Gå til innhold

hvem er det som skal ordne lag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mora mi blir 50 neste uke . hun har 3 jenter og ingen av oss har hørt noe i fbm noe lag. er det den nye gubben hennes som " har det ansvaret" eller er det normalt et ungene arrangerer? vi bor spredt i landet og hu ene er høygravid. Ikke har vi noen god kontakt med mora våres heller.. men ble brått litt usikker, kanskje sitter hun å venter på at vi skal invitere?

Anonymous poster hash: 35860...db5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker vel at ingen spesielt har ansvaret og særlig om dere ikke er så tett med mye kontakt så kan hun ikke forvente at dere steller i stand noe?! Mine foreldre er veldig sosiale og har hatt fest til alle sine runde dager; 30, 40 og 50 som de har arrangert og invitert til selv. Da de fylte 60 for et par år siden spanderte de tur på meg, søstern med partnere og vår baby til Mallorca 1 uke, super ordning for alle synes jeg! ;) 

Jeg og søstern bestilte hotellsuite nå da de hadde 40 års bryllupsdag som en gave og overraskelse, det likte de godt. Nå er vi en typisk "A4" familie da med gode bånd og fin kontakt. Om jeg var deg ville jeg ikke bekymret meg for mye, eventuelt kontaktet hennes mann for å forhøre deg hva han har tenkt....

Skrevet

Jeg syntes en frisk 50 åring kan ordne lag selv. De virkelig gamle og trøtte kan nok trenge mer hjelp.

Anonymous poster hash: 77c9d...8f4

Skrevet

Jeg er vant med at folk ordner sånt selv.  Men det har jo blitt veldig populært med overraskelseselskap, så det er vel en fare for at noen sitter der og venter på at andre skal ordne opp.

Anonymous poster hash: e46c6...5c8
Skrevet

Ok, takk,. Siden jeg ikke har hørt noe i fbm bursdag, ble jeg brått nervøs for at hun venter på at vi jentene fikser lag. Men da lar jeg det ligge. Har i grunn ikke lyst til å stresse med det da vi som sagt ikke har så god kontakt. Får heller svinge innom med gaven på selve dagen ;)

Skrevet

Jeg har supersosiale foreldre som alltid trommer sammen masse mennesker til diverse anledninger. Sist ved deres 60-års feiring. Mine svigerforeldre, som ikke er fullt så sosiale, setter pris på litt drahjelp ved slike anledninger, og da har barn/svigerbarn bidratt med arrangement.

Anonymous poster hash: 22307...4fd
Skrevet

50 åringar flest plar ta initiativ til feiring sjølv.  Eg hadde vist interesse og spurt mor mi om korleis/når ho hadde tenkte å feire dagen, og om korleis eg kunne bidra.  Synes det er stusslig å forbigå 50 årsdagen til mor si utan å planlegge noko anna enn å stikke innom med ein presang, så eg ville kontakta mor mi og søskena mine og avtalt feks at ein kunne samlast til ei feiring til sommaren.  Med dette forutset eg at det er nokonlunde alminnelege forhold i familien din, og ikkje djupe og alvorlege ting som ligg til grunn for at de har lite kontakt.

Skrevet

Lag? Fotball-lag? Stafett-lag?

Anonymous poster hash: 6a825...903

Skrevet

Damelag og herrelag.

Skrevet

Dersom din mor ikke er av den supersosiale typen som ordner opp i slikt selv, ville jeg absolutt tatt initiativ.

Skrevet

Ja, det går jo an å høre om hun har planer. Hun selv er ikke så supersosial, men den nye mannen hennes er.

Skrevet

Somregel er det vel den som tar initiativ og har lyst som organiserer en feiring. Når min far fyllte 50 tok min søster affære og organiserte overraskelsesfest for ham (jeg bodde i utlandet) når min mor fyllte 50 ønsket hun ikke noe selskap, så hun spanderte en fantastisk 2 ukers ferie på meg og min søster sammen med henne.

Skrevet

Kan du ikke ringe mannen og spørre da?

Virker som det er bedre enn å spørre folk HER inne???

Anonymous poster hash: 76822...9de

Skrevet

Om man ønsker et lag organiserer man da vel det selv?!

Anonymous poster hash: 4bb18...cc2
Skrevet

joda, har avtalt å komme til henne på selve dagen. grunnen til at jeg spurte her var for å prøve å finne ut hva som var mest vanlig. hvem som arrangerer 50 års lag, om det var ungene til jubilanten, ektefellen eller jubilanten selv,. jeg har ikke greie på sånt ;)

Skrevet

Det er ingen fasit her, som du sikkert har skjønt. De som har lyst, tid og overskudd, ordner selskapet.

Skrevet

Jepp, og det var jo greit det. Tenkte kanskje det var en "rett" måte å gjøre det på, sånn som at man har med gave til vert når men blir bedt bort. Ville ikke dumme meg ut igjen som når jeg og flere andre ble bedt bort og jeg var den eneste som ikke hadde gave til vertinnen.. flaut. . så det er enkelte ting som er uskrevne manener eller hva jeg skal kalle det. tydeligvis ikke fått med meg alt sånt i oppveksten. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...