her, så han ser at jeg ikke er den eneste og at det faktisk er noe i det jeg argumenterer for! Anonymous poster hash: c05d1...f9a
Steget Skrevet 11. desember 2013 #11 Skrevet 11. desember 2013 Er det noe som jeg kjøper nytt, så er det bilsete. det er ikke verdt å risikere noe! det meste annet kan arves, men ikke bilseter. det trenger ikke å være best i test, men må ha kommet godt ut i test og passe bra i vår bil. et 8 år gammelt sete skal ingen sitte i, det er for gammelt. les på trygg trafikk og naf.
Von Hertelhofen Skrevet 11. desember 2013 #13 Skrevet 11. desember 2013 Må det diskuteres så mye da? Det er vel bare til å kjøpe ett nytt ett, mannen din trenger vel ikke være med i butikken. Jeg ville ikke brukt et sete som var 8 år gammelt.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2013 #14 Skrevet 11. desember 2013 Må det diskuteres så mye da? Det er vel bare til å kjøpe ett nytt ett, mannen din trenger vel ikke være med i butikken. Jeg ville ikke brukt et sete som var 8 år gammelt. Skulle gjerne latt være å diskutere jeg, ikke jeg som tar det opp gang på gang.. Sete kjøper jeg uansett, men blir lei av å diskutere det, og måtte bare høre om jeg kanskje tok feil og var litt fir pirkete siden han aldri skjønner mine argumenter.. Anonymous poster hash: c05d1...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå