Gå til innhold

hjelp til valg av bilstol 9-25 kg (eller lignende)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke bil selv, men låner ofte bil og blir gjerne hentet og kjørt, må derfor ha en bilstol.

Vi har nå en maxi cosi cabriofix (0-13 kg). Det fine med den er at den kan festes både i isofix og ved hjelp av beltene (ikke alle biler har isofix-system). 

Er det noen stoler i neste størrelse der en også kan velge om en vil benytte isofix eller belte for å feste stolen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter, den forsvant så fort fra forsiden....

Skrevet

Vi har maxi cosi mobi, 9-25 kg. Veldig fornøyd! Men den kan kun festes med belte, også er det på en måte en base under stolen med sånn støttebein på. Som det er på isofix. Kan kun brukes bakovervendt.

Anbefaler deg å dra i en butikk hvor de selger bilstoler og snakke med de og hva de anbefaler :)

Skrevet

Vi fikk råd om britax multitech 2. Har bestilt men ikke fått det. Brukes begge veier.

Du får ikke isofix til seter over 18 kilo, isofix går kun opp til 18. Ser besafe også har et liknende kombisete.

Anonymous poster hash: 95845...1b1

Skrevet

Forovervendt eller bakovervendt? Bruk Maxi cosin så lenge som mulig, gjerne til 18 mnder om Barnet har plass. Om du velger forovervendt anbefaler jeg cybex pallas 2fix. Kan brukes både med og uten isofix. Ville valgt dette foran et annet på grunn av at pallas har pute foran magen istedenfor 5pubktsbelte med tanke på barnets nakke i en evt frontkrasj. Min er 18 mnder og elsker de gangene hun får sitte i dette sete :)

Bakovervendt synes jeg besafe izi plus er det beste setet. Er fra 0-25 kg, og festes med bilbelte. Ganske lett å montere. Men dette er ganske plasskrevende, men går inn i de aller fleste biler. Vi har izi combi også, men dette er litt mer krevende å montere enn izi plus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...