Gå til innhold

Jeg kan ikke fordra travle dager...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker dårlig slike dager som dette hvor alt gå i ett...

Tidlig opp, gjøre alle klar til å dra ut dørene kl 07:30, jobbe, komme hjem og forte meg å lage middag, hjelpe ungene med lekser, ut på aktivieter e.l (i dag var det lysfest på skolen), rett hjem å gjøre ferdig lekser, lage kveldsmat og så få ungene i seng og nå kl 21 kan jeg endelig sette meg litt nedpå før jeg må gjøre klart alt til i morgen tidlig igjen...

Kjenner at jeg liker absolutt best de dagene vi ikke skal ut på ettermiddagen og aller helst også de dagene jeg har fri slik at ungene kan komme hjem tidlig og middag og lekser blir tidlig ferdig og det fortsatt er kveld igjen...

Hvor travle hverdager har dere? Går det i ett hele dagen?

Anonymous poster hash: bbb18...36a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte uker er vi ute på ettermiddagen så mye som 3-4 av 5 hverdager, og da kjenner jeg at jeg blir helt matt. Man ser det best på huset - vi er bare innom for å rote før vi fyker ut igjen.

Det er fotball en gang i uken, og besøk til foreldrene mine som regel en gang i uken.

Denne uka var vi på dugnad mandag og tirsdag, i dag var jeg ute på teater. I morgen er det juleavslutning på sfo. PÅ fredag skal mannen og jeg på kino på ettermiddagen (for første gang på 1,5 år), lørdag skal mannen på julebord på kvelden og vi skal handle og får besøk på dagen. søndag er det julelunsj først og bursdag etterpå, mandag er det atter en bursdag, tirsdag er det juleavslutning på skolen pluss foreldrefrokost i barnehagen.

Puh :)

Anonymous poster hash: 60b50...c82
Skrevet

Velkommen til virkeligheten! 

De kveldene jeg ikke sitter hjemme og jobber etter å først ha vært på jobben, er det som regel møter og andre arrangementer. Helgene går også til jobbing og diverse arrangementer, bursdager o.l. Og ja, jeg jobber fullt, og vel så det, det gjør mannen i huset også. Det vises på huset at vi sjelden er her og har overskudd til å rydde...

Anonymous poster hash: 1bf31...0d8
Skrevet

høhø vi fikk 3 barn på mindre enn 3 år, og her er det full guffe 24/7 ... hater det også.

drømmen er egenltig at jeg kunne slippe å jobbe, bare ta meg av hus og barn. men det har vi ikke økonomi til. 

Skrevet

Slik har vi det ofte. Idag har jeg hatt fri fra jobb, som jeg sa på jobb så har jeg fri fra jobb men absolutt ikke fri fra familien as.

Dagen startet med at vi forsov oss. Mannen rakk akkurat hjem for å kjøre ungene på skolen slik at de rakk den.

Han glemte jo sefølgeøig noe på jobb, så han måtte tilbake for å hente det før han stupte i seng. Jeg har ryddet, ser at jeg har jobbet to kveldsvakter og mannen nattevakter samt st han har kjørt unger hit og dit de få timene han har vært våken på kvelden.

Ungene hadde kort dag, og idag var det samvær med faren deres. De skulle da på julegaveshopping (han har kun samvær under oppsyn) så jeg brukte anledningen til å få ordnet mye som måtte gjøres i byen siden jeg jobber nesten bare kveldsvakter omdagen og ikke kjører bil.

Hjem og ordne ett barn som skulle i bursdag, pakke inn gaven. Pakke inn gavene som hun andre skal ha med seg i bursdageri helga. Fått ryddet på plass gavene jeg har fått kjøpt, slik at jeg får pakket inn og ordnet det en dag.

Sendte ett barn i bursdag. Jeg og andre barnet dro på skolen for å møte endel av korpset siden de skulle spille på en håndballkamp. Der har jeg sitti en stund, siden jeg var eneste som hadde mulighet som voksen til å være med de.

Hjem, ordne middag, fikse alt som må ordnes til skolen i morgen.

Mannen dro avgårde med sitt ene barn som skulle leveres hos moren før han skulle på jobb. Han har vært hos dyrlegen med barnet idag (ville vist være med når bestemors hund ble avlivet) Etterpå var det julekonsert med barnet og grøtfest.

Siste ungen har jeg ikke sett idag, men regner med mannen har full kontroll der.

Fridager er deilig!!! Eller ikke..... Huset ser foresten bombet ut igjen ser jeg nå.

Anonymous poster hash: 6c174...3bb

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jada. Nå har jeg permisjon, men dagene blir ikke noe bedre av den grunn!

Når jeg jobbet og de to andre hadde sine aktiviteter var vi hjemme 16, ute av døra igjen 16.30, hjemme 19 og alt som hører med da.... mandag til torsdag. Fredag var stort sett ledig, og helga gikk med i et stort sukk.

Jeg er drittlei av at det alltid er noe å rekke! Aldri en dag som bare går rolig for seg. Unger skal avgårde, en kommer hjem, minste må mates, midterste må hentes, middag må lages, lekser, aktiviteter, bursdags. ......lista er lang!! Gruer meg til permisjon er over!

Skrevet

Derfor får mine unger kun delta på en aktivitet hver! Jeg vil ikke ha det sånn. Jeg tror ikke ungene har godt av det heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...