Gå til innhold

Hvor mye sover deres toåring på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen? Vet det varierer, men har ei på to som tuller mye på kveldene OG på natta for tiden. Lurer på om 1,5 t er for mye!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han sover 1.5 t å jeg har nå i det siste begynt å få problemer med å legge han.

Han er plutselig lysvåken klokken 7 når han skal legge seg :S

Før har han vært verdens greieste unge å legge å har lagt seg uten så mye som å protestere.

Vi prøvde i begynnelsen å la han sove bare 1 time men da sovnet han visst i barnehagen stakkar.

Men det var jo helt i begynnelsen når han begynte i barnehagen så skal høre om de kan trappe ned til bare 1 time så jeg kanskje får lagt han i normal tid.

Vi er oppe 6 hver morgen så viktig at han ikke legger seg for sent.

Anonymous poster hash: 72ef6...589
Skrevet

Min tuller ikke på kvelden så vi lar ham fortsatt sove til ham våkner i bhg. 1,5-2 timer vanligvis. I fjor hadde han en periode der han tullet fælt og da kom vi ned på 1,5 time, men nå er han sammen med de store og blir godt sliten. Så fort han begynner å tulle igjen skal vi kutte på dagsøvnen, det funker som fy. Han er 2 år og 3 mnd.

Anonymous poster hash: 8d104...e7a
Skrevet

Han blir vekket kl 14 om han ikke har våknet enda da. Blir stort sett 2 til 2.5 time dupp hver dag. Legger seg kl 19.00 og står opp kl 06.30 ca.

Skrevet

Vel, i dag ga jeg beskjed i bhg at de kun skal la min 2-åring sove dersom han viser tegn til å ønske det selv/ha behov for det. For her har det vært så mye tull med soving siden i sommer, og i helgene sover han ikke på dagtid. De siste månedene har vi hatt grense på 1 time soving i bhg, de dagene han da faktisk sovner da, men den siste tiden har han da ikke sovnet før nærmere 20.30 og våknet like tidlig om morgenen som om han har sovnet kl. 19. Tenker vi prøver dette en stund og ser hvordan det går, regner med ungen blir veldig glad for å slippe... ;-)

Anonymous poster hash: 520ad...c1e

Skrevet

Min 2 åring sover ingenting på dagtid. Hvis hun gjør det så er hun helt umulig å legge på kvelden.

Anonymous poster hash: 5309b...ecd
Skrevet

De sluttet og sove på dagen da de var to år. Sovnet ikke før Kl 23 på kvelden.

Men de gikk ikke i barnehagen og kunne sove så lenge de ville på morgenen.

Anonymous poster hash: 7188a...5dc

Skrevet

Min yngste er bare 1.5, men har allerede sluttet å sove på dagtid. Eldste sluttet å sove på dagen et par mnd før hun fylte 2 år. Ingen sovebarn her nei! ;)

Anonymous poster hash: f7831...256
Skrevet

ingenting. sluttet når han var ca 1,5

Anonymous poster hash: b6734...9a3
Skrevet

Ble to år nå i desember, og sover 1 time på dagtid :)

Skrevet

Sover mellom en og to timer på dagen, sovner som en stein klokka 19 og sover til klokka 6 når han våkner av seg selv. Får han ikke sove på dagen blir han overtrøtt og holder det gående til seint på kvelden.

Anonymous poster hash: 91785...da9
Skrevet

Vår sover ca. halvannen time. Aldri noe problem å legge om kvelden. Den siste tiden har han begynt å sove lengre på morgenen og ser nå ut til å ha mindre behov for å sove på dagen.

Skrevet

Yngste her blir to i februar, og han har akkurat sluttet å sove på dagtid. Eldste sluttet også før to-årsdagen.

Føler egentlig at det er litt tidlig, men begge har nektet å sove. Bare ligger og tuller.

Skrevet

Frøkna her sluttet å sove på dagtid da hun var ca 1 år 8 mnd. Var bare tull på kvelden. Nå har det gått 1 år siden vi sluttet med sovestunden på dagen. Og det gikk fint. Men hvis hun sku sovne i bilen el annen grunn til soving på dagen så blir kvelden ødelagt. Kan fort bli 11-12 før hun sovner da. :(

Anonymous poster hash: 606b0...a41

Skrevet

jenta mi står opp 06.30. sover fra 11.00-13.00 ca. legger seg kl 19.00 og sover natta i gjennom:)

Skrevet

Vi slutta når hun var 1.5 år. Ble bare surr og rot på kvelden pluss at de måtte trille og vugge veldig på vogna for å få henne til å sove.

Fikk da avtae med barnehagen at de dagene hun var veldig trøtt så kunne hun sove, hvis ikke skulle de ikke gjøre noe forsøk på å legge henne.

Sov vel for siste gang i barnehagen når hun var rundt 1 år og 8 måneder :-)

Skrevet

Takk for svar! Har i allefall troen på at å kutte dagsøvnen litt kan være rett å gjøre:-)

Skrevet

Min 2-åring sover 1,5 time. Det går greit å legge ham rundt 20.00 (bruker ca en halvtime på å sovne) og han våkner som regel ikke om natten, men står opp i 5 tiden.... Så jeg tenker vi skal prøve å kutte ned til en time og se om det hjelper.

Anonymous poster hash: 3dc0a...6fe
Skrevet

Hun sover mellom 1 og 2 timer i barnehagen, men jeg merker at hvis hun har sovet to timer i barnehagen så er hun veldig kvikk på kvelden. Det har ikke skapt noen problemer ennå, men jeg ser for meg at vi må begrense sovingen når det begynner å lysne :)

Skrevet

Har ei som blir 2 år i februar. Hun sover så lenge hun vil enda for er ikke noe problem å legge henne. Sover alt fra 1,5 til 2,5t på dagen, i seng senest kl 19, og oppe igjen rundt 07 :) Vi har fått et lite sovedyr <3

Skrevet

Min gutt sov fram til han var 2 1/2 i barnehagen, alt mellom 1 time og 1,5 timer. Vis han ikke hadde sovet noe, sovna han i bilen.

Nå er han straks 3 og det hender han sovner i bilen ennå, litt vanskeligere å legge.

Skrevet

Han sover som regel ikke på dagen lengre, men av og til 1-2 timer i barnehagen eller hjemme i helgene. :)

Anonymous poster hash: 49c9f...991

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...