Gå til innhold

iPad mini til treåring i julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å kjøpe en slik til mini på 3, andre som tenker det samme? Eller ikke?

Anonymous poster hash: 8a22b...f91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt Denver nettbrett til frøkna her til jul. Hu blir 3 i april.. Vi har iPad og tab2 i huset fra før. Så tenkte det var greit at a fikk en billigere utgave.

Men husk at så lenge du spør her inne så kommer du mest sannsynligvis til å bli grilla bare du tenker tanken på å kjøpe noe som helst til barnet som ikke har noe med aktiviteter å gjøre.. ;)

Anonymous poster hash: 1c91e...465

Skrevet

Jenta vår får denver hun også av besteforeldrene sine. Hun er 3.5 år.

Så den ble slakta i test, men tenker at det er tross alt til ei lita jente med enkle apper så regner ikke med det er noe problem. Jeg selv har ipad, så om den ikke fungerer til youtube f.eks så får hun bare låne min :-)

Skrevet

Det synes jeg var en god idé! Mye glede i en Ipad.

Anonymous poster hash: 595c8...e24

Skrevet

God ide :) Koster mye der og da, men om du tenker på f.eks eldre søsken som gjerne har hatt 1 eller alle av: PS, DS, Nintendo, Wii, Xbox osv. Der kostet spillene fra 300 - 600,- På Ipaden kan du få det meste av apper gratis. I lengden er det billigere :)

Vi har prøvd kurio for barn. Ingen av barna eller vi voksne skjønte noe.. Slo seg av hele tiden og var mer frustrasjon enn glede. Nå har alle i huset 1 IPAD på deling, den får ofte hard medfart, har ikke noen form for beskyttelse på den. Like pen og hel.

Jenta vår på 2,5 får også IPAD til jul :) 

Anonymous poster hash: f48ef...4b2
Skrevet

Ikke! Blir skremt over foreldre som går inn for den slags stimuli og gir så små barn nettbrett, mobiler og lignende. Sykt, rett og slett. Dere aner ikke hvor skadelig det er for barn.

Anonymous poster hash: 89843...865

Skrevet

Alt med måte #6. Studier viser at det er svært lærerikt og utviklende også. :)

Og var det så mye bedre da vi var unge å satt foran tven "hele tiden" ;)

Anonymous poster hash: f48ef...4b2
Skrevet

Ikke! Blir skremt over foreldre som går inn for den slags stimuli og gir så små barn nettbrett, mobiler og lignende. Sykt, rett og slett. Dere aner ikke hvor skadelig det er for barn.

Anonymous poster hash: 89843...865

Akkurat HVOR skadelig er det da? Man kan ikke bare kaste ut påstander og rekne med at andre skal ta det for god fisk.

Jeg skjønner ikke hysteriet over elektroniske duppedingser, de er kommet for å bli og ansvarsfulle foreldre sørger for at de blir brukt med vett og forstand.

Skrevet

Vår mellomste fikk Ipad til 2 årsdagen, men han vet jo ikke at det er "hans" vi hadde en fra før, som vi og 5 åringen bruker mye. Da mellomste var litt over 1 år begynte han og "spille" på paden og nå er han en racer. Så vi kjøpte en til (spleiset med besteforeldre) han fikk en duplo på dagen og var stor fornøyd med det og vi brukte pengene på en til Ipad til familien. Det er ikke slik at noen av dem har sin, til det er de for små. Det er vi som laster ned spill og alt er kode belagt. 

Men, som flere sier. Disse duppedittene har kommet for å bli, tror ikke de er mer skadelig enn andre stillesittende aktiviteter (i forhold til TV er de ihvertfall litt aktiviserende, og man må bruke hjernen). 

Det viktigste er vell at man ikke sitter med hvert sitt brett i fanget hele dagen, vi er mye ute og har veldig aktive barn. Når vi kommer inn på ettermiddagen/kvelden er det deilig å det litt rolig, neon ganger med tv, ipad eller lego.

PS: 5 åringen har begynt å spille Ringenes Herre Lego på Ipaden, og jeg må hjelpe til en del, og det er kjempe gøy og kunne gjøre slike ting sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...