Gå til innhold

Blir svett av folk som overstimulere babyen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Understimulering er omsorgssvikt, og det er alvorlig!

Meeen hva med overstimulering da?

Kjenner jeg blir helt svett av å se feks. mødre, tanter osv styre og hoie med babyen HELE TIDEN. Slik at babyen ikke får tid til å respondere, utfolde seg slik det vil, eller vise følelser.

Kan dere ikke gi babyen litt armslag, la det utforske og ta ting i sitt eget tempo? værsåsnill!

Anonymous poster hash: bfbf0...936
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overstimulering av babyer er dessverre ikke helt uvanlig. Det kan resultere i stress hos babyen.

Anonymous poster hash: b58fb...7d5
Skrevet

Enig. Og, mange babyer nå for tiden er jo med på mye mer enn det som "sunt" er. Kafe, kino + 100 andre aktiviteter i uka. Det meste av dette er til det beste for mor, og ikke for babyen. Babyer trenger RO.

Anonymous poster hash: 85d4a...539
Gjest Julia1984
Skrevet

Enig. Og, mange babyer nå for tiden er jo med på mye mer enn det som "sunt" er. Kafe, kino + 100 andre aktiviteter i uka. Det meste av dette er til det beste for mor, og ikke for babyen. Babyer trenger RO.

Du vet når baby har eldre søsken så er det ike helt gjennomførbart!!

Du mener vel også at nyfødt ikke skal ut av huset de nærmeste ukene?

Skrevet

Du vet når baby har eldre søsken så er det ike helt gjennomførbart!!

Du mener vel også at nyfødt ikke skal ut av huset de nærmeste ukene?

Nå mener jeg ikke at nyfødt ikke skal ut av huset, men litt ro innimellom er da fullt gjennomførbart med storesøsken!

Men ja, man må ofre noe av sitt eget.

Også har jo både storesøsken og nyfødt en pappa som kan trå til.

Jeg blir egentlig mer stressa av mødre som absolutt vil at babyen deres skal være først ute med alt. Hadde ei i barselgruppa som ivrig fortalte hvordan man kunne trene 4-5 måneder gamle babyer til å sitte, stå, gå osv... hun begynte nesten å gråte når en baby som var 1, 5 mnd yngre enn hennes lærte å klappe i hendene "min bare får det ikke til! Vi øver og øver men han bare klarer det ikke..."

Anonymous poster hash: e7bb0...69a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...