Gå til innhold

Holder på å "kjøre av veien"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste tiden har vært så vanskelig med min 7 åring at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre nesten. Han blir bare verre og verre, og jeg holder på å bli GAL :(

Ingen av oss har det bra. Han har innimellom (ca 5 ganger på et halvt år) sagt at han skulle ønske han var død bare han ikke får viljen sin eller får kjeft for noe. og ca samme tid startet han å si at han er dum og at han ikke er flink osv, mange nedsettende ord om seg selv, men han har vært ganske grei ha med å gjøre i den perioden. Men for ca 1 og en halv uke siden startet han å bli skikkelig irritabel og sint, både jeg her hjemme og skolen merker det. Det nytter ikke å snakke til han lengre, for han hører ikke uansett, stiller seg bare opp og er frekk i munnen. What to do? Jeg har en plan om å fortelle BUP om den problematikken vi har hatt den siste tiden slik at han får hjelp, men har dere noen tips til hvordan jeg kan takle dette på best mulig måte frem til da? Føler jeg har kjørt meg fast og tålmodigheten er slutt. :( 

Lærerinna tror kanskje det kan ha noe med adventstiden å gjøre, men jeg vet ikke. Selv om gutten min har gitt uttrykk for at han tror jeg ikke har tid til han/bryr meg om han pga. vaskingen, så føler jeg at det ligger mer dyptgående problemer bak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff det her høres ikke godt ut for noen av dere.

Vet ikke hva slags råd jeg skal gi her, men ville kanskje latt husarbeidet være i noen dager. Noen hybelkaniner skader ingen :-)

Prøv å finne på aktiviteter dere to kan finne på sammen slik at han kan få fokus på positive ting.

Håper samtalene med BUP hjelper :-)

Skrevet

Huff det her høres ikke godt ut for noen av dere.

Vet ikke hva slags råd jeg skal gi her, men ville kanskje latt husarbeidet være i noen dager. Noen hybelkaniner skader ingen :-)

Prøv å finne på aktiviteter dere to kan finne på sammen slik at han kan få fokus på positive ting.

Håper samtalene med BUP hjelper :-)

Ja, det er en god løsning som vi som vi ofte har tatt i bruk tidligere, jeg har bare ikke tatt den i bruk nå. Her er tidsklemma kommet før jul, så stress med å få ferdig. Men som du sier så skader det jo ikke med noen hybelkaniner nei, så spørs om jeg bare må senke krava til meg selv og finne på noe sammen med han igjen ja. Forhåpentligvis hjelper det kanskje litt :) 

Ja, det håper jeg også. :) Jeg vegrer meg litt for å spørre om hjelp, men nå må jeg for guttens beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...