Gå til innhold

Lite kynnere - tøffere og lengre fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med førstemann hadde jeg kynnere jevnt og trutt og fødte veldig raskt og greit på under fem timer. Denne gange har jeg kommet meg til uke

36 uten nesten en eneste kynner, er så stressa for at det betyr en langdryg og tøff fødsel?

På amerikanske forum er det flere som skriver at det er en sammenheng mellom mye kynnere og raske fødsler, så jeg gruer meg veldig til fødsel her jeg sitter :(.(

Anonymous poster hash: f7043...73e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det har noe å si. Jeg har hatt masse kynnere i begge svangerskapene, og en lang og smertefull fødsel og en kort og smertefull fødsel...;-)

Anonymous poster hash: f6af4...f2b

Skrevet

Ikke en eneste kynner her, ca seks timer fra første tegn på at noe var på gang til han var ute...

Anonymous poster hash: e7ee6...b1b

Skrevet

Jeg hadde lite kynnere i første svangerskap og gikk fra 2 til 10 cm i løpet av en time. Andre gang hadde jeg ekstremt mye kynnere og brukte 3 timer fra 5 til full åpning.

Anonymous poster hash: 0c4ab...76f
Skrevet

Hadde ganske mye kynnere i første svangerskap; 4:45 aktiv fødetid. Stort sett ingen kynnere i svangerskap 2, kun noen få den dagen fødselen starta, gikk nesten rett på rier aktiv føde tid: ca 35 min. 

For de aller aller fleste går fødsel nr 2 raskere enn nr 1 (tror jeg). Fikk ihvertfall høre det når min nr 1 var såpass rask.

Anonymous poster hash: 8f09c...303
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Med sønnen: kynner hele tiden nesten og de ble mer plagsomme jo tettere på termin jeg kom, fødselen varte i 7.5 timer fra første tegn til overstått.

Med jenta: Minimalt med kynner, de kom og gikk med uker mellom seg, og aldri noen vonde eller noe. Fødselen fra første tegn til overstått gikk unna på 2 timer og 13 minutter.

Skrevet

Masse kynnere med en og to- begge kom med termin. Ingen kynnere what so ever med nr 3 , kom 2 uker FØR termin, ute på 4 timer, men ja lengre enn de andre som kom ut på 2 timer ;)

Anonymous poster hash: 0068d...886

Skrevet

Ikke stemt her i alle fall. Førstemann hadde jeg nesten ikke kynnere med i det hele tatt, hadde en normal lengde på fødselen med ca 16 timer. Andremann hadde jeg mye kynnere med, han var ute på et par timer. Tredje hadde jeg ingen kynnere med, han ute egentlig før jeg hadde særlig tegn til fødsel. Nr fire, lite kynnere, tre timers fødsel.

Anonymous poster hash: fdab3...006
Gjest Anybody
Skrevet

Hadde lite kynnere.. Og jeg fødte på totalt 4 tiner fra 0 åpning og umoden til baby var ute.

Fødte så og si smertefritt i tillegg:)

Så på meg hadde det ikke noe å si :)

Skrevet

Hadde ikke en eneste kynner. Vet ikke hvordan det føles ut engang, men jeg hadde en grei og relativt kjapp fødsel. 7,5 time fra vannet gikk til ungen var ute :)

Skrevet

Første fødsel hadde eg ikkje kynnerar, men tok likevel kun 3,5 time frå første rie til babyen var fødd.  Hadde ein del kynnerar med nr 2, fødselen tok berre 2,5 time.  Det aller mest vanlege er at fødsel nr 2 tek kortare tid enn nr 1.

Skrevet

Tydeligvis individuelt dette ja. Jeg hadde masse kynnere, men likevel en lang og slitsom fødsel.

Anonymous poster hash: 229f3...682

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...