Gå til innhold

Hva har dere lært av å henge innpå her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lært ketchup-vitsen :D ganske unyttig, men...

Og hva gjenboere er :) tengte det var spøkelser eller leieboere :o

Anonymous poster hash: e0e34...280

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*tenkte

Skrevet

Jeg har lært at man bør passe på rettskrivingen sin, ellers får man virkelig høre det :P (tengte-tenkte)

Anonymous poster hash: d1003...d33
Skrevet

*tenkte

hehe, du var kjappere enn meg :P

Skrevet

Jeg har lært at man bør passe på rettskrivingen sin, ellers får man virkelig høre det :P (tengte-tenkte)

Kjente jeg ble litt svett når jeg så den skrivefeilen. Men kanskje det skal stå "trodde"?

Ikke vet jeg, men får sikkert høre det... :D

Skrevet

*tenkte

hehe, du var kjappere enn meg :P

Jeg er HI

Skrevet

Jeg har også lært ketshupvitsen og hva gjenboere er ;)

Og at det er mange som ser verden i svart/hvitt.

Jeg har lært at menn med zebratruser og knekk i knærne er grusomt skumle, og at man muligens ikke bør skrive innlegg her når man er godt nede i dr. losen-flaska.

Når man har opplevd noe opprivende og trist så kan man få enormt med støtte her, av hundrevis av ukjente mennesker.

Skrevet

At gallesåpe fra Clas Ohlson er helt genialt til å fjerne flekker med!

Også har jeg faktisk fått tips om rabattkoder på nettet. Har bl.a. kjøpt vinterjakke til halv pris og kjøpt et bilsete på tilbud. Også fått tips om barnehagevotter fra Nøstebarn som jeg er så utrolig fornøyd med! Så jeg har hatt mye nytte av å "henge innpå" her ;-)

Skrevet

Kjente jeg ble litt svett når jeg så den skrivefeilen. Men kanskje det skal stå "trodde"?

Ikke vet jeg, men får sikkert høre det... :D

Er det feil, så blir det nok snart rettet :P

Skrevet

At alt som skjer i verden er den hvite manns skyld.

At innvandring utelukkende er positivt.

At kjønnslemlestelse kun gjelder for jenter. På gutter kan man hakke ivei.

Skrivefeil er en dødssynd.

Anonymous poster hash: 0f489...7c6
Skrevet

Jeg har lært at man må melde alle som er litt utenfor "normalen" til barnevernet

At om man ikke ammer, så har man ikke prøvd godt nok

At hvis man spør om noe man burde kunne, så bør det påpekes av en eller annen

Lært meg forkortelser som : Hi,ts,dpo,ikm,pp

At honkle faktisk er et ord :P

At janteloven lever i beste velgående

At jeg skal ikke komme her og komme her

Og så har jeg lært en hel del om fotballfrue

I tillegg har jeg lært mye nyttig, fått mange gode råd og tips og snappet med meg et par supre oppskrifter på alt fra bakverk til tapasretter

Skrevet

Har lært at man fort kan bli et hode kortere.

At jorda ER flat.

At det finnes snille mennesker på nett også.

At det er et under at noen her inne klarer seg selv.

At det er gøy å være her når msn ikke har noe annet som skjer. :-)

Og selvsagt, pass deg for språkpolitiet. For Guds skyld. Ikke driv med orddelingsfeil.... :-)

Anonymous poster hash: f4816...c3a

Skrevet

Har også lært at det er flere enn meg som sier: "da er den gratis, da" når betjeningen ikke finner prislappen på varen! Det har jeg ikke sagt siden..

HI

Skrevet

Min tid på BIM har lært meg at det ikke er håp for menneskeheten.

Anonymous poster hash: b2573...733

Skrevet

At kvinner er mindre likestilt enn hva jeg trodde. Sjokkert over at så mange har så gammeldagse holdninger om hus heim og arbeid. Og tydelig ikke forstår at vi kun har hatt flere av de rettighetene vi har i omtrentlig 40 år, og at disse ikke nødvendigvis er en selvfølge. At kvinner forventer noe helt annet av andre kvinner enn menn, og at mange forventer å bli forsørget av mannen sin istedet for ansvar for egen økonomi. At disse gammeldagse holdningene sendes ned til neste generasjon.

Skrevet

At alt er mors feil og uansett hva du gjør er det mest sansynlig ikke godt nok! ;)

Skrevet

Hva er gjenboere? :P

Lært at det er mange skada her inne men også en del hyggelige

At sykt mange burde lese rettskriving før posting

At "er jeg gravid??" er et spørsmål som ikke er stilt for siste gang, og at svaret "kjøp graviditetstest" er et svar som må gjentas til det uendelige

At jeg (heldigvis) ikke er en hysterisk mor

At mange her inne har like god (tørr/dårlig) humor som meg :D

Anonymous poster hash: 312f1...57f

Skrevet

At terskelen for å "kaste mannen på hode og rævva ut" er rimelig lav. 

Skrevet

At det er ekstremt mange som ikke skjønner at de må ta en graviditets test for å finne ut om de er gravide, eventuelt dra til legen. Fantastisk mange som tror en person på nettet kan svare de på grunnlag av deres symptomjakt.

At damer er rimelig gal i hode når de skal begynne å planlegge barn. Dele med alle når de har mens, når de skal ha eggløsning. Paniske tendenser om hvor mange prøveperioder, og om man kanskje ble gravid denne gangen, eller kanskje denne gangen..Symptomer kanskje her og kanskje der. Legger opp prøveperiode lister for mnd i året osv. Jeg ble rett og slett sliten av å se det, må jo være en ekstremt stor stressfaktor for personene dette gjelder. huff 

Anonymous poster hash: 84574...236
Skrevet

At det fins folk som stadig finn det sannsynlig at dei er gravide til tross for mensen og negativ test. Og at ein er stygg om ein svarsr "nei" til vedkommande som spør om andre er einig i konklusjonen.

At det finst mange tøffelheltinner i norge.

At statistikkforståinga her inne er tilnærma ikkje-eksisterande (eg røyka i gravidoteten og barnet er friskt, ergo er det ikkje skadeleg).

Skrevet

At kvinner er mindre likestilt enn hva jeg trodde. Sjokkert over at så mange har så gammeldagse holdninger om hus heim og arbeid. Og tydelig ikke forstår at vi kun har hatt flere av de rettighetene vi har i omtrentlig 40 år, og at disse ikke nødvendigvis er en selvfølge. At kvinner forventer noe helt annet av andre kvinner enn menn, og at mange forventer å bli forsørget av mannen sin istedet for ansvar for egen økonomi. At disse gammeldagse holdningene sendes ned til neste generasjon.

Har en HELT annen oppfatning enn deg om dette. Her inne syns jeg man blir høvlet ned hvis man faktisk VIL prioritere tid med barna sine og ser viktigheten i å være mye med de... Man er KUN en bra mamma hvis man sender de i bhg 10 timer daglig, prioriterer seg selv, karrieren sin, trening osv. 

Anonymous poster hash: 568a5...651

Skrevet

Har en HELT annen oppfatning enn deg om dette. Her inne syns jeg man blir høvlet ned hvis man faktisk VIL prioritere tid med barna sine og ser viktigheten i å være mye med de... Man er KUN en bra mamma hvis man sender de i bhg 10 timer daglig, prioriterer seg selv, karrieren sin, trening osv. 

Anonymous poster hash: 568a5...651

Likestilling er ikke å bortprioritere ungene sine for mor. Det er å ikke bortprioritere ungene sine for noen av foreldrene. Mor og far kan dermed jobbe normalt, ikke masse overtid, man har gjerne ungene i barnehagen 9 - 3 da man bytter på å hente og levere, og begge er like deltagende i husarbeid, barn og ansvar for egen økonomi.

Man er ikke kald og kynisk karrieremamma fordi man velger å være likestilt og få mulighet til å trene.

Jeg trener normalt sett om morgenen, løper før ungene står opp i sekstida, kommer heim, tar en dusj og lager frokost mens mannen kler på de - så spiser vi sammen, før en av oss drar på jobb, den andre henter i barnehagen.

En går heim litt tidligere og henter barna, starter med middagen (som allerede er planlagt og klar), og den andre kommer når denne er på bordet - så spiser vi sammen og har ettermiddagen sammen. Denne går til husarbeid, lesing for barna, eventuelle ting vi finner på etc.

Deretter er det kveldsmat for de minste, som jeg gjerne lager, og så legger han dem og leser litt. De største ordner seg litt selv og har litt forskjellig å gjøre - men det er alltid en porsjon grøt igjen til de til kveldsmat.

Etter leggetid jobber vi gjerne litt på pc`ene istedet for å se tull på tv`n, vasker litt klær og sjekker hva man skal ha tenkt på til morgendagen.

Men man må kanskje kutte TV i stor grad, være god i planlegging, ha fleksible jobber som vi har og begge må bidra og jobbe sammen.

Vi har tre barn - venter nr. 4 -

Skrevet

At uansett hva man gjør som mamma, er man ikke bra nok, og det er alltid noen som sitter klar ved tastaturet for å hudflette matvanene dine, valget av bæresele, antall timer barnet er i barnehagen, navnevalget (!!), hvor lenge du ammet, osv osv osv.

Så jeg har vel kanskje lært at dette ikke er rett sted å spørre når jeg faktisk lurer på noe :P

Skrevet

Har lært at anonymknappen først og fremst fungerer som et mobbeskjold. Haha, jeg kan hetse og mobbe folk jeg ikke liker, for ingen ser nicket mitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...