Gå til innhold

Skal jeg ta kontakt med mors lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistenker at min mor mer eller mindre blir utnyttet av sin arbeidsgiver. Mamma er flink i jobben sin, har høy arbeidsmoral, men konfliktsky. Jobbene vokser ikke på trær der hun bor, så hun har takket ja til det hun har fått.

Saken er den at hun er fast ansatt på bensinstasjon i full stilling. For det første så er ferieavviklingen der "vanskelig". Den blir veldig oppstykket. I år har hun vel tatt ut Max 3 uker ferie. Hun sier at hun ikke vil eller har behov for å ta ut mere ferie, men JEG VET at sannheten er at hun føler at hun ikke KAN ta ut mere ferie for da blir det så vanskelig for sjefen å få dekket opp vakter som hun sier...videre at "det er så spesielt" der hun jobber som hun også sier...Hun gjør ALT for sjefen sin og vel så det, men, hun får ingenting tilbake. Alikevel sier hun at hun trives...men, jobben hennes stresser henne nok mer enn som så. Stresset ligger nok at hun aldri kan forutsi når hun skal jobbe, OM hun kan få fri da og da...

I høste ble pappa alvorlig syk, men igjen var jobben viktigere å tilfredsstille enn pappa. Hun var ikke borte en dag fra jobben, og jeg at det var fordi hun følte hun da kom til å sette sjefen sin i "stikken" ved å ikke gå på jobb.

Da hun var hos legen nå, så fikk hun påvist svært høyt blodtrykk. Hun ble ikke sykmeldt, for for mamma så "er jo alt bra"... Jeg tror deg høye blodtrykket kommer av stress ift jobb og syk mann.

Det jeg har mest lyst til er å t kontakt med hennes fastlege og rett og slett be legen sykemelde henne et par uker, slik at mamma faktisk kan SE selv at hun også kan være uunnværlig på jobb.

Dette er utrolig vanskelig, har dere noen tips eller skal jeg rett og slett la vær å bry meg ? Hun er 60 år og jeg er bekymret...

Anonymous poster hash: 76e7b...217

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan forresten jeg som nærmeste pårørende kontakte mors lege og diskutere dette ?

Anonymous poster hash: 76e7b...217

Skrevet